ديودونه گفت : من در طی سفر چهار روزه ام به تهران با سخنگوی وزارت دادگستری ايران ديدار و با روزنامه نگاران ايرانی بحث و گفتگو کردم. متوجه شدم که مجازات اعدام تنها برای قاچاقچيان مواد مخدر اعمال می شود و صدور حکم سنگسار...
 
 
 
 دیودونه چند روز پیش وارد ایران شد و با برخی مسئولان مرتبط با پرونده سكینه محمدی به گفتگو پرداخت .

به گزارش آتی نیوز، دیودونه طنز پرداز فرانسوی در بازگشت از تهران در کنفرانسی مطبوعاتی به نتایج سفر خود که برای حمایت از سکینه محمدی آشتیانی صورت گرفته بود پرداخت.
 
دیودونه گفت : من در طی سفر چهار روزه ام به تهران با سخنگوی وزارت دادگستری ایران دیدار و با روزنامه نگاران ایرانی بحث و گفتگو کردم. متوجه شدم که مجازات اعدام تنها برای قاچاقچیان مواد مخدر اعمال می شود و صدور حکم سنگسار از زمان انقلاب اسلامی منسوخ شده است. سکینه محمدی آشتیانی نیز طبق یک روند دادرسری معمول در انتظار حکم دادگاه تجدید نظر است. او تا زمان پایان یافتن روند قضایی با خطر اعدام روبرو نخواهد بود.

كمدین فرانسوی افزود : عملکرد دستگاه قضایی ایران را مطالعه کردم و متوجه گزینه ای شدم که در فرانسه وجود ندارد؛ شاکی می تواند متهم را ببخشد و این امر بطور خودکار موجب لغو مجازاتها می شود. بنابراین می توان از خانواده قربانی تقاضای عفو کرد. امضا کنندگان طومار و نیز مطبوعات با ترویج احساسات و بدون تحقیق مورد سوء استفاده قرار گرفتند. افرادی که طومار برنار انری لوی (روشنفکر و نویسنده فرانسوی) را امضا کردند افرادی محترم هستند و من از انها می خواهم از برنار انری لوی توضیح بخواهند.

وی ادامه داد: یک سوال برای من مطرح است. چرا سفارت فرانسه در ایران درخواستی برای بررسی این پرونده ارائه نداد و حتی به دنبال ملاقات با سکینه نبود؟ بنابراین به برنار انری لوی و مطبوعات پیشنهاد می کنم هفته آینده به همراه من در چارچوب برنامه مبارزه با اعدام به تهران سفر کنند. من از سکینه می خواهم نقشی که رسانه ها به او دادند به عهده بگیرد و از این پس به همراه ما برای لغو مجازات اعدام در آمریکا ، عربستان سعودی ، چین ،‌ژاپن و نوار غزه مبارزه کند.

دیودونه تصریح كرد: من متوجه شدم مجازات شریک جرم سکینه در قتل همسرش همانند اوست. من تعجب می کنم چرا سرنوشت این مرد به هیچ عنوان مورد توجه برنار انری لوی قرار نگرفت و به برنار انری لوی اطمینان می دهم اگر برای سفر به ایران نگران امنیت خود است من بعنوان محافظ او عمل می کنم.

وی افزود : رئیس جمهور سارکوزی اعلام کرده که پرونده سکینه یک مسئله ملی است اما از انجایی که این پرونده مورد دستکاری قرار گرفته است باید این سوال را مطرح که ایا این مسئله بیشتر مورد توجه اسرائیل نیست؟

دیودونه در پایان کنفرانس مطبوعاتی افزود : بعنوان یک فرد مبارز علیه صهیونیسم در ایران به اندازه کافی شناخته شده ام و با این عنوان مورد استقبال قرار می گیرم و بار دیگر از رئیس جمهور ایران قدردانی می کنم که در راس جنبش آزادی خواهی در مقیاسی جهانی قرار گرفته است.
 
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:atynews.com