رييس جمهوری اسلامی ايران درمصاحبه با شبكه تلويزيونی 'ای بی سی ' آمريكا گفت : ‌دوره زورگويی و قلدرمابی به پايان رسيده است....
 
 
 
 به گزارش جهان به نقل پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ، رییس‌ جمهوری در گفت و گو با خبرنگار شبكه تلویزیونی ای‌ بی‌ سی آمریكا به مقام‌های كاخ سفید توصیه كرد : در مقابل ملت متمدن، مقتدر و با فرهنگ ایران از زبان زور و تهدید استفاده نكنند و به روش‌های نادرست خود در سطح مدیریت جهانی خاتمه دهند و كسانی كه با زبان زور صحبت می كنند ، به طور حتم شكست خواهند خورد.
'محمود احمدی‌نژاد' كه شامگاه روز شنبه پس از سفری 21 ساعته و اقامت كوتاه در دو كشور سوریه و الجزایر وارد نیویورك شده بود، در این گفت و گوی خبری تصریح كرد: دوره زورگویی و قلدرمآبی به پایان رسیده است .
وی افزود : كسانی كه با این زبان صحبت می‌كنند، به طور حتم شكست خواهند خورد.
رییس‌ جمهوری با اشاره به قطعنامه اخیر تحریم اقتصادی ایران تصریح كرد : ملت ایران بیش از 30 سال به بداخلاقی‌های دنیای غرب عادت كرده است و تهدیدهای آمریكا را در خصوص تحریم، به سرعت به فرصت‌های تازه برای پیشرفت كشور تبدیل می‌كند.
احمدی‌نژاد افزود: توسل به اینگونه اقدام‌های غیرقانونی نتیجه‌ای منفی جز تحریمِ كنندگان در پی نخواهد داشت.
وی در پاسخ به این سوال كه عده ای در داخل كشور از عدم جدی گرفته شدن تحریم اظهار نگرانی می كنند ، خاطر نشان كرد : البته در ایران این آزادی وجود دارد كه همه بتوانند اظهار نظرها و دیدگاه های خود را بیان كنند و محدودیتی برای بیان دیدگاه های افراد وجود ندارد، ضمن اینكه دولت تحریم ها را جدی گرفته ،اما این جدی گرفتن با تاثیر منفی داشتن تحریم ها موضوع متفاوتی است . دولت معتقد است این گونه تحریم ها پیشرفت بیشتر ایران را در پی خواهد داشت ، زیرا مردم ایران به خوبی می دانند چگونه تهدیدها را به فرصت تبدیل كنند.

ملت ایران، ملتی متمدن و مقتدر است و نیازی به دیگران ندارد
احمدی نژاد خاطر نشان كرد: ملت ایران سی سال است كه به تحریم قدرت های زورگو عادت كرده و موضوع جدیدی نیست . از آنجایی كه اقتصاد جمهوری اسلامی ایران درون زا است و 95 درصد نیازهای اقتصادی خود را در داخل تولید می كند به راحتی می تواند درصد باقی مانده را نیز تولید و یا جایگزین كند.
رییس جمهوری خاطر نشان كرد : ملت ایران ملتی با فرهنگ ، متمدن و مقتدر است و نیازی به دیگران ندارد ،اما وجود ارتباط با سایر ملت ها را ارج می نهد و این بدان معنا نیست كه با حربه تحریم و زور می توانند در مسیر پیشرفت ایران تاثیر منفی بگذارند.
رییس جمهوری در پاسخ به سوال دیگری درباره نگرانی هایی كه در داخل كشور نسبت به هدفمند كردن یارانه ها وجود دارد ، اظهار داشت : به عنوان مسئول اجرایی كشور بر این باور هستم كه این موضوع هیچ گونه زحمت و نگرانی برای ملت ایران ایجاد نخواهد كرد، البته طبیعی است نظرات متفاوتی در این موضوع وجود داشته باشد و دولت از آن استقبال می كند، باید توجه داشته باشید كه ایران ، آمریكا نیست كه همه یك حرف مشترك را بیان كنند.

در مقابل اقدام انسان‌دوستانه ایران، آمریكا اتباع ایرانی را آزاد كند
احمدی نژاد در پاسخ به سوالی درباره آزادی یكی از سه آمریكایی كه به طور غیر قانونی وارد خاك ایران شده بودند، اظهار داشت : جمهوری اسلامی ایران بعنوان یك اقدام انسانی و انسان دوستانه خانم 'سارا شورد' یكی از سه نفری را كه وارد مرزهای ایران شده بود آزاد كرد و این اقدامی انسان دوستانه بود . اما باید توجه داشت كه هم اكنون 8 نفر از ایرانیان به طور غیر قانونی در آمریكا زندانی هستند و این افراد كسانی هستند كه در كشورهای دیگری توسط مامورین آمریكایی ربوده شده و به آمریكا منتقل و زندانی شده اند.
وی خاطر نشان كرد : انتظار بی جایی نیست كه جمهوری اسلامی ایران در مقابل اقدام انسان دوستانه خود خواستار گام مثبت دولت آمریكا در آزادی اتباع ایرانی باشد.
احمدی نژاد در پاسخ به سوالی درباره احتمال آزادی دو تبعه دیگر آمریكایی اظهار داشت: به هیچ عنوان خوشحال نیستیم كه كسی در هیچ كجای دنیا در زندان به سر ببرد و علاقمند هستیم همه آزاد و بدور از رنج باشد اما بدون تردید باید هر چه سریعتر بر اساس قوانین با افراد متخلف برخورد شود و فكر نمی كنیم اگر كسی به طور غیر قانونی وارد مرزهای آمریكا شده باشد دولت آمریكا قانون را در قبال آن اعمال نكند. تمام كشورهای دنیا ورود غیر قانونی به مرزهای خود را با قوانین سخت برخورد می كنند اما مطمئن هستند كه با این دو نفر نیز با حداكثر رفعت برخورد خواهد شد.
وی در پاسخ به اینكه آیا نسبت به آزادی این دو نفر شخصا مداخله خواهید كرد ، اظهار داشت : دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران مستقل است ، اما بالاخره در این خصوص حتماً توصیه خواهم كرد ولی باید منتظر ماند تا رسیدگی ها به طور كامل انجام شود.
احمدی نژاد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینكه خانم كلینتون مایل است با ایران در قالب 1+5 در خصوص مساله هسته ای مذاكره كند ، اظهار داشت : این موضوع قبلا ارایه شده و در برنامه ریزی ها قرار دارد و امروز مسئولین در حال فراهم كردن مقدمات آن هستند. ملت ایران همیشه آماده گفت و گو بوده و از آن استقبال می‌كند اما گفت و گوها باید در چارچوب قانون ، عدالت و احترام باشد .
رییس جمهوری خاطر نشان كرد : جمهوری اسلامی ایران بیشتر موضوعاتی را در بسته پیشنهادی شفاف ارایه كرده است و امروز مسئولان در حال تنظیم جلسات گفت و گو در چارچوب بسته پیشنهادی هستند.
رییس جمهوری در پاسخ به اینكه آیا ایران گفت و گو با آمریكا را قبول می كند ، گفت : مشكلی در این زمینه وجود ندارد ، قبلا هم صحبت هایی بین دو كشور در موضوعات منطقه ای صورت گرفته است.

آژانس همه فعالیت‌های هسته‌ای ایران را تحت نظارت كامل خود دارد
احمدی نژاد در پاسخ به سوالی درباره موضوع هسته ای ایران و گزارش اخیر دبیر كل آژانس بین المللی انرژی هسته ای اظهار داشت : معتقدیم آژانس بین المللی هسته ای باید بیش از همه قانون را رعایت كند. اگر مامورین آژانس از قانون تخطی كردند اساسنامه آژانس این اجازه را داده است كه از پذیرفتن آن مامور جلوگیری شود.
امروز آژانس برنامه هسته ای ایران را تحت نظارت كامل دارد و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد ، اما بعضا مامورینی كه از طرف آژانس برای بازرسی به ایران فرستاده شده اند اطلاعات هسته ای كشورمان را برخلاف اساسنامه آژانس فاش كرده اند ضمن اینكه گزارشات خلاف قانونی هم درباره موضوع هسته ای ایران ارایه داده اند كه بعد غلط بودن آن به آژانس اثبات شده است.
رییس جمهوری با تاكید بر اینكه نباید در موضوع هسته ای ایران سیاسی كاری شود تصریح كرد: اتخاذ مواضع سیاسی هیچ فایده و تاثیری در حل و فصل موضوع ندارد، انتظار این است كه اظهار نظرها مستند به قانون و اساسنامه آژانس باشد.
احمدی نژاد خاطر نشان كرد: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در حالی موضوع هسته ای ایران را با نگاه سیاسی پیگیری می كند تاكنون درباره برنامه هسته ای آمریكا و متحدین این كشور گزارشی ارایه نكرده و در قبال تخلفات گسترده‌ی صورت گرفته سكوت اختیار كرده است.

خبر دروغ صدور حكم سنگسار ساخته و پرداخته فردی در آلمان است
رییس جمهوری در ادامه این مصاحبه در پاسخ به سوالی درباره حكم سنگسار خانمی در ایران اظهار داشت : اولا این خانم هیچگاه به سنگسار متهم نشده است و اخباری كه در این زمینه منتشر شده كاملا جعلی است ، متاسفانه رسانه های آمریكا تحت تاثیر دولتمردان آمریكا همیشه دنبال اخبار منفی علیه ملت ایران هستند، پرونده این فرد هنوز در مراحل رسیدگی قرار دارد و حكم نهایی صادر نشده است ضمن اینكه در صورت صدور حكم قطعی مراحل تجدید نظر خواهی نسبت به حكم صادره وجود دارد.
وی افزود: خبر دروغ صدور حكم سنگسار علیه این شخص را فردی در آلمان منتشر كرد كه بلافاصله با تبلیغات گسترده رسانه های غربی مواجه شد و این گونه اقدامات روش غلطی برای مخالفت با یك ملت است چرا كه براساس خبری دروغ علیه یك ملت هجمه می شود و جالب است كسانی طرفدار این خانم در ایران شده اند كه در عراق ، صد هزار نفر در افغانستان و هزاران نفر در سایر نقاط دنیا را قتل عام می كنند.
احمدی نژاد افزود: ملت ایران با روش ها و برنامه های دولت آمریكا در اداره جهان و منطقه خاورمیانه مخالف است و این موضوع را بدون توسل به اقدامات انحرافی به صراحت بیان می كند، اما متاسفانه دولتمردان غربی برای مخالفت با ملت ایران به اخبار جعلی و دروغین متوسل می شوند.
رییس جمهوری خاطر نشان كرد : اگر دولت آمریكا و متحدین آن بخواهند بر اساس اخبار ساختگی تصمیم بگیرند، نه تنها هیچ سودی نخواهند برد بلكه كاملا شكست خواهند خورد .
احمدی نژاد در پاسخ به سوالی درباره اخباری مبنی بر احتمال پرونده سازی علیه كروبی و موسوی اظهار داشت : اگر چه عده ای از مخالفین دولت و رقبای سیاسی بنده تخلفات گسترده ای در یك سال گذشته مرتكب شده اند اما همه آنها آزاد هستند و با رسانه هایی كه در اختیار دارند نظرات خود را منتشر می كنند و هیچ كس مزاحم آنها نیست ضمن اینكه اگر بنا بود پرونده ای علیه این افراد درست شود باید این پرونده سال گذشته درست می شد.

ملت ایران ضدیهود نیست و یهودیان در كمال آسایش زندگی می‌كنند
رییس جمهوری در پاسخ به سوالی مبنی بر درخواست فیدل كاسترو از ایران برای عدم موضع گیری در خصوص موضوع هولوكاست و یهودیان تصریح كرد : هر كسی در دنیا آزاد است كه دیدگاه های خود را بیان كند ، اما باید توجه داشت ملت ایران ضد یهود نبوده و یهودیان مانند سایر مردم ایران در كمال آسایش و آرامش مشغول زندگی هستند در خصوص موضوع هولوكاست صرفا دو سوال مطرح شد و هیچ گونه جوابی دریافت نشد .
احمدی نژاد افزود : ملت ایران هیچ گاه نگاه نژاد پرستی نداشته است ،اما برعكس امروز بدترین نوع نژادپرستی در فلسطین اشغالی صورت می گیرد و صهیونیست ها بطور رسمی اعلام می كنند كه نژاد برتر هستند. البته معتقدیم صهیونیست ها نه تنها یهودی نیستند بلكه هیچ دینی ندارند.

ملت 75 میلیونی ایران متحد و منسجم در برابر نظام سلطه ایستاده است
رییس جمهوری در پاسخ به سوالی درباره علت تاكید رهبر معظم انقلاب نسبت به اتحاد و همبستگی اظهار داشت : ملت ایران سی سال است كه یكپارچه و متحد است و همیشه رهبران انقلاب به ضرورت حفظ اتحاد توصیه كرده اند . ملت ایران 75 میلیون نفر متحد و منسجم است كه در برابر نظام سلطه ایستادگی می كند.
احمدی نژاد در پاسخ به سوالی درباره علت بركناری مهندس مشایی از معاون اولی رییس جمهوری اظهار داشت : در این خصوص رهبر معظم انقلاب توصیه كردند كه به خاطر به وجود نیامدن برخی اختلاف نظرها بهتر است ایشان در پست معاون اولی نباشد بعد هم به صراحت فرمودند كه این توصیه به معنای آن نیست كه از مهندس مشایی در سمت دیگری استفاده نشود . آقای مشایی از اعضای بسیار خوب كابینه هستند و دارای اندیشه والا و انسانی و فردی بسیار پاك و از دوستان و یاران نزدیك من است .
رییس جمهوری در پاسخ به اینكه آیا مشایی برای انتخابات آینده نامزد خواهد شد ، اظهار داشت : دولت دغدغه انتخابات ندارد بلكه همه بدنبال خدمت و رفع مشكلات مردم هستند ، ملت ایران ملتی آگاه و هوشیار است و در موعد انتخابات هر كسی را كه تشخیص دهد انتخاب خواهد كرد و هیچ كس نمی تواند موضوعی را به ملت ایران تحمیل كند .
احمدی نژاد در پاسخ به سوالی درباره سخنان وزیر خارجه آمریكا مبنی بر نگرانی از افزایش نظامی شدن ایران گفت : بهتر است خانم كلینتون قبل از بیان هر گونه مطلبی مقداری درباره آن فكر كند . همه می دانند كه بودجه نظامی آمریكا برای سال جاری بالغ بر هزار میلیارد دلار است ، جمعیت آمریكا چهار برابر جمعیت ایران است می باشد اما كل بودجه نظامی ایران ده میلیارد دلار بیشتر نیست . از این رو ادعای وزیر خارجه آمریكا خنده دار است چرا كه دولتی كه بیش از بودجه نظامی كل دولت های دنیا بودجه نظامی دارد چه طور می تواند نسبت به دیگران اظهار نگرانی كند.
رییس جمهوری خاطر نشان كرد : آقای اوباما برای اینكه سیاست خارجی امریكا را از دوران بسیار زشت آقای بوش خارج كند بدون تردید باید بعضی روش و رفتارها را كنار بگذارد و اگر آنها را ادامه دهد نتیجه همانی است كه در دوره بوش رقم خورده است و بهتر است خانم كلینتون به جای اظهار نگرانی بگویند كه دخالت آمریكا در عراق، افغانستان و سایر نقاط دنیا چه تبعات و هزینه هایی برای ملت ها و ملت آمریكا داشته است. دولت آمریكا اگر قصد دارد توصیه ای انجام دهد ابتدا باید ایرادات و اشكالات خود را رفع كند.

ایران، همواره آماده گفتگو در شرایطی عادلانه همراه با حفظ احترام متقابل بوده است
احمدی نژاد در پاسخ به سوالی درباه احتمال گفت و گوی ایران و امریكا خاطر نشان كرد : ایران بارها برای انجام این موضوع فرصت هایی ایجاد كرده است این كه نامه ای به آقای بوش فرستاده شد و اعلام كردیم كه در سازمان ملل حاضریم در حضور رسانه ها با یكدیگر مناظره كنیم و اینكه خانم سارا شورد در اقدامی انسانی آزاد می شود نشان می دهد كه ایران آماده گفت و گوست ، البته باید این گفت و گوها در شرایط عادلانه و همراه با حفظ احترام متقابل صورت بگیرد .
 
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:jahannews.com