وزیر اطلاعات از شناسایی عوامل حادثه تروریستی مهاباد توسط خبر داد.
   

حیدر مصلحی تاكید كرد: و روند پیگیری نیز همچنان ادامه دارد كه امیدواریم به زودی در هفته دفاع مقدس این افراد را به سزای عمل‌شان برسانیم.

وزیر كشور نیز اعلام كرد: به زودی ابعاد جدیدی از این حادثه هولناك منتشر می‌شود و در آن از جزئیات بیشتر در خصوص دستگیری عاملان این جنایت تشریح خواهد شد.

او که با دستور رییس‌جمهور پس از نشست وزرای کشورهای همسایه عراق در منامه خود را به مهاباد در آذربایجان غربی رسانده است با حضور بر مزار شهدای این حادثه تأكید كرد: دستگاه‌های مسوول از جمله وزارت كشور با قاطعیت و جدیت و سرعت درخصوص شناسایی، دستگیری و مجازات مسببان و عاملان این حمله تروریستی اقدام خواهند كرد و گزارش آن را به استحضار مردم شریف ایران خواهند رساند.

این در حالی است كه به گفته معاون امنیتی و انتظامی استاندار آذربایجان غربی هنوز هیچ فرد و گروهی مسوولیت انفجار رخ داده در مهاباد را بر عهده نگرفته‌است.

به گزارش ایسنا عیسی قنبری طبق آخرین آمار تعداد شهدا را 12 تن و تعداد مجروحان بستری را 35 نفر تاكید كرد: مجروحین وضعیت خوبی دارند و اكثر آن‌ها به زودی از بیمارستان ترخیص می‌شوند.

او در ادامه گفت: در حال بررسی این موضوع هستیم و نتایج بررسی‌های‌مان را به زودی به مردم اعلام خواهیم كرد.

به دنبال وقوع این حادثه تروریستی در مهاباد و شهادت 12 نفر از هموطنانمان، رییس جمهور كه در نیویورك به سر می‌برد، در پیامی این واقعه را سند تازه‌ای بر اسناد جنایات نظام ظالم و فاسد حاكم بر جهان دانست و اعلام كرد: دست پلید مستكبران، این بار زنان پاك و مخلصی را هدف قرار داد كه دامان پرعاطفه و عفیف آنان همواره پرورش‌گاه رزمندگان و شهیدان افتخارآفرین بود و این بار نیز آمده بودند تا در آیین بزرگداشت خاطرات دلاورمردی‌های 8 سال دفاع مقدس حضوری سبز داشته باشند.

رییس مجلس شورای اسلامی نیز با صدور پیامی تاکید کرد: حادثه تروریستی شهر مهاباد بار دیگر چهره زشت و ننگین دشمنان کوردل انقلاب اسلامی و نظام مقدس را نمایان ساخت.

علی لاریجانی در این پیام آورده است: مردم عزیز، رشید و دلاور ایران اسلامی همواره و در تمامی صحنه‌ها و شرایط، حامی و پشتیبان انقلاب و نظام بوده‌اند و هیچ‌گاه اجازه نخواهند داد این گونه حوادث خللی در اراده مستحکم و قوی آنان وارد کند، بلکه با عزمی راسخ‌تر و با استواری بیشتر در راه توسعه کشور گام برخواهند داشت.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در پیامی، دشمنان نظام جمهوری اسلامی که توان تحمل مشاهده امنیت و توسعه در این کشور ندارند را عامل اقدام تروریستی در مهاباد دانست.

محسن رضایی در این پیام تاكید كرد: خطه کردنشین ایران اسلامی، سرزمین دلاور مردانی است که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، تاکنون آزمون‌های سختی را با سرافرازی و رشادت پشت سر گذاشته‌اند. او در این پیام نوشته است: امیدوارم مسوولین امنیتی ضمن حفظ هوشیاری در منطقه، هرچه سریع‌تر عوامل این جنایت هولناک را شناسایی و به سزای اعمال پلیدشان برسانند.

صبح روز چهارشنبه در حدود ساعت 10 و 20 دقیقه در مراسم رژه نیروهای مسلح شهرستان مهاباد، بمبی در جایگاه بانوان تماشاگر این مراسم منفجر شد كه تا زمان تنظیم این گزارش به نقل از رییس اورژانس كشور شهادت 12 نفر در این جایگاه قطعی شده بود. به گزارش ایسنا در این مراسم 47 نفر از بانوان حاضر در جایگاه مجروح شدند.
مواد منفجره در ساک جاسازی شده بود.

در بین شهدا و مجروحان این حادثه یک پسر بچه 6 ساله نیز بود، علاوه بر این پسر بچه، بقیه شهیدان و مجروحان این جنایت بانوان تماشاگر رژه بودند.

شهدای این حادثه نیز روز پنجشنبه بعد از ظهر در مهاباد تشییع و به خاك سپرده شدند.

 

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:isna.ir