شهروند آزاد شده آمریکایی در گفتگو با رسانه های این کشور مدعی شد که...


به گزارش خبرگزاری مهر، شهروند آزاد شده آمریکایی در گفتگو با رسانه های این کشور مدعی شد که طبق تایید پزشکان عمانی به هیچ بیماری مبتلا نیست.

به گزارش صدای آمریکا، "سارا شورد" شهروند آمریکایی که هفته گذشته به دلیل داشتن بیماری با گذاشتن وثیقه 500 میلیون تومانی از سوی دستگاه قضایی ایران آزاد شد، با بیان اینکه هیچگونه بیماری ندارد، خواستار آزادی دوستان زندانی اش در این کشور شد.
وی شب گذشته با حضور در جمع خبرنگاران در نیویورک، خواستار آزادی دیگر همقطارانش شد. وی که پس از 13 ماه بازداشت در ایران بنا به دلایل انساندوستانه آزاد شده، دیروز وارد خاک آمریکا شد.

شورد دقایق حضورش در فرودگاه تهران به منظور خروج از ایران را از جمله لحظات به یادماندنی مدت حضورش در این کشور نامید.

وی در پاسخ به خبرنگاران گفت که از آزادی اش بسیار خوشحال است، اما همچنان نگران دوستان زندانی اش در ایران است. وی در ماه جولای به همراه "شین باور" نامزد و "جاش فتال" دوستش به دلیل ورود غیرقانونی به خاک ایران در غرب خاک کشورمان بازداشت شد.

این زن 32 ساله آمریکایی که در زمان دستگیری اش در سوریه زندگی و کار می کرد، هر گونه اتهام علیه خود از سوی دولت ایران را تکذیب کرد. شورد در ادامه ادعا کرد که هیچ اقدام خطایی انجام نداده است. وی مدعی شد که بر خلاف اتهامات اعلام شده علیه وی و دوستانش در تهران، آنها جاسوس و جنایتکار نبوده و تنها برای گشت و گذار به منطقه مرزی ایران و عراق رفته بودند.

شورد در بخش دیگری از اظهارات خود به خبرنگاران گفت که معاینات پزشکی که از وی در عمان صورت گرفته نشان می دهد هیچگونه بیماری نداشته و در صحت کامل به سر می برد. وی در عین حال از مجامع بین المللی خواست که برای آزادی دوستانش در ایران به این کشور فشار آورند.

گفتنی است نورا مادر سارا شورد پیشتر از وجود غده در سینه دخترش خبر داده بود که از جمله علائم ابتلا به سرطان به شمار می رود. وی از مقامهای ایران خواسته بود به خاطر مسائل انساندوستانه اجازه آزادی وی از زندان و خروجش را بدهند.
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:mehrnews.com