نصب دورباره دوربین های آژانس در تاسیسات ایران
خبرنگار نشریه وال استریت ژورنال در پیامی ادعایی از آغاز روند نصب دوباره تجهیزات نظارتی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ایران خبر داد.


ادعای وال استریت ژورنال درباره آغاز روند نصب دوباره تجهیزات نظارتی آژانس در ایران



لارنس نورمن، خبرنگار روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال با انتشار پیامی در حساب کاربری خود نوشت: روند نصب دوباره تجهیزات نظارتی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ایران آغاز شده است.

او در این پیام نوشت: شایعاتی که مطرح می‌شد، تایید می‌شود. آژانس در حال حاضر توانسته است نصب دوباره دوربین‌های خارج شده و دیگر [تجهیزات نظارتی]را آغاز کند.

نورمن همچنین در ادامه نوشت: انتظار می‌رود که این روند در چند روز آتی به سرانجام برسد.

جلسات مربوط به ایران در نشست فصل قبل شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بدون صدور قطعنامه علیه ایران پایان یافت. آمادگی برای نقش آفرینی آژانس انرژی اتمی در زمینه ترسیم مبنای مورد نیاز برای از سرگیری اجرای برجام در سایه تذکر به جوسازی رسانه‌های غربی و تحرکات ضد ایرانی اسراییل از دیگر مسائلی بود که گروسی در این دوره از نشست شورای حکام به آن اشاره کرد.

مدیرکل آژانس در نشستی که با خبرنگاران برگزار شد هم به رسانه‌ها تذکر داد که از گمانه‌زنی و فضا سازی درباره برنامه هسته‌ای ایران پرهیز کنند و از طرفی در یک جدال لفظی ناخواسته با نخست وزیر اسراییل مواضع ضد ایرانی تل‌آویو رو به چالش کشید.

پیش از آن، رافائل گروسی جمعه ۱۲ اسفند در رأس هیأتی وارد ایران شده بود و با رئیس‌جمهور، وزیر خارجه و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران دیدار و گفتگو کرد بود. مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی پس از سفر به ایران در نشستی خبری گفته بود: این سفر برای دیدار با مقامات ایرانی به انجام رسید. این سفر برای انجام تمهیداتی در خصوص راستی آزمایی در برخی مکان‌ها و موضوع نظارت‌های آژانس در این کشور به انجام رسید.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir