وی با استفاده از زبان فارسی، در يوتيوب اطلاع رسانی می کند که اين فعاليت ها از چند ماه قبل افزايش يافته است...
 
 
 
 به گزارش خبرنگار سیاسی آتی نیوز، سخنگوی وزارت خارجه انگلیس، چند ماهی است، برای نفوذ در جامعه ایرانی، روش های جدیدی آغاز کرده است.

باری مارستون یکی از سخنگویان وزارت خارجه انگلیس در امور خاورمیانه، مدتی است به صورت چشمگیری درباره ایران فعال‌تر شده است.

وی با استفاده از زبان فارسی، در یوتیوب اطلاع رسانی می کند که این فعالیت ها از چند ماه قبل افزایش یافته است. باری مارستون که همسری عرب دارد، دعوت شبکه های ایرانی، به ویژه العالم را به راحتی می پذیرد و با خبرنگاران ایرانی، به سهولت مصاحبه می کند.
 
 
 
 
این سخنگوی وزارت خارجه که به زبان عربی و فارسی آشناست، تاکنون چهار پیام به زبان فارسی درباره سالروز انقلاب مشروطیت، سوخت گذاری در نیروگاه بوشهر، سالروز تولد ابن سینا و روز پزشک و فرا رسیدن ماه رمضان به صورت تلویزیونی تولید و در وبلاگ شخصی، یوتیوب و پایگاه اینرتنتی وزارت خارجه انگلیس قرار داده است.

محتوای پیام های وی به زبان فارسی، تلاش برای حمایت از بیانیه های وزارت خارجه انگلیس است و اخیرا ضمن تعریف و تمجید از فرهنگ و هنر و تمدن ایرانی، تلاش کرد نظر سیاستمداران انگلیسی را درباره دولت و نظام جمهوری اسلامی، منتقل کند.

باری مارستون، در فاصله زمانی کوتاهی در ده روز گذشته پس از پیام تبریک به مناسبت روز پزشک در محل رستوران ایرانی بهشت در لندن حضور یافت و با نشان دادن سفره و غذای ایرانی، تصاویری از تابلو فرش ها حاوی چهره دختران ایرانی، قوری چای با تصویری از شاهان قاجار، تلاش کرد ضمن ارتباط با مخاطبان ایرانی، رفتار مثبت دولت انگلیس و احترام گذاشتن به مسلمانان در بریتانیا را بازگو کند که بیان این مطالب همراه با تصاویر فرهنگ ایرانی، در چهار سال گذشته، تازگی و جای تامل دارد.
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:atynews.com