در برنامه تلویزیونی «راز» که هرشب از شبکه 4 سیما با اجرای نادرطالب زاده به صورت زنده پخش می شود، میهمان برنامه از رئیس جمهور ایران آقای احمدی نژاد درخواست کرد که...
 
در برنامه تلویزیونی «راز» که هرشب از شبکه 4 سیما با اجرای نادرطالب زاده به صورت زنده پخش می شود، میهمان برنامه از رئیس جمهور ایران آقای احمدی نژاد درخواست کرد که به صورت قاطعانه بحث 4 دیپلمات ایرانی ربوده شده توسط رژیم صهیونیستی را پیگیری کند.

به گزارش جهان داودآبادی محقق و نویسنده دفاع مقدس به عنوان میهمان این برنامه شرکت کرده بود که به بررسی وضعیت 4دیپلمات ایرانی ربوده شده توسط فالانژها- از عوامل رژیم صهیونیستی – در بیروت می پرداخت.

وی با انتقاد از رویه پیگیری وضعیت این دیپلمات ها در دولت های گذشته که با تشکیل کمیته ویژه و صرف بودجه های سنگین حتی حاضر به ارائه گزارشی در این رابطه نشدند، از نحوه رسیدگی به خانواده های این افراد نیز به شدت انتقاد کرد وگفت خانواده های این عزیزان تا مدتی حتی از حمایت های مالی بنیاد شهید هم برخوردار نبودند و پس از نامه یکی از خانواده ها به مقام معظم رهبری و دستور ایشان، قرار شد حقوق یکی از افراد که خبرنگار ایرنا بوده است پرداخت شود که آنها با محاسبه حقوق قسمت هنگفتی از آن را به عنوان مالیات کسر کردند!

 
گفتنی است در چهاردهم تیر ماه 1361 خودروی سیاسی سفارت جمهوری اسلامی ایران که در حمایت پلیس دیپلماتیک لبنان از شهر بندری طرابلس به بیروت باز می گشت، برخلاف ضوابط بین المللی ومصونیت دیپــلماتها در منطقه ی برباره توسط مزدوران مسلح تحت امر اسرائیل موسوم به " قوات البنانیه" متوقف گردیده و 4 دیپــلمات ایرانی به نامهای سید محسن موسوی(کاردار سفارت)، حاج احمد متوسلـــیان( وابسته نظامی)، تقی رستـــگار مقــدم(کارمند سفارت ) و کاظم اخوان(خبرنگار وعکاس ایرنا) ربوده شده و اکنون بیش از بیست و هشت سال است که خانواده های این عزیزان در انتظار بازگشت ایشان به سر میبرند.

 
چندی پیش نیز سیدحسن نصرالله دبیركل حزب‌الله لبنان با اشاره به سرنوشت چهار تن از دیپلمات‌های ایرانی گفته بود: نشانه‌ها و شواهدی وجود دارد كه نشان می‌دهد دیپلماتهای ایرانی زنده‌اند و در زندانهای رژیم صهیونیستی بسر می‌برند.

همچنین مرحوم آیت الله العظمی بهجت نیز در رابطه با این اسرا فرموده بودند:برای آزادی این عزیزان باید ظرفی از دعا پرشود. علاقمندان برای کسب اطلاع بیشتر از این دیپلمات ها می توانند به سایت www.4diplomat.com مراجعه کنند.

 

 گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:jahannews.com