لاورنس سامرز مشاور ویژه اقتصادی رئیس جمهورآمریکا تصمیم گرفته است تا پایان امسال کاخ سفید را ترک کند.
 
به گزارش شبکه خبر و به نقل از تابناک، مقامات کاخ سفید دیروز سعی کردند این اتفاق را طبیعی جلوه دهند، اما بسیاری از ناظران این تصمیم را موجب آشفتگی و از هم پاشیدگی تیم اقتصادی اوباما در این اوضاع بحرانی می دانند.

 

منابع اقتصادی آمریکا سه روز پیش اعلام کردند: 45 میلیون آمریکایی یعنی 15 درصد مردم ابرقدرت جهان زیر خط فقر زندگی می کنند.

آخرین آمار منتشر شده در مورد وضع اقتصادی مردم بزرگ ترین اقتصاد سرمایه داری جهان حاکی از بدتر شدن اوضاع باوجود وعده های رئیس جمهور سیاه پوست آمریکاست.

ناظران معتقدند در پی این تصمیم باید انتظار کناره گیری های بیشتری را در دایره اطرافیان اوباما داشت.

این اتفاقات در حالی است که تنها چند هفته به فصل انتخابات مجالس آمریکا مانده و بسیاری از ناظران پیش بینی می کنند حزب دموکرات آمریکا در این انتخابات شکست سنگینی متحمل شود.

خود اوباما در تلاش برای بی اهمیت جلوه دادن این واقعه با انتشار بیانیه ای با قدردانی از خدمات سامرز گفته است که او در اوضاعی که کشور در خطر بزرگی قرار داشت خدمات شایانی انجام داده و در حالی که ما هنوز کارهای زیادی برای ترمیم خرابی های ناشی از بحران در پیش داریم اما در سایه رهنمون های لاری در مسیر بهتری آن هم به مقیاسی گسترده قرار گرفته ایم.

سامرز خیال دارد از آغاز سال آینده به حرفه خود که تدریس در دانشگاه هاروارد است بازگردد.

یکی از مقامات کاخ سفید به خبرنگاران گفته است سامرز در آغاز سال تصمیم خود را با اوباما مطرح کرد و اوباما از او خواست تا پایان سال در کاخ سفید بماند و او هم این درخواست را پذیرفت.

لاری سامرز سومین مشاور ارشد اوباماست که در ماه های اخیر تصمیم به ترک او گرفته است.

پیش از او پیتر اورزاک مدیر برنامه و بودجه کاخ سفید و قبل از او هم کریستینا رومر سرپرست انجمن مشاوران اقتصادی اوباما، کاخ سفید را ترک کرده بودند و در نتیجه تیموتی گایتنر وزیر اقتصاد اوباما تنها مقام عالی رتبه برگزیده وی در حوزه اقتصاد است که هنوز در کنار او باقی مانده است.

حدود سه هفته پیش فاش شد که رام امانوئل رئیس دفتر مخصوص و دوست نزدیک اوباما هم خیال دارد در آینده نزدیک به بهانه نامزدی برای مقام شهرداری شهر شیکاگو او را ترک کند.

 

 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:tabnak.ir