آقای محمود احمدی نژاد در مصاحبه با شبكه CNN در خصوص آزادی سارا شورد هم توضیح داد كه...

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، آقای محمود احمدی نژاد در مصاحبه با شبكه
CNN در خصوص آزادی سارا شورد هم توضیح داد كه وی به قید وثیقه آزاد شده و این كار هم به خاطر مسایل انسانی صورت گرفته است.

لاری كینگ مجری با سابقه این شبكه در این گفت و گو از رییس جمهوری پرسید آیا شما علاقمند به سفر به آمریكا هستید؟

رییس جمهوری پاسخ داد: من علاقمند به سفر به همه جای دنیا هستم به خاطر اینكه با همه مردم جهان دیدار كنم.

احمدی نژاد با توجه به سفر هرساله اش به نیویورك به منظور شركت در اجلاس سازمان ملل متحد، اظهار داشت: سازمان ملل محل مدیریت مشترك جهانی است و افرادی همچون من باید در این اجلاس ها حضور داشته باشند.

كینگ هم به دنباله روی ازدیگر مجریان شبكه های مختلف آمریكایی در خصوص آزادی دو زندانی دستگیر شده سوال كرد، كه رییس جمهوری پاسخ داد : این سه نفر به مرزهای ما تجاوز كردند و ورود غیر قانونی داشتند پرونده آنها اكنون در دست قاضی است و روند رسیدگی به جرم آنها در حال بررسی است.

احمدی نژاد در خصوص آزادی سارا شورد هم توضیح داد كه وی به قید وثیقه آزاد شده و این كار هم به خاطر مسایل انسانی صورت گرفت.

رییس جمهوری در خصوص آزادی دو نفر دیگر هم گفت : همه چیز بستگی به نظر قاضی دارد و ممكن است این دو نفر هم آزاد شوند.

احمدی نژاد در پاسخ به سوال لاری كینگ كه گفت این سه نفر در حال دوچرخه سواری بودند، گفت فكر نمی كنم كه كوهستان جایی برای دوچرخه سواری باشد.

وی افزود : من از همین جا از دستگاه قضایی خواهش می كنم در صورت امكان به این دو نفر هم تخفیف بدهند البته این هم بستگی به نظر قاضی دارد.

رییس جمهوری در ادامه به زندانی بودن دو نیم میلیون نفر در آمریكا اشاره كرد وگفت : آیا من برای این دو نیم میلیون نفر هم باید تقاضای تخفیف كنم، من از همین جا از دستگاه قضایی آمریكا انتظار دارم به آنها تخفیف بدهد.

لاری كینگ در این میان گفت: این ها همه دزد و قاتل هستند.

رییس جمهوری در پاسخ گفت: یعنی دو نیم میلیون نفر قاتل و دزد در آمریكا وجود دارد این كه برای جامعه آمریكا بسیار بد است.

لاری كینگ در ادامه در خصوص سرنوشت مامور
FBI سوال كرد كه رییس جمهوری گفت من در مورد سرنوشت او خبری ندارم شما می توانید این مسایل را از FBI سوال كنید.

احمدی نژاد افزود : قرار شد یك هیات مشترك اطلاعاتی میان ایران و آمریكا تعیین شود و ما امیدواریم هر چه سریعتر این اتفاق بیفتد.

وی افزود : فكر می كنم كه اگر سازمان اطلاعاتی آمریكا اطلاعات بیشتری در مورد این فرد در اختیار ایران قرار دهد، بهتر بتوان به او كمك كرد.

لاری كینگ در ادامه گفت : دختر وی به تازگی ازدواج كرده است، اگر فرزند شما روزی به هر دلیل دستگیر شود چه احساسی پیدا می كنید؟

رییس جمهوری جواب داد اگر فرزند من قانون را زیر پا بگذارد باید عدالت در مورد او اجرا شود چون اجرای قانون ضمانت امنیت خواهد بود.

مجری باسابقه
CNN در خصوص مذاكره اوباما سوال كرد كه رییس جمهوری پاسخ داد ما قبلا هم اعلام كردیم كه آماده ایم در مجمع عمومی در برابر نمایندگان ملت ها و رسانه ها یك گفت وگوی آزاد داشته باشیم و ایده های خود را خصوص مسایل مختلف مطرح كنیم.

لاری كینگ در ادامه این مصاحبه در خصوص اظهارات هاشمی رفسنجانی در خصوص اینكه تحریم ها اثر گذار بوده است، سوال كرد و گفت : نظرات هاشمی و بوش در این خصوص یكسان است نظر شما دراین باره چیست؟

احمدی نژاد گفت : سوال ما این است كه چرا دولت آمریكا تحریم هایی بیشتر از تحریم های شورای امنیت علیه ایران اعمال كرده است آیا این رفتار دولت آمریكا غیر قانونی و نشانه دشمنی آمریكا با ملت ایران نیست؟

وی با بیان اینكه تحریم ها علیه ایران اثری ندارد، گفت : 30 سال است كه آمریكا ایران را تحریم كرده است، اما ایران امروز بالنده تر و پیشرفته تر از گذشته است ما نیاز به اقتصاد آمریكا و اروپا نداریم چون اقتصاد ما متكی به داخل است و نیازهای خود را به راحتی تولید می كنیم.

رییس جمهوری افزود : تعجب می كنم كه برخی در ایران همسو با مقام های آمریكایی اظهار نظر می كنند كه موجب این همه خوشحالی مقام های آمریكایی را فراهم كرده اند.

رییس جمهوری در ادامه افزود : اشتباه مسوولان آمریكایی این است كه خود را معادل كل جهان می دانند ، در حالی كه جهان بسیار بزرگ است.

لاری كینگ در مورد نگرانی های نتانیاهو سوال كرد كه احمدی نژاد پاسخ داد شما فكر می كنید كه ما مسوول هستیم نگرانی های نتانیاهو را رفع كنیم او یك آدمكش حرفه ای است و دستش به خون مردم فلسطین آلوده است.

وی افزود : او باید به خاطر محاصره غزه و براساس منشور سازمان ملل متحد محاكمه بشود. چرا رسانه های آمریكایی این قدر از این رژیم حمایت می كنند.

احمدی نژاد خاطر نشان كرد: به نظر ما راه مهار و كنترل این آدمكش این است كه مسولان آمریكا مالیات مردم این كشور را به رژیم صهیونیستی ندهند برای اینكه به غزه و لبنان حمله كند و ایران را مورد تهدید قرار بدهد.

خبرنگار شبكه
CNN در خصوص فعالیت های هسته ای ایران سوال كرد و گفت: كشورهای منطقه از برنامه هسته ای ایران احساس خطر می كنند، نظر شما در این رابطه چیست؟

رییس جمهوری گفت: براساس نظر سنجی ها 88 درصد مردم منطقه موافق فعالیت های هسته ای ایران هستند و هیچ كس جزء مسوولان آمریكا در مورد برنامه های هسته ایران احساس خطر ندارند.

وی افزود: اگر رژیم صهیونیستی و آمریكا خیال می كند، می توانند با این جوسازی ها موضوع تسلیحات هسته ای خود را نادیده بگیرند، اشتباه می كنند، چون ما با قاطعیت تا خلع سلاح دولت آمریكا و رژیم صهیونیستی این موضوع را پی گیری خواهیم كرد و به همین منظور در اجلاس بازنگری ان پی تی و مجمع عمومی موضوع خلع سلاح آمریكا و رژیم صهیونیستی را دنبال كرده و در آینده نیز این كار را ادامه خواهیم داد.

احمدی نژاد خاطر نشان كرد: باردیگر تاكید می كنم كه ایران به دنبال بمب اتمی نیست اما پافشاری می كنیم تا همه كشورهای دارای سلاح اتمی، خلع سلاح شوند.

وی افزود: رژیم صهیونیستی نامشروع است و تجربه آمریكا در عراق و افغانستان نشان می دهد كه مسوولان این كشور بر اعصاب خود مسلط نیستند و صلاحیت اینكه بمب اتم داشته باشند، را ندارند.

لاری كینگ در ادامه درخصوص آزادی و حقوق بشر سوال كرد و گفت: آیا به نظر شما آزادی كامل در ایران وجود دارد؟

رییس جمهوری پاسخ داد: احساس ما این است كه باید در همه جای دنیا آزادی وجود داشته باشد از جمله آمریكا.

وی افزود: در ایران هیچگاه یك خبرنگار با سابقه 50 سال را بخاطر یك اظهار نظر از كار بیكار نمی كنند و به باور ما در همه جای دنیا مشكل وجود دارد و ما حاضریم همه مشكلات را بر روی میز بگذاریم و آنها را حل كنیم.

در ادامه مجری شبكه
CNN در خصوص دستگیری های بعد از اغتشاشات سوال كرد كه رییس جمهور پاسخ داد: اگر در آمریكا كسی قانون را زیر پا گذارد و پلیس آمریكا را بكشد، شما به وی جایزه می دهید؟ پس چرا باید در ایران به كسی كه پلیس را می كشد، جایزه داد و چرا فكر می كنید، فقط در آمریكا افراد براساس قانون زندانی می شوند؟ و اگر كسی در آمریكا به زندان رفت واقعا زندانی است، اما در ایران زندانیان آزادیخواه هستند!

احمدی نژاد تصریح كرد:‌ این چه برخوردی است كه شما دارید؟! به نظر من اینگونه برخوردها چهره آمریكا را بیشتر مغشوش می كند.

لاری كینگ در خصوص حكم سنگسار سكینه محمدی سوال كرد و رییس جمهوری گفت: هنوز رسیدگی به پرونده این زن در دستگاه قضایی ادامه دارد و حكم نهایی هنوز صادر نشده است و حكم سنگسار را قطعی نكرده است.

رییس جمهوری افزود: جای تاسف است كه رسانه های آمریكایی روی این مورد تبلیغات و جنگ روانی انجام می دهند ، در كشورهای دیگر اگر زنی به جرم قتل دستگیر شود با او چه برخوردی می شود.

رییس جمهوری با اشاره به حضور سال گذشته خود در نیویورك اظهار داشت: سال گذشته در حدود 10 هزار نفر در خصوص اعتراض به سیاست های اقتصادی دولت آمریكا تظاهرات كردند، مگر پلیس این كشور با آنها برخورد نكرد و تعدادی از آنها را دستگیر نكرد.

وی خطاب به لاری كینگ گفت: من از شما سوال می كنم آیا در این كشور اجازه داده می شود به خاطر رفتار رژیم صهیونیستی تظاهرات كرد؟

مجری شبكه
CNN در ادامه نظر رییس جمهور را در خصوص ساخت یك مسجد در كنار برج های دو قلو كه نابود شد سوال كرد كه وی در پاسخ گفت : در این مورد نظر خاصی ندارم مردم باید با مسوولان شهر خود به توافق برسند ولی من فكر می كنم باید در همه جای دنیا به مقدسات و كتب آسمانی احترام گذاشته شود.

لاری كینگ از رییس جمهوری پرسید كه آیا شما امیدوار هستید صلح در خاورمیانه به وقوع بپیوندد كه احمدی نژاد پاسخ داد: ما هم امیدواریم كه صلح در منطقه برقرار شود اما این صلح زمانی اتفاق می افتد كه حق حاكمیت مردم فلسطین به رسمیت شناخته شده و حقوق آنها رعایت شود .

این خبرنگار از رییس جمهور در خصوص اظهارات فیدل كاسترو مبنی بر انتقاد از اظهارات وی درباره یهودی ستیزی پرسید كه احمدی نژاد در پاسخ گفت: این خبر را یك سایت مربوط به رژیم صهیونیستی منتشر كرده و دیروز آقای كاسترو در پیامی به من این موضوع را تكذیب كرد.

رییس جمهوری در ادامه افزود: سوال اساسی ما این است كه چرا اینقدر آمریكا با وجود دهها هزار كیلومتر فاصله با رژیم صهیونیستی از این رژیم دفاع می كند.

وی ادامه داد: چرا باید مردم فلسطین حتی اگر نسل كشی هم صورت گرفته باشد مكافات آنرا بدهند؟ مگر در فلسطین این اتفاق افتاده است.

احمدی نژاد خاطر نشان كرد: امروز كه صدهزار نفر از مردم عراق كشته شده اند آیا شما قبول می كنید كه بخشی از خاك آمریكا بخاطر آن اشغال شود.

رییس جمهور تاكید كرد: این منطق منطقی كاملا نادرستی است و باید این نوع افكار اصلاح شود.

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:irna.ir