تحقیقات اولیه کمیته‌های تحقیق سازمان اطلاعات نظامی و نیروی دریایی رژیم‌صهیونیستی صحت تصاویر منتشر شده از سوی «سید حسن نصرالله»، دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان در جریان کنفرانس مطبوعاتی ماه گذشته را اثبات کرد....
 
 
 
 به گزارش پایگاه خبری دیلی‌استار لبنان، روزنامه «معاریو» در مطلبی در این‌باره نوشت که یک ماه پیش سید «حسن نصرالله» با افتخار از موفقیت جنبش حزب‌الله لبنان در خنثی‌سازی عملیات کماندوهای نیروی دریایی رژیم‌صهیونیستی در لبنان در سال 1997 و نفوذ به سیستم ارسال تصاویر هواپیمای بدون سرنشین ارتش این رژیم سخن گفت که به‌دنبال آن ارتش گروه‌های ویژه‌ای را برای بررسی صحت این ادعاها و مستند بودن تصاویر منتشر شده تشکیل داد و قرار شد که نحوه دسترسی جنبش حزب‌الله به این تصاویر مورد بررسی قرار گیرد. 

این روزنامه در ادامه آورده است که گروه‌های ویژه سرویس اطلاعات نظامی و نیروی دریایی رژیم‌صهیونیستی اعلام كردند كه حزب‌الله با نفوذ در سیستم ارسال هواپیمای جاسوسی رژیم‌صهیونیستی بر فراز خاك لبنان موفق به كسب این اطلاعات شده و این عكس‌ها واقعی هستند. 

این گروه‌ها در بررسی برخی فیلم‌ها به این مسئله پی بردند که جنبش حزب‌الله تصاویر مربوط به پرواز هواپیمای بدون سرنشین نیروی هوایی رژیم‌صهیونیستی بر فراز آسمان منطقه عملیاتی کماندوهای نیروی دریایی اسرائیل در جنوب لبنان را که از آن تحت عنوان «فاجعه الشییطت» یاد می‌شود، ضبط کرده است. در این حادثه 11 نظامی صهیونیستی از جمله سرهنگ دوم «یوزی کورکینا» کشته شدند. 

معاریو به نقل از یک افسر نیروی دریایی رژیم‌صهیونیستی می‌نویسد که این مسئله چه از لحاظ سطح اجرایی و چه با در نظر گرفتن احساس خانواده‌های قربانیان بسیار حساس است و از همین رو فیلم‌های مذکور باید به دقت مورد بررسی قرار گیرند تا واقعیت‌های مربوط به این مسئله مشخص شوند. 

وی افزود كه می‌توانیم این وعده را بدهیم که تمامی اطلاعات به دست آمده از فیلم‌های جنبش حزب الله را با دقت مورد بررسی قرار خواهیم داد، اما باید این مسئله را نیز در نظر بگیریم که انجام این کار زمان زیادی لازم دارد.
 
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:fararu.com