نماینده سعودی : ایران در حال باج گیری است
عبدلله بن خالد بن سلطان نماینده عربستان سعودی در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی: ایران با برنامه هسته‌ای اش در حال باج گیری از جهان است و اجرای تعهدات هسته‌ای این کشور نباید با مذاکرات (وین) گره بخورد.

هیچ انحرافی در فعالیت های هسته ای ایران مشاهده نشده است


 به نوشته روزنامه عرب نیوز، عبدلله بن خالد بن سلطان نماینده عربستان سعودی در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی در اظهاراتی ضد ایرانی با تکیه بر ادعاهای بی اساس غرب و آمریکا علیه برنامه هسته ای کشورمان، خواستار پایبندی کامل ایران به تعهدات هسته ای اش ذیل برجام شد.

وی در ادامه گزافه گویی های خود مدعی شد که ایران با برنامه هسته ای اش در حال باج گیری از جهان است و اجرای تعهدات هسته ای این کشور نباید با مذاکرات (وین) گره بخورد.

این مقام سعودی همچنین ادعاهای ساختگی درباره نحوه برخورد با بازرسان آژانس اتمی در ایران را تکرار کرد و مدعی شد که تهران اقداماتی خودسرانه علیه بازرسان هسته ای اتخاذ کرده است.

این ادعاهای خصمانه در حالی همزمان با سفر رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران دیدار وی با مقامات کشورمان مطرح شده است که گروسی در جریان دیدارهای روز گذشته خود تاکید کرد که هیچ انحرافی در فعالیت های هسته ای ایران مشاهده نشده است و دو طرف برای ادامه همکاری و تعمیق گفت وگوها توافق کرده اند.

وی در دیدار با حسین امیرعبدللهیان وزیر امورخارجه کشورمان ضمن تاکید بر رویکرد فنی، حرفه‌ای و بی طرفانه آژانس اتمی سفر خود را نشانه‌ای از اراده برای گفت وگو و درک متقابل، حل مسائل و ارتقای همکاری‌ها با جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و از آمادگی آژانس برای حل و فصل موضوعات باقی مانده طی ماههای آتی در همکاری نزدیک با جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

امیرعبداللهیان نیز در این دیدار بر اراده جدی جمهوری اسلامی ایران جهت تعامل سازنده با آژانس در چارچوب موافقتنامه‌ پادمان‌ها تاکید و اظهار امیدواری کرد که در سفر مدیرکل آژانس اعتماد متقابل و همکاری‌های طرفین بیش از پیش تقویت گردد.

وی همچنین خواستار کار فنی، حرفه‌ای و بی طرفانه آژانس بین المللی انرژی اتمی و ضرورت بی اعتنایی آن به فشارهای سیاسی خارجی تاکید کرد.





گردآوری: گروه خبر سیمرغ
Seemorgh.com/news
منبع: isna.ir