تحریم های جدید کانادا علیه ایران
دولت کانادا در ادامه مواضع ضد ایرانی خود و با تکرار اتهام «نقض حقوق بشر» از اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران خبر داد.

کانادا با طرح اتهامات حقوق بشری از تحریم 9 فرد و یک نهاد ایرانی خبر داد



طبق بیانیه دولت کانادا، «ملانی جولی» وزیر خارجه این کشور امروز (چهارشنبه، سوم مه) تحریم‌های جدیدی را تحت مقررات اقدامات ویژه اقتصادی علیه ایران اعمال کرد.

به نوشته این بیانیه، این یازدهمین بسته تحریمی علیه ایران از اکتبر ۲۰۲۲ و هم‌سو با تحریم‌های اخیر اعلام شده از سوی اتحادیه اروپا، انگلیس و آمریکاست.

طبق ادعای ضد ایرانی دولت کانادا، نهاد و افرادی که به فهرست تحریمی کانادا علیه ایران افزوده شدند، «در نقض فاحش و سیستماتیک حقوق بشر در داخل و خارج» نقش داشته‌اند.

فهرست اعلامی کانادا این موارد را شامل می‌شود: ابوالفضل ناظری، نایب رئیس هیأت مدیره پرآور پارس؛ محسن اسدی، عضو هیأت مدیره پرآور پارس؛ محمدصادق حیدری موسی، عضو هیأت مدیره پرآور پارس و محمدرضا محمدی، عضو هیأت مدیره پرآور پارس.

کانادا در توضیح علت تحریم این افراد مدعی شده «این شرکت تولیدکننده پهپاد در ارائه پهپاد به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین نقش داشته است». ادعایی که بارها از سوی مقام‌های روسیه و ایران رد شده و کی‌یف به‌رغم تکرار آن، شواهدی در اثباتش ارائه نکرده است.

در این فهرست همچینن از عنایت‌الله رفیعی، فاطمه قربان حسینی، پرستو صفری، علی خوشنام‌وند که ادعا شده در ماجرای مهسا امینی نقش داشتند، نام برده شده است. این فهرست همچنین پرویز آبسالان جانشین فرمانده کل سپاه استان سیستان و بلوچستان و زندان رجایی‌شهر را شامل می‌شود.

طبق این بیانیه، معامله با افراد و نهادهای تحریم شده ممنوع و دارایی‌های احتمالی آن‌ها در کانادا مسدود می‌شود. این افراد همچنین نمی‌توانند به این کشور سفر کنند.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir