در حالی که چند روز پیش یک عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد از منتفی شدن وقف اموال این دانشگاه به دلیل غیرقانونی و غیرشرعی بودن خبر داده بود،‌ رئیس مجمع تشخیص همچنان بر وقف اموال این دانشگاه تاکید دارد.
 
به گزارش شبکه ایران و به نقل از جهان، یکشنبه این هفته تعدادی از کارمندان دانشگاه آزاد در مراسم افطاری که در محل مجمع تشخیص مصلحت به میزبانی آقای هاشمی رفسنجانی تدارک دیده شده بود، شرکت کردند.

در این افطاری که بدون حضور عبدالله جاسبی، رئیس دانشگاه آزاد برگزار شد، هاشمی رفسنجانی که پیش از این در حمایت از طرح غیرقانونی وقف اموال این دانشگاه عنوان کرده بود اموال دانشگاه آزاد متعلق به ما و فرزندان ماست، مجددا بر این موضوع تاکید کرده و آن را "یکی از موضوعات مهم و قابل پیگیری" نامیده است.

این اظهارات آقای هاشمی در حالی عنوان شده است که سه روز پیش، یک عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد در پاسخ به این سؤال که آیا موارد مطرح شده در رسانه‌ها را مبنی بر اینکه هیات فقهی که مأمور بررسی وقف اموال دانشگاه آزاد از نظر شرعی شده بود این وقف را غیرشرعی دانسته است، تأیید می‌کنید، گفت: آن چیزی که اطلاع پیدا کرده‌ایم این است که قاعدتا چون اموال دانشگاه آزاد، اموال شخصی نبوده و متعلق به مؤسسین این دانشگاه نیست، مباحث حقوقی در خصوص آن وجود دارد و قاعدتاً بحث وقف در مورد آن نمی‌تواند انجام بگیرد.

شهاب‌الدین صدر در همین زمینه یادآور شد که "سازمان اوقاف هم بارها این مساله را اعلام کرده است که چیزی به نام وقف‌نامه از سوی دانشگاه آزاد به آن ارائه نشده است، بنابراین به نظر می‌رسد که موضوع وقف دانشگاه آزاد منتفی است."

پیش از این، سازمان اوقاف نیز این طرح را به دلیل شخصی نبودن اموال دانشگاه آزاد، "غیرقانونی" و "غیرشرعی" اعلام کرده بود.
 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:jahannews.com