متاسفانه کشتار بی رحمانه مردم کشمیر توسط نظامیان ارتش هند که تنها برای اعتراض به قرآن سوزی تجمع کردند کمتر مورد توجه رسانه های داخلی ایران قرار گرفت.این درحالی است که رسانه های دروغ پرداز بی بی سی و رادیو آمریکا تلاش می کنند این اخبار را وارونه نشان دهند....
 
 
 
 به گزارش جهان ناآرامی‌ها و اعتراضات در كشمیر هند افزایش یافته است و اكثر این روزها با حكومت نظامی سخت و كشتار مسلمانان كشمیر همراه بوده كه در مجموع تعداد كشته‌های درگیری درچند روز اخیر به 20 کشته می رسد. 

بر اساس گزارش پایگاه های خبری بیشتر كشته‌شدگان جوانان و كودكان بوده‌اند و ارتش هند با كمك شبه‌نظامیان "سی‌آر‌پی‌اف " و دیگر نیروها اقدام به كشتار مردم كشمیر كرده است. 

گفتنی است از سه ماه پیش جوانان كشمیری با پرتاب سنگ و برگزاری تظاهرات، علیه دولت هند اعتراض می‌كنند.
جامو و كشمیر ایالت شمال غربی هند به شمار می‌آید كه شامل ایالت كشمیر است كه اكثریت آن مسلمان بوده و شامل منطقه جامو بوده كه اكثریت آن هندو هستند و شامل منطقه "لاداخ " نیز می‌شود كه اكثریت آن بودایی هستند. 

چند روز پیش مردم این خطه در اعتراض به قرآن سوزی در امریکا تظاهریاتی برپاکردند که در نتیجه برخورد دولت هند به شهادت چند 20 تن و زخمی شدن بیش از 200 تن از مسلمانان این دیار انجامید.
این اقدام هند در حالی صورت گرفته است که دولت این کشور فعالیت شبکه پرس تی وی را به علت پوشش خبری لحظه به لحظه از ناآرامی های سه ماهه اخیر این ایالت ممنوع کرده است. 

در این میان بنگاه بی بی سی و رادیو صدای امریکا در تلاشند تا با خبرها و تحلیلهایی نظیر "مردم کشمیر در اعتراض به دولت هند به خیابان ها ریخته اند." و یا "مردم کشمیر یک نیروی پلیس هند را زیر گرفته و او را کشته اند" و نیز "مردم کشمیر توسط پرس تی وی ایران تحریک شده اند تا در اعتراض به هتک حرمت قرآن به خیابان ها بریزند " حرکت مردم کشمیر را نه در اعتراض به هتک حرمت قرآن بلکه اعتراض به دولت هند معرفی کرده و شبکه خبری پرس تی وی را عامل این ناآرامی ها بنامد.

همچنین بی بی سی در تلاش است تا اثبات کند قتل معترضین کشمیری توسط سربازان هندی تقصیر خودشان بوده چرا که آن ها به جان یک پلیس متعرض شده اند . 

لازم به ذکر است كشمیر به طور جداگانه توسط هند و پاكستان اداره می‌شود اما بخش تحت نفوذ هند طی 20 سال گذشته همواره صحنه خشونت و درگیری‌های جدایی طلبانه بوده است كه در نتیجه این درگیری‌ها 47 هزار نفر كشته شده‌اند. 

بر اساس نظرسنجی اخیری كه صورت گرفته، بیش از دو سوم مردم منطقه جدایی طلب كشمیر كه بخش‌هایی از آن در نفوذ دو كشور پاكستان و هند است خواستار استقلال و تشكیل كشور مستقل هستند. 

کشمیر جزو کهنه ترین داغ های جهان اسلام است که متاسفانه به دلیل هجمه سنگین نظام استکبار علیه مسلمین کمتر تاکنون فرصت پرداختن به آن فراهم آمده است. مردم کشمی از مسلمانان انقلابی و عاشق انتقلاب هستند. مدتی است که وضعیت این منطقه که قسمتی از آن در پاکستان و قسمتی در هند قرار دارد ملتهب و بحرانی است.
 
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:jahannews.com