غلامحسین الهام بعد از گذشت هشت ماه از حضورش در میتینگ تبلیغاتی محمود احمدی نژاد در مصلای تهران ، پذیرفت که...
 
 غلامحسین الهام بعد از گذشت هشت ماه از حضورش در میتینگ تبلیغاتی محمود احمدی نژاد در مصلای تهران ، پذیرفت که حضورش در آن مراسم به عنوان یک عضو حقوقدان شورای نگهبان برخلاف قانون بوده است .

وی با تاکید بر اینکه « اعتراف می کنم که اشتباه کردم »‌، در این باره گفت :‌من خیلی جاها برای سخنرانی دعوت شده بودم اما نپذیرفتم و در ضمن آن روز من برای سخنرانی به آنجا نرفته بودم. موج مردم مرا روی دست به سمت جایگاه کشاند که با نرسیدن آقای احمدی نژاد به جایگاه، ترس از آن داشتیم که کسی در آن ازدحام بمیرد. در آنجا من اعلام کردم که آقای احمدی نژاد نتوانستند خودشان را به جایگاه برسانند و چند دقیقه‌ای هم در مورد مسائل کلی صحبت کردم. البته اگر آن اضطرار هم نبود بنده سخنگوی ایشان بودم و مردم مرا نیز با این سمت می‌شناختند اما من اعتراف می‌کنم که اشتباه کردم، ولی اضطرار بود.

 به گزارش خبر آنلاین اهم سخنان الهام که در مسجد اهل البیت قم سخنرانی می‌کرد بدین شرح است: 
طرح عبور از هاشمی توسط جریان تند مشارکت دنبال می‌شد اما  بعدها این حزب فهمید که باید با او به وحدت برسد.
آقای هاشمی اعتقادی به سقف مشارکت نداشتند به جهت اینکه اگر افراد بخواهند تابع و مطیع این جریان باشند این شرایط با مشارکت حداکثری بهم می‌خورد و از طرفی هم اگر چهره مطلوب آنها در انتخابات پیروز نشد و به قدرت نرسید طرف مقابل را با حداقل مشارکت محکوم کنند.
مدیریت قوه مجریه در دوره اصلاحات تفاوت و تعارضی با نگرش‌های سیاسی و اقتصادی هاشمی نداشت، در دوم خرداد این حرکت قابل پیش بینی نبود و آنها تنها برای وزن کشی آمده بودند اما نتیجه انتخابات به سود آنها شد.
مواضع آقای هاشمی متناسب با شرایط تغییر می‌کند . از خطبه‌های عدالت خواهانه دهه 60 ایشان تا دوران سازندگی و از دوران 8 ساله ریاست جمهوری تا حرف‌های امروز ایشان تناقض‌های فاحشی مشاهده می‌شود که حکایت از تغییر 180 درجه مواضع ایشان در طی این سال‌ها دارد.
همه ما در خاطرمان این جمله معروف آقای خاتمی را به یاد داریم که گفتند اگر دین در برابر آزادی بایستد دین از بین خواهد رفت، اگر عدالت در برابر آزادی بایستد عدالت از بین خواهد رفت، و یکی از سران این جریان هم بیان کرد علیه خدا هم می‌توان تظاهرات کرد و شعار داد.
در دوران اصلاحات، دولت برای اولین بار به اپوزیسیون نظام تبدیل شد و از موضع آنها با نظام برخورد کرد و رسالت خود را تغییر داد و با حاکمیت دوگانه تبدیل اسلامیت به جمهوریت را دنبال می‌کرد.
چگونه ممکن است شخصی مثل مهندس موسوی که دشمنان او را فردی رادیکال می‌شناختند امروز مورد حمایت شدید آمریکا و انگلیس قرار می‌گیرد پس آنها می‌دانند در وی ظرفیتی وجود دارد که می‌تواند نظام را تغییر دهد.
ابطحی اعتراف کرد که در روز 23 خرداد آقایان معترض پیش آقای هاشمی رفتند و ایشان به آنها گفت بروید سراغ مراجع و حوزه را وارد میدان کنید تا در این زمینه مداخله کنند که خوشبختانه با هوشیاری مراجع این حرکت نیز ناکام ماند.
آقای هاشمی درنامه‌ای که قبل از انتخابات به رهبری نوشتند گفتند اگر این مشکلات حل نشود بعد از انتخابات بحران خواهید داشت، این یعنی تهدید نظام و اینکه سناریوهای بعدی نیز کاملا طراحی شده است.
در مناظره آقای احمدی نژاد چیز جدید و خاصی مطرح نشد. در آنجا بیان شد مواضع و استراتژی آقای هاشمی با آقای موسوی و خاتمی فاصله‌ای ندارد و در یک راستا است.
آقای هاشمی یک سال قبل با اعلام اینکه دیگر دوره مدارا با این دولت به پایان رسیده است مرتب دولت قانونی و منتخب مردم را تهدید می‌شمرد و در ادامه برای فشار آوردن به رهبری، مجلس خبرگان را بر خلاف قواعد به خط کرد تا به خاطر حمایت رهبری از رئیس جمهور، دولت را مورد بررسی قرار دهند که بزرگان خبرگان با تدبیر این عمل را خنثی کردند.
من با نظر برخی‌ها که می‌گویند اساس فتنه مباحث مطرح شده در مناظره است مخالفم،فتنه را باید در برخی آقازاده‌ها دنبال کرد.
آقای موسوی معتقد است که در انتخابات تقلب شده است حال از شما سوال می‌کنم شما در ساعت 11 شب روز انتخابات اعلام کردید که رئیس جمهور شده‌اید، شما چطور در یک فرایندی که معتقدید تقلب شده است خود را رئیس جمهور می‌دانید؟
آنها آمدند کف خیابان‌ها و این فتنه را تا روز عاشورا ادامه دادند و عنوان کردند یا قدرت را به ما می‌دهید یا خیمه‌های امام حسین (ع) را به آتش می‌کشیم و در این رابطه رهبری هم در دیدار با مردم استان مازندران به صراحت فرمودند که نظام به هیچ کس باج بده نیست.
اشتباه ما به 18 تیر 78 که از درون کودتا کردند بر می‌گردد، اگر آن روز حوادث آن زمان ریشه یابی می‌شد دیگر خاتمی آنرا به گردن آقای مصباح نمی‌انداخت تا بگوید نتیجه ترویج خشونت چنین خواهد بود و امروز دوباره شاهد بوجود آمدن این حوادث نبودیم.
رییس قوه قضاییه بعد از راهپیمایی حماسی مردم در روز 9 دی ماه عنوان کرد صدای ملت را شنیدم و پیام آنها را دریافت کردم، اما امروز انتظار ما از محاکمه اغتشاشگران این چنینی که برگزار شد نبوده است.»
قوه قضائیه استراتژی روشنی در این زمینه ندارد و به عمق مسئله توجه کافی ندارد که این دعوا بین دو جناح نیست بلکه ابعاد وسیع‌تری دارد.
هرکس علاقه و شناختی شخصی از افراد دارد که شاید در نظر دیگران این طور نباشد و بگذارید از این مساله مشایی و رابطه او با  احمدی نژاد عبور کنیم. هنوز خطرات بزرگتری هست که آنها در اولویت هستند و الان وقت پرداختن به این مسئله نیست.
دستگاه‌های اطلاعاتی می‌گویند که ما مدارک کافی و شفافی در باره مفاسد اقتصادی فرزندان هاشمی داریم و از طرفی خود آقای هاشمی نیز باید راه را برای شفاف سازی باز کنند و تصریح کنند که پرونده‌های آنها پیگیری شود تا وضعیت آنها برای همه روشن شود.
من تعصبی روی آقای احمدی نژاد ندارم و در این جریانات ایشان را مقصر نمی‌دانم. او حق داشت در مناظره حرف خودش را بزند و در برابر کسانی که از سال قبل رئیس جمهور قانونی کشور را دروغگو می‌خواندند از خود دفاع کند.
احمدی نژاد  در سخنرانی خود در میدان ولیعصر 40 میلیون ایرانی را برنده انتخابات برشمردند و عده‌ای که اموال مردم را به آتش کشیدند را خس و خاشاک نامید که در حقیقت همان کسانی بودند که در روز عاشورا آن اعمال زشت را مرتکب شدند. 
 
 
 
گردآوری: گروه خبری سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:khabaronline.ir