تعدادی از شهروندان آمریکایی مقیم شهرهای مختلف این کشور، از ساعاتی پیش با سوزاندن ده ها جلد از قرآن مجید، فیلم های این اقدام شنیع را منتشر کردند....
 
 
 
 به گزارش مشرق و به نقل از جهان نیوز ، یک شهروند آمریکایی، ساعاتی پیش با اعلام قبلی و آزادانه در محل بازسازی برج های دوقلوی نیویورک حضور یافته و در مقابل چشم مردم و دوربین های خبرنگاران، صفحات یک قرآن را پاره کرده و با فندکی که از جیب خود بیرون آورد، به آتش کشید.

ده ها تصویربردار و عکاس و شهروندان آمریکایی با دوربین های تلفن های همراه خود، صحنه این جنایت را به تصویر کشیدند که تصاویر آن در شبکه های مختلف تلویزیونی آمریکا و اینترنت منتشر شده است.

جالب اینکه پلیس فدرال آمریکا (اف.بی.آی) در دقایق اولیه وقوع این جنایت، هیچ مداخله ای نکرد و اجازه داد تصویربرداران با آسودگی، از از این اقدام توهین آمیز فیلم بگیرند و آنگاه چند مأمور پس از دقایقی از تماشای این عمل شنیع، وارد عمل شده و عامل هتاک این اقدام را با احترام و به آرامی از صحنه دور کردند.

همزمان و از حدود سه ساعت پیش، تعدادی دیگر از شهروندان آمریکایی، تصاویری از سوزاندن قرآن، پاره کردن صفحات قرآن، بنزین ریختن و آتش زدن قرآن و انداختن قرآن در منقل، کتاب آسمانی مسلمانان را به آتش کشیدند.

تا کنون و از ساعاتی پیش، دست کم 11 فیلم از سوزاندن قرآن در شهرهای مختلف آمریکا تنها در سایت یوتیوب انتشار یافته که در توضیح برخی از آنها، از این کتاب مقدس با عنوان "کتاب شیطانی" نام برده شده است.

اقدام مشابه دیگری در مقابل کاخ سفید در واشنگتن انجام گرفته که اخبار تکمیلی مربوط به این فاجعه نیز متعاقباً مخابره می شود.
این جنایات پس از آن انجام می گیرد که یک کشیش آمریکایی اعلام کرد تصمیم دارد در سالروز یازدهم سپتامبر، تعداد زیادی قرآن را به آتش بکشد.

این اقدام، پس از واکنش شدید مسلمانان و غیرمسلمانان آزاده و فشار افکارعمومی جهان، لغو شد.

تحلیلگران، اکنون و پس از سوزاندن ده ها جلد از قرآن کریم در آمریکا، پیش بینی می کنند تظاهرات خشمگینانه خودجوش در بسیاری از کشورهای جهان آغاز شده و منافع دولت آمریکا در این کشورها به خطر بیفتد.

خبرنگار مشرق که تا کنون به ده ها عکس و فیلم از اقدامات شنیع چند ساعت اخیر در آمریکا دست یافته است، به علت دلخراش بودن و هتاکانه بودن این تصاویر، از انتشار آنها معذور است.
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:jahannews.com