واکنش سازمان ملل به حمله سفارت آذربایجان
سازمان ملل ضمن محکوم کردن حمله به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران از آغاز تحقیقات درباره ابعاد وقوع این حادثه استقبال کرد.

سازمان ملل حمله به سفارت جمهوری آذربایجان در ایران را محکوم کرد



 استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در نشست خبری روز جمعه خود گفت که سازمان ملل حمله به سفارت جمهوری آذربایجان در ایران را که یک کشته نیز بر جای گذاشته است، محکوم می‌کند.

بنابر گزارش وب سایت سازمان ملل، دوجاریک ادامه داد: سازمان ملل همچنین به خانواده کشته شده این اتفاق تسلیت می‌گوید و برای همه مجروحان شفای عاجل آرزو می‌کند. سازمان ملل تاکید می‌کند که حملات علیه نمایندگی‌های دیپلماتیک بر اساس قوانین بین المللی اکیدا ممنوع است.

وی خاطر نشان کرد: سازمان ملل به‌ویژه اصل مصون ماندن اماکن دیپلماتیک و کنسولی و تعهدات دولت‌های میزبان، از جمله بر اساس کنوانسیون وین در مورد روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ و کنوانسیون ۱۹۶۳ وین در مورد روابط کنسولی را یادآوری می‌کند تا تمام اقدامات لازم برای حفاظت از دیپلماسی و اماکن کنسولی در برابر هر گونه نفوذ و آسیب و جلوگیری از هرگونه برهم زدن آرامش کارکنان این اماکن یا خدشه دار شدن حیثیت آنها انجام گیرد.

استفان دوجاریک در ادامه اظهارات خود گفت: سازمان ملل همچنین خاطرنشان می‌کند که مقامات ایرانی به سرعت تحقیقاتی را در این زمینه آغاز کرده‌اند و امیدوار است که عامل یا عاملان آن مورد بازخواست قرار گیرند.





گردآورِی: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: rokna.net