تماس تلفنی تاج زاده با خانواده پس از دو هفته
فخرالسادات محتشمی پور همسر مصطفی تاجزاده گفت: همسرم در تماس امروز تاکید کرد که به دلیل قبول نداشتن این اشخاص و سازوکارها، در دادگاهشان شرکت نمی کنم، هرحکمی هم بدهند برایم اهمیتی ندارد و وقتی می دانستند من بازجویی پس نخواهم داد داخل و بیرون زندان چه فرقی داشت که مرا بلاتکلیف در انفرادی نگاه داشته اند.

 بعد از دو هفته رخ داد


فخرالسادات محتشمی پور از تماس تلفنی همسرش با دخترشان خبر داد و گفت: ۱۸ روز روزه داری معترضانه و مشکلات ناشی از آن؛ منجر به افزایش فشار خون و احتمال مشکلات کبدی برای سیدمصطفی تاجزاده شده است.

او افزود: همسرم عصر امروز با دخترمان تماس گرفت و گفت: همچنان در سلول انفرادی دوالف اوین به سر می برد و از اول مرداد در اعتراض به عدم تشکیل دادگاه و تعیین تکلیفشان در روزه داری به سر می برد و نگهداری خود در زندان عمومی را تکذیب کردند.

محتشمی پور گفت: همسرم در این ارتباط تلفنی از بالارفتن فشار خونش در روزهای اخیر خبر داد. متاسفانه این بیماری، سوغات حبس دوران انفرادی و قرنطینه از سال ۸۸ تا ۹۵ است.

محتشمی اظهار داشت: آقا مصطفی گفت که دو آزمایش و سونوگرافی در زندان انجام شده است که مشکلاتی در ناحیه کبد و پروستات ایشان را نشان می دهد. باید هرچه سریعتر پزشک‌ متخصص ایشان را ببیند و تشخیصی دقیق دهد.

محتشمی پور گفت: تاجزاده همچنین از ندادن همه کتابهایی که برایشان فرستاده بودم، گلایه داشته و گفته من در انفرادی هستم؛ با تلویزیونی که چند شبکه را نمایش می دهد و کتاب هم یکی در میان می دهند که بعضی روزها چیزی برای مطالعه ندارم. این در حالی است که او بیش از دو هفته است که بدون ارتباط با کسی، در بلاتکلیفی به سر می برد. ایشان قبلا گفته بود در هیچ جلسه بازجویی شرکت نمی کند و دادگاه هم تا تشکیل دادگاه دبیر شورای نگهبان نخواهند رفت.

وی افزود: همسرم در تماس امروز تاکید کرد که به دلیل قبول نداشتن این اشخاص و سازوکارها، در دادگاهشان شرکت نمی کنم، هرحکمی هم بدهند برایم اهمیتی ندارد و وقتی می دانستند من بازجویی پس نخواهم داد داخل و بیرون زندان چه فرقی داشت که مرا بلاتکلیف در انفرادی نگاه داشته اند.

وی همچنین گفت: به من گفته اند روز شنبه دادگاه تشکیل می شود و گفتند وکیل معرفی کنم که گفته ام من وکیلم را ندیده ام‌ و صحبتی نداشته ایم‌ که بخواهم او را معرفی کنم.

همسر تاجزاده گفت: من سعی کردم با بازجوها تماس بگیرم که موفق نشدم ولی خودشان تماس گرفتند و من گفتم‌ هرچه سریع تر کپی جواب آزمایسات و سونوگرافی همسرم را به من دهند تا به پزشک مورد اعتمادشان برسانم.

وی گفت: به طور مسلم این مشکلات نتایج روزه داری های ایشان در روزهای بلند تابستان است که موجب تشدید بیماری هایشان و نیز بروز بیماری های جدید می شود.

محتشمی پور تأکید کرد: مسئولین امنیتی و قضایی و مقامات عالی نظام که این گونه بی وجه و بی دلیل همسرم را در بازداشت غیرقانونی نگاه داشته اند، مسئولیت حفظ جان او را دارند و اگر کوچکترین خطری ایشان را تهدید کنند، باید پاسخگو باشند. زیرا می توانستند به راحتی دادگاه تشکیل دهند و مثل دفعات پیش حکم صادر کنند نیازی به این همه دردسر و هزینه درست کردن نبود.

وی اظهار امیدواری کرد که با عقلانیت و تدبیر، قبل از بروز مشکلات و هزینه های بیشتر ایشان به خانه بازگردد.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: جماران