محمدجعفر بهداد، معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور با اعلام اینکه ریاست شورای عالی امنیت ملی بر عهده رئیس جمهور است، تصریح کرد...

 

به گزارش آتی نیوز، محمدجعفر بهداد، معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور در گفت وگو با شبکه ایران با اعلام اینکه ریاست شورای عالی امنیت ملی بر عهده رئیس جمهور است، تصریح کرد: تدبیر رئیس جمهور و انجام وظیفه سایر دستگاه ها برای آزادی خانم سارا شورد بر اساس رافت اسلامی و نگاه نوع دوستانه جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است.

وی طرح برخی ادعاها از سوی افراد غیرمسئول پیرامون علت آزادی این تبعه آمریکایی را دقیق ندانست و افزود: خانم شورد صرفا بر پایه نوع دوستی، نگاه ملاطفت آمیز جمهوری اسلامی نسبت به زنان و در کمال صحت و سلامت آزاد شده است.

جمهوری اسلامی در جریان تسخیر لانه جاسوسی آمریکا هم زنان شاغل در آن سفارتخانه را آزاد کرده بود.

بهداد با اشاره به بازتاب این اقدام در آمریکا گفت: مردم آمریکا نسبت به اقدام انسان دوستانه جمهوری اسلامی ایران واکنش مثبت نشان داده اند و مقامات آمریکایی نیز باید در خصوص آزادی تعدادی از ایرانیان زندانی در آن کشور اقدام مناسب را انجام دهند.

معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور همچنین در پاسخ به سوالی گفت: طبق قانون هیچ مقام دولتی یا غیر دولتی حق تحمیل انتشار یا عدم انتشار مطلبی به رسانه ها را نداردمگر آنکه در واکنش به انتشار مطلبی بر اساس موازین قانونی جوابیه بدهند.

گفتنی است، سارا شورد که چندی پیش به همراه 2 مرد امریکایی با عنوان کوهنور وارد ایران شده بودند به اتهام جاسوسی دستگیر شدند.

شورد پس از خروج از ایران در کنفرانس خبری خود که در عمان برگزار شد، گفت: به خاطر تلاشهای دولتها و افراد زیادی در اینجا حضور دارم و من در اینجا از رئیس جمهور احمدی نژاد و از مقامات مذهبی این کشور و از جمله آیت الله خامنه ای و تمام کسانی که سبب بوجود آمدن این لحظه برای من و خانواده ام شدند تشکر می کنم.

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:atynews.com