سعید عبدالنبی الشهابی 56 ساله متهم شماره سه، به اتهام براندازی، تحت تعقیب است اما به دلیل اقامت در خارج از بحرین یعنی لندن هنوز بازداشت نشده است...
 
 
 دولت بحرین با انتشار گزارشی، ضمن اعلام نابودی شبکه مخفی و خنثی کردن طرح های تروریستی آن اسامی متهمان اصلی براندازی حکومت این کشور را اعلام کرد.

به گزارش عصر ایران، خبرگزاری رسمی بحرین گزارش داد که این افراد به براندازی حکومت منامه و اقدام علیه امنیت ملی بحرین و ضربه زدن به وحدت ملی ،تخریب اموال خصوصی و عمومی متهم هستند. دولت بحرین چندی پیش با بازداشت شماری از فعالان سیاسی شیعه آنها را متهم به اقدام علیه امنیت ملی کرده بود اما ارتباط آنها را با ایران تکذیب کرد.

در میان این متهمان، نام سعید الشهابی نیز دیده می شود که مجری یکی از برنامه های شبکه عربی زبان " العالم" است.
شبکه العالم وابسته به واحد برون مرزی صداو سیماست که برنامه های خود را 24 ساعته به زبان عربی پخش می کند.

براساس گزارش خبرگزاری رسمی بحرین ، سعید عبدالنبی الشهابی 56 ساله متهم شماره سه، به اتهام براندازی، تحت تعقیب است اما به دلیل اقامت در خارج از بحرین یعنی لندن هنوز بازداشت نشده است.

وی همچنین دبیر کل جنبش اسلامی آزادگان بحرین از مجموعه های مخالفت حکومت پادشاهی بحرین است که دفتر آن در لندن قرار دارد .

الشهابی متهم به فعالیت برای براندازی حکومت بحرین از راه های نامشروع و تشویق و تحریک به  اغتشاشگری، خرابکاری و مقاومت در برابر مقامات دولتی در بحرین است.

بحرین کوچکترین کشور حوزه خلیج فارس است که اکثریت جمعیت آن را شیعیان تشکیل می دهند اما خانواده ای سنی مذهب بر این کشور حکومت می کند و تمامی پست های کلیدی حاکمیت را در اختیار خود دارد.

فعالان سیاسی شیعه در بحرین، حکومت بحرین را به تلاش برای تغییر بافت جمعیتی این کشور و در نتیجه کاهش شمار شیعیان از طریق اعطای تابعیت بحرین به افراد سنی مذهب متهم می کنند. دولت بحرین بارها این اتهامات را رد کرده است.
 
 
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: asriran.com