سخنگوی وزارت خارجه، گزارش آژانس درباره برنامه هسته‌ای كشورمان را سیاسی خواند و از آژانس خواست كه...


سخنگوی وزارت خارجه، گزارش آژانس درباره برنامه هسته‌ای كشورمان را سیاسی خواند و از آژانس خواست كه تلاش كند تا فارغ از فشارهای سیاسی در چارچوب فعالیت‌های قانونی به وضعیت كشورهای عضو بپردازد
.

به گزارش خبرگزاری فارس، رامین مهمان‌پرست سخنگوی وزارت امور خارجه كشورمان پیش از ظهر امروز سه‌شنبه در نشست هفتگی با خبرنگاران، گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای كشورمان را داری بعد غیر فنی دانست و گفت‌: این گزارش جنبه سیاسی پیدا كرده است.

وی از آژانس خواست كه به شرح وظایف خود و همچنین تخلفات صورت گرفته از معاهده ‌NPT كه یكی از این تخلفات مربوط به رژیم صهیونیستی است بپردازد.

وی نقطه ضعف این گزارش‌ها را تأثیرپذیری آنها از برخی كشورها عنوان كرد.

سخنگوی وزارت خارجه ادامه داد:‌ آژانس باید تلاش كند تا فارغ از فشارهای سیاسی و در چارچوب فعالیت‌های قانونی به وضعیت كشورهای عضو بپردازد.

مهمان‌پرست در خصوص تبادل سوخت مورد نیاز رآكتور تحقیقاتی تهران نیز اظهار داشت: ما در این زمینه آمادگی داریم و این آمادگی را بر اساس بیانیه تهران به اطلاع آژانس و گروه وین رسانده‌ایم و منتظریم آنها در چارچوب بیانیه تهران آمادگی خود را اعلام و مقدمات كار را شروع كنند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در خصوص اظهار نگرانی كاسترو نسبت به درگیری هسته‌ای بین ایران و اسرائیل هم تصریح كرد: فكر نمی‌كنیم شرایط منطقه برای وارد شدن به ریسك‌های جدید در بحث‌های نظامی آماده باشد.

وی تصریح كرد: اگر كسی دست به اقدامی بزند و به حریم كشور ما تجاوز كند پاسخ شدیدی دریافت خواهد كرد.

مهمان‌پرست در خصوص وضعیت سكینه محمدی آشتیانی نیز خاطرنشان كرد: وضعیت خانم سكینه محمدی در دست بررسی است، صدور حكم وی به خاطر روابط نامشروع متوقف شده و مجدداً در حال بررسی است و صدور حكم برای قتل و مشاركت در آن نیز در حال انجام است.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس درباره وضعیت سه آمریكایی بازداشت شده در ایران اظهارداشت:‌ هنوز مراحل پرونده این سه نفر تكمیل نشده و بررسی در این زمینه ادامه دارد و زمانی كه تكمیل شود نتایج آن توسط قوه قضائیه اعلام خواهد شد.

وی همچنین تصریح كرد كه ملت ایران از هیچ قطعنامه و تحریمی استقبال نمی‌كند اما در دستیابی به حقوقش هر فشاری را تحمل خواهد كرد.

 

 گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:farsnews.com