دو ماه قبل نيز اعلام شد كه ميزان حقوق مديران ارشد و ستارگان بی‌.‌بی‌.سی كاهش می‌يابد كه در اين ميان حقوق مارك تامپسون، مديركل بی‌.بی‌.سی، با كاهش هشت‌درصدی، به 659 هزار پوند در سال می‌رسد....


 

 
 
 «بی.بی.سی» برای كاهش هزینه‌ها، شبكه رادیویی‌اش را می‌فروشد.

به گزارش ایسنا، گروه رسانه‌ای «بی.بی.سی» انگلیس در راستای كاهش هزینه‌های خود، امتیاز یكی از شبكه‌های رادیویی‌اش را واگذار می‌كند.

به گزارش دیلی میل، هیات مدیره گروه رسانه‌ای «بی.بی.سی» قصد دارد كه امتیاز شبكه رادیویی «تایمز» را كه یكی از بخش‌های سرویس جهانی «بی.بی.سی» محسوب می‌شود به مزایده بگذارد، این در حالی است كه رادیو تایمز از سال 1923 در تملك گروه رسانه‌ای «بی.بی.سی» است.

گروه رسانه‌ای «بی.بی.سی» در شرایطی امتیاز شبكه رادیویی «تایمز» را واگذار می‌كند كه دولت دولت ائتلافی انگلیس در ماه جولای اعلام كرد كه قصد دارد تا در راستای كاهش هزینه‌های دولتی، بودجه‌ی «بی.بی.سی» را كاهش دهد.

بودجه‌ی بی‌.بی.‌سی سالانه سه‌ونیم میلیارد پوند است كه توسط مالیات‌دهندگان انگلیسی تامین می‌شود.

مسوولان دولت انگلستان تا به حال اظهار‌نظر دقیقی درباره‌ی میزان كاهش بودجه بی‌.بی‌.سی و زمان اجرای آن نكرده‌اند، اما گفته‌اند كه كاهش بودجه بی‌.بی‌.سی یكی از گزینه‌های آنها برای كاهش هزینه‌های دولت است.

دو ماه قبل نیز اعلام شد كه میزان حقوق مدیران ارشد و ستارگان بی‌.‌بی‌.سی كاهش می‌یابد كه در این میان حقوق مارك تامپسون، مدیركل بی‌.بی‌.سی، با كاهش هشت‌درصدی، به 659 هزار پوند در سال می‌رسد.

در ماه مارس نیز گرگ دایك مدیركل سابق بی‌.بی‌.سی در گفت‌وگویی با هدف قراردادن مارك تامپسون، مدیركل فعلی بی‌بی‌سی تأكید كرد كه حقوق 800 هزار پوندی وی برای كاركنان بی.بی.سی غیرقابل تصور است.
 
 
 
 
گردٱوری:گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: isna.ir