مشروح سخنان احمدی‌نژاد در اجلاس توسعه هزاره سوم به این شرح است.
 

به گزارش فارس، احمدی‌نژاد در اجلاس توسعه هزاره سوم سازمان ملل تصریح كرد: هزاره سوم باید هزاره تلاش برای برپایی نظمی جدید و مدیریتی پاك و صالح در جهان و در مراكز اصلی قدرت آن باشد.

محمود احمدی‌نژاد رییس‌جمهور كشورمان در اجلاس توسعه هزاره سوم سازمان ملل تصریح كرد: هزاره سوم باید هزاره تلاش برای برپایی نظمی جدید و مدیریتی پاك و صالح در جهان و در مراكز اصلی قدرت آن باشد. مشروح سخنان احمدی‌نژاد در اجلاس توسعه هزاره سوم به این شرح است.

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب العالمین و الصلوة و السلام علی سیدنا و نبینا محمد و آله الطاهرین و صحبه المنتجبین و علی جمیع الانبیاء والمرسلین

سلام و صلوات خداوند بر پیامبران الهی به ویژه پیامبر بزرگ اسلام و اهل بیت مطهر و یاران برگزیده اش و بر تمام پیامبران الهی

اللهم عجل لولیك الفرج و العافیة و النصر واجعلنا من خیر انصاره و اعوانه والمستشهدین بین یدیه
ای خدای بزرگ در ظهور ولیت كه همراه با سلامتی و پیروزی باشد تعجیل كن و ما را از بهترین یاران و حامیان او و فداكاران در راهش قرار بده

رئیس محترم ، همكاران ارجمند ، خانم‌ها و آقایان

خداوند را از توفیق حضور در این جمع سپاسگزارم.

آرزوی تاریخی بشر رسیدن به زندگی سعادتمند سرشار از زیبایی ، آرامش ، دوستی و كمال معنوی و انسانی بوده‌است .

چند هزار سال تجربه تلخ و شیرین از یك سو و فرصت‌های فراوان برای ساختن آینده روشن و متناسب با شأن حقیقی انسان كه برترین مخلوق خدا و شایسته كرامت است از سوی دیگر پیش روی ما قرار دارد.

مهمترین مشكل هزاره‌های قبل ناشی از اندیشه‌های غیر انسانی و ناپاك و مدیریت‌های ناعادلانه و ضد بشری بوده است . مدیریت غیر دموكراتیك و ناعادلانه در اركان تصمیم گیری سیاسی و اقتصادی بین المللی ریشه اكثر گرفتاری هایی است كه بشریت امروزه با آن مواجه می باشد .

زیاده خواهی سرمایه داری لیبرال و شركت های چند ملیتی به بهای رنج زنان، مردان و كودكان بی‌شمار در بسیاری از كشورها تمام شده است. حتی دهه اول این هزاره نیز علیرغم اینكه توسط مجمع عمومی به دهه صلح نامگذاری شد متاسفانه سرشار از جنگ و اشغال و كشتار و آوارگی ، فقر و فضای تهدید گردید. اصلاح اساسی این سیستم غیردموكراتیك و ناعادلانه به یك سیستم باز و منصفانه یك ضرورت است.

جهان نیازمند نظمی فراگیر و البته انسانی و عادلانه است تا در پرتو آن حقوق همگان تامین و امنیت و صلح پایدار برقرار شود.

نظم نوین نیازمند دو عامل است.

اندیشه و مبانی نظری و ساختار و شیوه مدیریت كه عامل تعیین كننده در چگونگی شكل‌گیری و كاركرد نظم جدید خواهد بود.

باور من این است كه در هزاره جدید باید به اندیشه الهی و به خویشتن حقیقی انسان كه هدف از خلقت او است و به مدیریت های صالح و عادل برگردیم . اندیشه الهی كه بر حقیقت كمال‌جو و عدالت طلب انسان و جهان بینی توحیدی استوار است در حقیقت همان اندیشه آسمانی و پاك و شكوفا كننده همه استعدادهای الهی انسان است . این اندیشه ، فارغ از خودخواهیها ، زیاده طلبی ها و حسادت ها ، راهنمای تعالی بخش انسان برای زندگی سعادتمند اجتماعی و تنظیم روابط اقتصادی، فرهنگی و سیاسی سازنده با دیگران است .

به علاوه مدیریت صالح و عادل برآمده از اندیشه الهی لازمه و تضمین كننده تحقق عدالت ، عشق و امنیت در جامعه است.

انسانها و ملتها كمال خود و تحقق آرزوهای خود را در همكاری صمیمانه و عادلانه با دیگران و هویت خود را در كنار دیگران جستجو می‌كنند .

-
كسانی كه قادر به كنترل خشم خود و تملایلات شخصی نیستند و در درون خود به عدالت نرسیده‌اند.

-
كسانی كه در دلشان عشق به انسانها زبانه نمی‌كشد و تضییع حقوق مردم و كشتارهای وسیع ، عواطف آنها را برنمی‌انگیزد ،

-
و كسانی كه در همه حوادث و روابط و فرصتها فقط به منافع و لذت‌های مادی فردی و گروهی خود می‌اندیشند نمی‌توانند عدالت را برپا و سعادت را به ارمغان آورند.

-
هزاره سوم باید ، هزاره تلاش برای برپایی نظمی جدید و مدیریتی پاك و صالح در جهان و در مراكز اصلی قدرت آن باشد .

-
امروز كه نظام تبعیض آلود سرمایه‌داری و اندیشه سلطه‌گری با شكست مواجه شده و به پایان راه رسیده است، مشاركت عمومی برای برپایی عدالت و مناسبات سعادت آفرین یك ضرورت است .
-
همه باید در یك تلاش هماهنگ در جهت استقرار مدیریت شایسته در مراكز اصلی قدرت جهانی و برای تامین آرامش ، رفاه ، دوستی و صلح و امنیت پایدار حركت نمائیم .

از آنجا كه این آرمان بزرگ تنها با مشاركت فعال و مستمر همه ملت ها و دولت ها دست یافتنی است ، با پیشنهاد نامگذاری دهه دوم به "دهه مدیریت مشترك جهان " از سوی سازمان ملل ، ازهمه رؤسا، اندیشمندان و مصلحان جهانی می خواهم كه با همفكری و همدلی در جهت برنامه ریزی عملی برای تحقق این هدف عالی از هیچ كوششی دریغ نورزند . بدون تردید این مقدمه همان آینده روشن بشر است كه وعده خدا ، انبیاء ، پاكان و صالحان است و با ظهور موعود به همراه حضرت عیسی مسیح (علیهم السلام) محقق خواهد شد . بیائیم همه با هم هزاره سوم را هزاره ظهور همه خوبیها و زیبائیها و استقرار عدالت قرار دهیم و با پایه گذاری همزیستی شیرین انسانی در سراسر جهان ، خداوند را از خود خشنود سازیم .

سلام بر عدالت گستر جهان و سلام بر انسان دوستـــان و عدالت طلبان ، سلام بر شمـــــــا كه عشق به انسان را در دل و آرزوی رشد و تعـالی او را در سر می پرورانید و سلام بر هزاره آزادی ، خوبی ها و زیبائی ها.

 

 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:farsnews.com