کمک 6 میلیاردی شهرداری به مراسم اربعین در کربلا
اعضای شورای اسلامی شهر تهران با کمک ۶ میلیارد تومانی شهرداری تهران برای مراسم اربعین حسینی در کربلا موافقت کردند

موافقت اعضای شورای اسلامی با کمک 6 میلیاردی شهرداری به مراسم اربعین در کربلا

اعضای شورای شهر تهران با کمک ۶ میلیارد تومانی شهرداری تهران برای مراسم اربعین حسینی در کربلا موافقت کردند. بنابراین شهرداری تهران در دوره مدیریت زاکانی در اولین اقدام خود قرار است مقدمات برگزاری مراسم اربعین را در شهر کربلا فراهم کند.

در توضیح این خبر آمده:

* امروز و در ادامه دوازدهمین جلسه شورای شهر اسلامی تهران لایحه دو فوریتی کمک شهرداری تهران برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم اربعین حسینی در کربلا و حضور زائران در دستور کار اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت.

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران:

* با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته هر سال شهرداری تهران مبلغی را برای کمک برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم اربعین حضرت سیدالشهدا(ع) هزینه می‌کرد؛ امسال نیز بنا داریم این کمک را داشته باشیم.

* کاری که شورای شهر و شهرداری تهران در کربلا انجام می‌داد، توانست موجب مودت و دوستی مردم ایران و عراق شود.

* (با اشاره به اینکه هر ساله 10 میلیارد تومان برای برگزاری این مراسم از سوی شهرداری اختصاص داده می‌شد): اگرچه امسال تعداد زائران کاسته شده اما تنوع خدمات کمتر نشده است.

ناصر امانی عضو شورا:

* (با اشاره به پیشنهاد شهرداری تهران مبنی بر کمک 6 میلیاردی شهرداری تهران به برگزاری هرچه باشکوه‌تر این مراسم): با توجه به اینکه موکبی ما امسال در مرزها نداریم اختصاص این مبلغ به نظر می‌رسد زیاد است که امیدواریم شهرداری تهران در این زمینه پاسخگو باشد.

حبیب کاشانی، عضو شورا:

* در حال حاضر مرزهای زمینی توسط عراق بسته شده است و در حال حاضر با شرایط موجود دولت عراق اجازه نمی‌دهد هیچ غذا و اقلام خوراکی از طریق کشور ما وارد کشور عراق شود و به این موضوع باید توجه شود؛ لذا خواهش من این است با توجه به رقم 6 میلیاردی تومانی که شهرداری پیشنهاد داده است، این رقم جوابگو نیست، پیشنهاد من این است که کمیته‌ای از سوی شورا تعیین شود تا نظارتی صورت گیرد و در پایان مراسم اربعین گزارشی از هزینه‌ها به مردم ارائه شود.

* پس از نظرات و پیشنهادات اعضای شورای شهر تهران با کمک رقم 6 میلیارد تومانی شهرداری تهران به برگزاری هر چه با شکوه‌تر مراسم اربعین حسینی در کربلا موافقت کردند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: tasnimnews.com