ماجرای نمایش فیلم های مستهجن در برخی مدارس
حجاب جزو فرهنگ ایرانی‌هاست و یک مساله انکارناپذیر است؛ ولی اینکه بخواهیم به زور حجاب را به کسی تحمیل کنیم، به شخصه فکر می‌کنم این کار یک کار ناشایست است، به ویژه اینکه اگر چنین اتفاقی در مدارس رخ دهد.

اینکه بخواهیم به زور حجاب را به کسی تحمیل کنیم ناشایست است

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: به شخصه با مباحثی که در شکل فیلم و کلیپ نمایش داده شود و بتواند ذهن نوجوان کا را درگیر کند، مخالفم؛ بخصوص این مساله واقعا نگران‌کننده است و نباید اجازه دهیم که ذهن نوجوان ما و ذهن دختر محجبه‌ مدرسه‌ای را به خود درگیر کند.

شیوا قاسمی‌پور عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در رابطه با انتشار برخی خبرها پیرامون نمایش فیلم‌های مستهجن در برخی مدارس، گفت: اولاً اگر این مساله‌ صحت داشته باشد خیلی متاسفم برای کسی که چنین شرایطی را فراهم کرده است. دوماً کشور ما یک کشور اسلامی است و حجاب هم جزو چیزهایی نیست که ما مثلا توانسته باشیم در یک برهه زمانی و برای یک شرایط خاص آن را اجرا کنیم، حجاب جزو فرهنگ ایرانی‌هاست و یک مساله انکارناپذیر است؛ ولی اینکه بخواهیم به زور حجاب را به کسی تحمیل کنیم، به شخصه فکر می‌کنم این کار یک کار ناشایست است، به ویژه اینکه اگر چنین اتفاقی در مدارس رخ دهد.

وی در ادامه تصریح کرد: ما باید بیشتر از این در بحث مسائل فرهنگی کار کنیم، یک اتفاقاتی در کشور ما رخ داده که شاید خیلی‌ها هزینه‌های خیلی کلانی کردند تا این اتفاقات رخ دهد. خب باید ببینیم در مقابل آن اقدامات و‌ هزینه‌ها ما چه کرده‌ایم؟ طبیعی است که ما هم باید همان مقدار و شاید بیشتر از آن هزینه کنیم تا بتوانیم اتفاقات خوبی را برای کشورمان رقم بزنیم.

نماینده مردم مریوان در مجلس شورای اسلامی همچنین در رابطه با اثرات چنین اقداماتی و نمایش چنین تصاویری بر دانش‌آموزان، خاطرنشان کرد: من به شخصه با مباحثی که در شکل فیلم و کلیپ نمایش داده شود و بتواند ذهن نوجوان ما را درگیر کند، مخالفم؛ بخصوص این مساله که اشاره کردید واقعا نگران‌کننده است و نباید اجازه دهیم که ذهن نوجوان ما و ذهن دختر محجبه‌ مدرسه‌ای را به خود درگیر کند.

وی تصریح کرد: بعید می‌دانم با زور و اجبار در این حوزه بتوان کاری انجام داد که نتیجه دهد، اما اگر از این اتفاق مستنداتی به دست آمده این را به من برسانید حتما این مساله را پیگیری می‌کنم. برای ما همه این کشور مهم است، در هر جای ایران هر اتفاق و مساله‌ای باشد نسبت به آن دغدغه داریم نه اینکه فقط به یک بخش یا یک مورد و یک موضوع توجه داشته باشیم.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: etemadonline.com