جزئیات پرونده هادی رضوی و شبنم نعمت زادهجزئیات پرونده هادی رضوی و شبنم نعمت زاده
سخنگوی قوه قضاییه گفت: هادی رضوی بخشی از رد مال را به صورت نقدی پرداخت کرده و چند پلاک ثبتی نیز معرفی کرده است که با احتساب قیمت پلاک‌های ثبتی رد مال او به پایان می‌رسد. شبنم نعمت‌زاده نیز ۶۳ میلیارد تومان را تسویه کرده و بقیه نیز در جریان وصول است.

رد مال رضوی به پایان می‌رسد/ شبنم نعمت‌زاده ۶۳ میلیارد تومان از بدهی خود را تسویه کرده است



 ذبیح خداییان در نشست خبری امروز خود در خصوص رد مال اموال متهمان دانه درشت به بیت‌المال، اظهار کرد: در رابطه با رد مال معمولاً کسانی که به اتهام مفاسد اقتصادی تحت تعقیب قرار می‌گیرند، هنگام صدور حکم، حکم به رد مال صادر می‌شود. در سال‌های اخیر متهمان دانه درشتی داشتیم که محکومیت‌های سنگین رد مال داشتند. طبق آمار، حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان از اموالی که از افراد دانه درشت وصول شده و به بیت المال بازگشت.

وی ادامه داد: هادی رضوی بخشی از رد مال را به صورت نقدی پرداخت کرده و چند پلاک ثبتی نیز معرفی کرده است که با احتساب قیمت پلاک‌های ثبتی رد مال او به پایان می‌رسد. شبنم نعمت‌زاده نیز ۶۳ میلیارد تومان را تسویه کرده و بقیه نیز در جریان وصول است. بنابراین اقدامات خوبی صورت گرفته اما به این صورت نیست که تمامی اموال پرداخت شده باشد، چون پرونده‌ها در جریان است.

سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا حسین فریدون و شبنم نعمت زاده و هادی رضوی می‌توانند از پابند الکترونیک استفاده کنند و مدت باقی مانده از حبس را خارج از زندان طی کنند؟ گفت: استفاده از پابند الکترونیک یا نظارت الکترونیکی دارای شرایطی است که در قانون مجازات اسلامی پیش بینی شده است و این طور نیست که همه جرایم مشمول آن باشند.‌ افرادی که نام بردید نوع جرمشان به شکلی است که مشمول نظارت الکترونیکی نیستند. این افراد از پابند الکترونیکی استفاده نمی‌کنند و اگر مشمول کاهش مجازات تعزیری قرار گیرند ممکن است در آینده از آن استفاده کنند.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir