مهدی هاشمی كه سال گذشته و در جریان فتنه‌های پس از انتخابات و پس از مطرح شدن شائبه‌هایی درباره نقش وی در اغتشاشات از كشور خارج شده بود، هنوز قصد بازگشت به كشور را ندارد.
 
به گزارش خبرگزاری فارس، شهریورماه سال 88 در حالی كه مطالبات مردمی برای دستگیری عوامل اغتشاشات و ناامنی‌های حوادث پس از انتخابات آغاز شده بود، مهدی هاشمی به یك باره كشور را به مقصد لندن ترك كرد.

بسیاری از مردم و كارشناسان، رفتن مهدی هاشمی به لندن را با مسائل مطرح شده درباره وی مبنی بر دست داشتن در اغتشاشات پس از انتخابات، بدون ارتباط نمی‌دانستند و خواستار بازگرداندن وی به ایران برای حضور در دادگاه بودند.

اما مسئولان دانشگاه آزاد سفر وی را به لندن سفری كاری و در قالب ماموریت این دانشگاه عنوان كردند، دفتر هیئت‌امنای دانشگاه آزاد با دفاع از مهدی هاشمی (رئیس این دفتر) با صدور اطلاعیه‌ای سفر وی را یك "مأموریت سازمانی " عنوان كرد.

دفتر هیئت امنای دانشگاه آزاد در این اطلاعیه خود تصریح كرد كه مهدی هاشمی رئیس دفتر هیئت امنای دانشگاه آزاد جهت بازدید و رسیدگی دفاتر و شعبات دانشگاه آزاد در خارج از كشور، چندین روز قبل از دادگاه مورخ 3 شهریور 88 به خارج از كشور عزیمت كرده و قطعاً بعد از اتمام "مأموریت سازمانی " خویش جهت پاسخگویی به مطالب كذب مطرح شده در دادگاه به كشور بازخواهد گشت.

اما كریم زارع معاون پارلمانی دانشگاه آزاد در 2 نوبت گفت‌وگوی خود با خبرنگار خبرگزاری فارس در یك سال اخیر اعلام كرده است كه هنوز اطلاع دقیقی درباره جزئیات این مأموریت ندارد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نیز پنجم آذر 88 در جمع دانشجویان مشهدی و در پاسخ به سوالات متعدد از وی كه خروج مهدی هاشمی از كشور را با پرونده‌های وی در دادگاه مرتبط می‌دانستند، اعلام كرد كه "خیال مهدی از پرونده‌هایش راحت راحت است. به او گفته‌ام بماند دكترایش را بگیرد. "

اما صحبت‌ها در خصوص دلائل حضور مهدی هاشمی در لندن و عدم بازگشت وی به كشور ادامه داشت تا اینكه فروردین 89 خبر صدور حكم جلب مهدی هاشمی در جلسه مشترك آیت‌الله صادق لاریجانی رئیس قوه قضائیه و جمعی از نمایندگان از جمله اعضای كمیسیون حقوقی و قضایی مجلس اعلام شد.

بر پایه این گزارش در این جلسه مشترك تصریح شد كه در صورت ورود مهدی هاشمی به كشور وی بر اساس این حكم دستگیر خواهد شد.

در پایان یادآور می‌شود كه با وجود اطلاعیه یكسال گذشته دفتر هیئت مؤسس دانشگاه آزاد مبنی بر اینكه خروج مهدی هاشمی از كشور برای یك مأموریت سازمانی برای دانشگاه آزاد بوده است، هنوز هیچ اطلاعاتی از سوی جاسبی رئیس این دانشگاه و سایر مسئولان دانشگاه مذكور درباره جزئیات و زمان پایان این مأموریت به اطلاع عموم نرسیده است. ضمن اینكه اظهار بی‌اطلاعی كریم زارع مسئول رده‌بالای دانشگاه آزاد از جزئیات این مأموریت نیز در نوع خود عجیب و غیرقابل توجیه است

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:farsnews.com