دفاع تمام قد اردوغان از غزه در یک سخنرانی
رییس‌جمهور ترکیه امروز در سخنانی اعلام کرد: موضع ما در حمایت از غزه بسیاری را آشفته کرده است.

اردوغان: موضع ما در حمایت از غزه بسیاری را آشفته کرده است



به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه امروز چهارشنبه در سخنانی اعلام کرد: ما شجاعانه از منافع کشورمان چه در عرصه دیپلماسی و چه در عرصه نظامی با گام‌های درست در زمان مناسب دفاع می کنیم.

رئیس جمهور ترکیه در این خصوص گفت: تقریباً همه این واقعیت را پذیرفته اند که ترکیه روز به روز در حال تثبیت موقعیت خود به عنوان یک بازیگر تأثیرگذار در صفحه شطرنج جهانی است. بر خلاف ادعاها در کشور ما تغییر محوری صورت نگرفته است، برعکس پس از زمان طولانی، کشور ما محور واقعی خود را پیدا کرده است، نام این محور، ترکیه است.

رجب طیب اردوغان بی اشاره به حضور غیرقانونی نظامیان کشورش در عراق و سوریه که با نقض منشور ملل متحد انجام شده است، افزود: با عملیات‌های اطلاعاتی خود در سوریه و عراق باعث شدیم که سرکردگان پ ک ک نتوانند از لانه های خود خارج شوند. سازمان اطلاعات ترکیه (میت) با شبکه گسترده و فناوری پیشرفته به تروریست‌ ها مجال نمی‌ دهد. باید تذکر داد که در قرن جاری، جایی برای تروریسم و تروریست وجود ندارد. ترکیه خیانت و تروریسم را هرگز نمی‌ بخشد. هر روز خبر از پای درآمدن یک تروریست جنایتکار که صدها کیلومتر دورتر از مرزهای ما است را دریافت می‌ کنیم؛ ما انتقام خون شهدایمان را خواهیم گرفت. به هیچکدام از ساختارهای غیرقانونی مانند داعش، فتو، پ.ک. ک و د. ح.ک.پ.ج که مردم مان را هدف قرار داده‌ اند، اجازه زندگی نخواهیم داد.

اردوغان در ارتباط با کشتار مردم بیگناه و مظلوم غزه توسط اشغالگران قدس اضافه کرد: موضع ترکیه در حمایت از غزه بسیاری از کشورهای جهان را آشفته کرده است. تل آویو از افشای یک شبکه اطلاعاتی وابسته به اسرائیل ناراحت شد.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: tasnimnews.com