فرمانده نيروي انتظامي كشور در حاشيه نمايشگاه پليس با اشاره به سريالي‌ نبودن قتل دو پزشك در هفته گذشته گفت...

به گزارش تابناک، فرمانده نیروی انتظامی كشور در حاشیه نمایشگاه پلیس با اشاره به سریالی‌ نبودن قتل دو پزشك در هفته گذشته گفت: عدم اطلاع‌رسانی پلیس به علت این بود كه این امر موجب گم شدن سرنخ‌ها می‌شد و خبررسانی توسط دیگر دستگاه‌ها مورد پسند پلیس نبود.
به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در حاشیه بازدید از نمایشگاه پلیس در جمع خبرنگاران با اشاره به توسعه كمی و كیفی این نمایشگاه در سال‌های اخیر گفت: گرچه ما به دنبال استقلال و خودكفایی هستیم اما این بدین‌ مفهوم نیست كه از دانش و اطلاعات دیگر كشورها استفاده نكنیم.
او در این باره افزود: كاری كه امسال در این نمایشگاه انجام شد، این بود كه به مخترع‌هایی كه در راستای عملیات‌های مربوط به پلیس و نیروی انتظامی ابداعی داشته‌اند و در طول سال‌ها نادیده‌ گرفته‌ شده‌اند برای ارائه اختراع‌شان غرفه مجانی در نظر گرفته شد، تا دیگران بتوانند از آن استفاده كنند.
او در پاسخ به سئوال خبرنگاران درباره نحوه استانداردها گفت: گرچه فرآیند تائید استاندارد در كشور پیچیدگی دارد، اما استانداردی كه سازمان استاندارد تائید كند، ملاك پلیس است و باید به ارتقاء آن توجه شود.
او تاكید كرد: این در حالی است كه متاسفانه ناامن‌ترین خودروی كشور به علت ارزانی پرتیراژ‌ترین خودروی كشور است. اما تلاش شده است و همچنین به دستگاه‌ها اعلام كرده‌ایم، درباره خودروهای مشكوك مانند خودرو هوو دستگیری‌های بیشتری صورت گیرد.
او در رابطه با طرح جامع استفاده از دستگاه شنود گفت: پیش‌نویس این طرح به شورای امنیت ملی كشور، تحویل داده شده اما این شورا باید درباره آن تصمیم‌گیری كند.
احمدی‌مقدم درباره دو قتلی كه در نظام پزشكی ایران صورت گرفت و كوتاهی پلیس در اطلاع‌رسانی گفت: برخی اظهارنظرها موجب لو رفتن سرنخ‌ها می‌شود و این خود سبب می‌شود كه مجرم از دام دور شود.
او افزود: ما به برخی از مسئولان كه در این باره دغدغه‌هایی داشتند، اطلاع‌رسانی كرده‌ایم اما متاسفانه آنها خبر را منتشر كرده‌اند كه این مورد پسند پلیس نبود.
او با اشاره به اینكه وزیر بهداشت فكر می‌كرد این قضیه موضوعی زنجیره‌ای برای تهدید جامعه پزشكی است، گفت: تحقیقات نشان داد این قتل‌ها سریالی نبوده است و در قتل دوم نیز موضوع انتقامی بوده است و قاتل به این علت كه مادرش زیر عمل جراحی فوت كرده بود، پزشك را تهدید كرده و سپس پزشك را به قتل رسانده بود كه ای كاش پزشك پس از تهدید شدن جریان را به پلیس خبر داده بود.
او همچنین در پاسخ به سئوال خبرنگاران درباره ضرب و جرح دو پرستار یاسوجی و شایعه‌هایی مبنی بر اینكه قرار است در مراكز پزشكی و درمانی پلیس استقرار یابد، گفت: جامعه پزشكی به علت رودررویی با مریض‌ها و همراهانی كه در شرایط روحی خاصی قرار دارند، مشكلات زیادی دارد، اما این چند مورد در جامعه‌ای به آن بزرگی چیزی نیست كه با آن تولید نگرانی كنیم. ضمن اینكه اصلا به این دقت نشده است كه عملی كردن چنین طرحی چه بار نیروی انسانی عظیمی دارد.
او ضمن اینكه درباره حادثه مهاباد اظهارنظر نكرد، تنها به این اكتفا كرد كه بگوید ماموریت مهاباد به عهده سپاه بوده است كه با موفقیت به اتمام رسیده و نیروی انتظامی به انسداد و محافظت از مرزها همچون همیشه پرداخته است.
او در پایان درباره تصادفات آخر تعطیلات تابستان امسال و تناقض بین آمارهای غیررسمی پلیس و آمارهای رسمی پزشكی قانونی، گفت: این‌طور نیست كه این آمارها با هم تفاوت داشته باشد بلكه پلیس آمارهای تلفات و مجروحانی را می‌دهد كه هنگام حضور پلیس در صحنه، حضور دارند.
اما پزشكی قانونی مرگ‌هایی را كه در طول انتقال مجروح از صحنه تصادف به بیمارستان و در بیمارستان حتی با گذشت یك ماه از تصادف اتفاق می‌افتد را نیز اعلام می‌كند كه مسئولیت اعلام آن بر عهده پلیس نیست.
او افزود: متاسفانه در تصادفات پایان تابستان امسال نسبت به سال گذشته افزایش تلفات را شاهد بوده‌ایم.
 
 گردآوری:گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:tabnak.ir