ترکیه درخواست های اتحادیه اروپا را اجرا می کند
روزنامه حریت نوشت، ترکیه همزمان با تلاش برای اجرای الزامات اتحادیه اروپا و پیشبرد درخواستش برای پیوستن به این بلوک، سیاستگذاری‌های مربوط به مهاجرت را اصلاح می‌کند.

ترکیه سیاستگذاری‌های مربوط به مهاجرت را اصلاح می‌کند


این روزنامه همچنین از قول منابع دیپلماتیک که خواستند نامشان فاش نشود نوشت، این اصلاحات کار را برای پناهجویان به منظور دستیابی به شهروندی دشوار می‌کند.

حریت همچنین نوشت، مقام‌های مهاجرت ترکیه مایلند تا اقدامات جدی‌تری را برای بررسی دقیق درخواست‌های پناهندگی به ویژه مرتبط با اتباع سوری ارائه کنند.

این روزنامه همچنین نوشت، بروکسل نگران احتمال دریافت ویزای اتحادیه اروپا – ترکیه توسط مهاجران است که به طور بالقوه به هجوم پناهجویان سابق به سایر کشورهای این بلوک از طریق آنکارا منجر می‌شود.

یکی از دیپلمات‌ها به حریت گفت: افرادی هستند که از ترکیه شهروندی می‌گیرند و به اروپا می‌روند. این یکی از مسائل بالقوه سر راه الحاق ترکیه به اتحادیه اروپا محسوب می‌شود. اتحادیه اروپا کارهای زیادی باید انجام دهد.

درخواست ترکیه برای پیوستن به اتحادیه اروپا به دلیل عوامل متعددی به مشکل برخورده که از جمله آنها می‌توان به استانداردها و الزامات وضع شده توسط بروکسل به درخواست کنندگان اشاره کرد.

حریت همچنین نوشته که با توجه به ۶۶ مورد از ۷۲ معیار مورد نیاز اتحادیه اروپا برای سفر معاف از ویزا برای شهروندان ترکیه در اروپا، آنکارا رسیدگی به شش مورد باقی مانده از این معیارها را آغاز کرده است.

دولت آنکارا علاوه بر تقویت کنترل مهاجرت اقداماتی را برای قوانین مقابله با فساد و مقابله با تروریسم و همچنین همکاری با سرویس پلیس اروپا (یوروپل)، حفاظت داده‌ای شخصی و کمک حقوقی برای سایر اعضای اتحادیه اروپا انجام می‌دهد.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: farsnews.com