در اين نشست، فعالان تجاری و اقتصادی هلندی اظهار داشند كه به سياست كاری ندارند و تحريم ها بيش از آنكه به ايران صدمه بزند، به منافع شركت های تجاری هلندی لطمه وارد كرده است....
 
 
بیش از 100 تاجر هلندی علیه وضع تحریم ها علیه ایران و محدودیت های ایجاد شده بر سر راه فعالیت های تجاری آنان، اعتراض كردند.

بیش از 100 نفر از تجار هلندی در اعتراض به وضع تحریم ها علیه ایران و محدودیت های ایجاد شده بر سر راه فعالیت های تجاری آنان، جلسه ای را با حضور نمایندگان وزارت اقتصاد و وزارت امور مالی هلند در محل سازمان توسعه تجارت این كشور برگزار كردند.

در این نشست، فعالان تجاری و اقتصادی هلندی اظهار داشند كه به سیاست كاری ندارند و تحریم ها بیش از آنكه به ایران صدمه بزند، به منافع شركت های تجاری هلندی لطمه وارد كرده است.

انجمن تجاری هلند و ایران (نیبا) بدنبال این نشست، با صدور بیانیه ای مطبوعاتی كه پوشش گسترده ای در رسانه های هلندی یافته است، مواضع و دیدگاههای خود را در این خصوص ارایه كرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: این تحریم ها، شركت های اروپایی را در مقایسه با همتایان خود در سایر نقاط جهان، در موقعیت پایین تری قرار داده و آنها را از محرومیت های بیشتری برخوردار می كند... جمع بندی نیبا این است كه با توجه به خواست سیاسی بین المللی برای سخت تر كردن تحریم ها علیه ایران و تفاوت های رهیافتی میان شورای امنیت و اتحادیه اروپا، این تحریم ها به سختی ایران را تحت تاثیر قرار می دهد؛ ( امكان تاثیر پذیری ایران كمتر خواهد بود) اما بخش تجاری در اتحادیه اروپا و به تبع آن در هلند به شدت از آن تاثیر خواهند پذیرفت.
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:asriran.com