روسیه لغو متقابل تحریم ها را به آمریکا پیشنهاد کرد
وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که در دیدار سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه و ویکتوریا نولند معاون وزیر خارجه آمریکا، طرف روسی پیشنهاد کرد تا مسکو و واشنگتن بطور متقابل تحریم ها را لغو کنند.

پیشنهاد مسکو درباره لغو متقابل تحریم ها با آمریکا



در بیانیه روز سه شنبه وزارت خارجه روسیه گفته شده است: مسکو به واشنگتن پیشنهاد کرد تا همه تحریم هایی را که دو طرف در سالهای اخیر در مورد یکدیگر وضع کرده اند، لغو کنند.

در بیانیه آمده است: دو طرف به مسائل مربوط به فعالیت مراکز دیپلماتیک روسیه و آمریکا در خاک یکدیگر توجه خاص کردند.

«طرف روسی هشدار داد که اقدامات ضدروسی آمریکا بدون پاسخ نخواهد ماند. اما مسکو خواهان وخامت بیشتر روابط با واشنگتن نیست.»

وزارت خارجه روسیه در ادامه بیانیه خاطرنشان کرد: ریابکوف در دیدار با طرف آمریکایی اعلام کرد که رویکرد ستیزه جویانه واشنگتن فقط منجر به تیره تر شدن روابط روسیه و آمریکا می شود.

در دیدار ریابکوف و نولند، الکساندر فومین معاون وزیر دفاع روسیه نیز شرکت داشت.

ریابکوف امروز به ریانووستی گفت که در جریان مذاکرات با نولند، طرف روسی به صراحت مواضع خود را درخصوص اوضاع صدور روادید بین روسیه و آمریکا، فعالیت مراکز کنسولی دو کشور و حضور دیپلمات ها و کارکنان مراکز دیپلماتیک روسیه و آمریکا در خاک یکدیگر بیان و تشریح کرد.

نولند روز گذشته به مسکو آمد و تا فردا (چهارشنبه) در پایتخت روسیه خواهد بود و دیدارهایی با طرف روسی خواهد داشت.

ویکتوریا نولند از سال ۲۰۱۹ در فهرست سیاه تحریم های روسیه قرار دارد و به گفته ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، طرف روسی برای سفر نولند به مسکو با طرف آمریکایی توافق کرد.

به گزارش رسانه های روسی، آمریکا حاضر شد در ازای موافقت روسیه با سفر نولند به مسکو و لغو تحریم وی، چند تن از شهروندان روس را از فهرست تحریم ها خارج کند.

آمریکا از سال ۲۰۱۴ بیش از یکصد بسته تحریم های اقتصادی و مالی در مورد روسیه وضع کرده و این رویکرد خصمانه در مورد مسکو ادامه دارد.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
Seemorgh.com/news
منبع: irna.ir