جزئیات دستور رئیسی درباره حادثه سفارت
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: اقدام مسلحانه صورت گرفته علیه سفارت سفارت آذربایجان در تهران عملیات تروریستی و سازمان یافته نیست.

امیرعبداللهیان: توافق کردیم که سفیر آذربایجان در تهران امشب به ایران برگردد


حسین امیرعبداللهیان جمعه شب در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با رئیس بیمارستان شهدای تجریش و سفیر آذربایجان در ایران پس از عیادت از مجروحان این حادثه تاکید کرد: از نظر دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی ایران، اقدام مسلحانه صورت گرفته علیه سفارت آذربایجان در تهران، عملیات تروریستی و سازمان یافته نیست و با انگیزه شخصی صورت گرفته است.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در این نشست مطبوعاتی با تشکر از تلاش پزشکان و پرسنل بیمارستان شهدای تجریش در ارتباط با درمان مجروحان حمله مسلحانه علیه سفارت آذربایجان در تهران تصریح کرد: از همان ابتدای حادثه آقای رئیسی رئیس جمهور دستور اکید صادر کردند که این حادثه از نظر حقوقی و قضایی پیگیری شود و در مورد یکایک کسانی که احیانا در این موضوع قصور داشته اند پیگیری‌های حقوقی و قضایی انجام شود.

وی ادامه داد: در ارتباط با مهاجم نیز دستور داده شد که اقدامات لازم در حوزه قضایی و حقوقی صورت بگیرد.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه بعد از این حادثه، مهاجم بلافاصله دستگیر شد و بازجویی ها از او  آغاز شده است، افزود: در این ارتباط من با مقامات ذیربط از جمله وزیر کشور، وزیر اطلاعات، سازمانهای اطلاعاتی کشور و فرمانده کل فراجا گفتگو کرده و موضوع را پیگیری کردم.

وی ادامه داد:  امروز همچنین با همکارم وزیر خارجه آذربایجان نیز به صورت تلفنی گفتگوی مفصلی داشتم و در این گفتگوی تلفنی توافق کردیم که سفیر آذربایجان در تهران امشب به ایران برگردند و از نزدیک با تیم همکاران ما در وزارت خارجه از جمله مدیرکل اوراسیای وزارت خارجه و مدیر کل تشریفات وزارت امور خارجه ایران، پیگیری‌های لازم را در ارتباط با این حادثه انجام دهند و تلاش کنیم که دو طرف بتوانیم از این مرحله عبور کنیم بدون اینکه بهانه‌ای به دست دشمنان مناسبات خوب دو کشور داده شود .





گردآورِی: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: entekhab.ir