سخنگوی وزارت امور خارجه به مصوبه دولت ژاپن درباره تحریم ایران واکنش نشان داد.

 سخنگوی وزارت امور خارجه در واكنش به مصوبه دولت ژاپن درباره تحریم ایران گفت: مسلما هر كشوری كه وارد محدوده تحریم ها علیه ملت ایران شود، خود را از بهره مند شدن از ظرفیت بالای كشورمان محروم می كند.
 
رامین مهمانپرست روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا افزود: این نكته را باید متذكر شد كه این كشورها با اقدامات اینچنینی، ضمن ایجاد مشكل برای شركت های خود و تضییع منافع ملی شان، فرصت را برای حضور سایر كشورها و رقبا فراهم خواهند كرد.
وی اظهار داشت: در رابطه با اقدامات كشورهایی كه نسبت به تحریم و حركت در جهت خلاف منافع ملت ایران گام برمی دارند باید این نكته را اشاره كرد كه اصل تحریم ها و قطعنامه های سازمان ملل به صورت غیرقانونی علیه ملت ما صادر شده است.
وی اظهار داشت: تحریم سازمان ملل تنها به این دلیل است كه ملت ایران مایل به برخورداری از حقوق خود در استفاده صلح آمیز از دانش هسته ای است و به همین سبب با فشار آمریكا و برخی كشورهای غربی به صورت غیرقانونی و غیرعادلانه و با تحریم های ناشی از قطعنامه شورای امنیت مواجه شده است.

**اقدام برخی كشورها قابل توجیه نیست
به گفته وی، متاسفانه برخی از كشورها فراتر از قطعنامه غیرقانونی تحت فشارهای آمریكا اقدامات دیگری را نیز در این جهت دنبال كرده اند كه مورد تایید و قابل توجیه برای ملت بزرگ ایران نخواهد بود.
وی تاكید كرد: این كشورها باید در نظر داشته باشند كه حركت های سیاسی به بهانه فعالیت های هسته ای صلح آمیز جمهوری اسلامی ایران در جهت ایجاد فشار بر ملت بزرگ ما به منظور عقب نشینی از حقوق اساسی خود نتیجه ای در بر نخواهد داشت.
سخنگوی وزارت امور خارجه با تصریح بر اینكه ملت ایران از قطعنامه ها و تحریم ها استقبال نمی كند، ادامه داد: اما فشارهای سیاسی و استفاده ابزاری از سازمان های بین المللی و اقدامات یكجانبه برخی كشورها نیز تاثیری در ایستادگی ملت ایران و پافشاری بر حقوق خود نخواهد داشت.

 

 گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:irna.ir