به گزارش khamenei.ir ایشان روابط سیاسی ایران و سوریه را عالی خواندند و با ابراز رضایت از ارتقای همكاریهای اقتصادی و فنی میان دو كشور افزودند: ظرفیت گسترش بیشتر این همكاریها همچنان وجود دارد...
 
 
 
 رهبر انقلاب اسلامی عصر دیروز در دیدار آقای بشار اسد رئیس جمهور سوریه، روابط جمهوری اسلامی ایران و سوریه را از لحاظ استحكام و استمرار در طول 30 سال گذشته، بی نظیر دانستند و ضمن گرامیداشت یاد مرحوم حافظ اسد تأكید كردند: روند خوب همكاریهای دو كشور ، باید پرشتاب تر از گذشته ادامه پیدا كند.

به گزارش khamenei.ir ایشان روابط سیاسی ایران و سوریه را عالی خواندند و با ابراز رضایت از ارتقای همكاریهای اقتصادی و فنی میان دو كشور افزودند: ظرفیت گسترش بیشتر این همكاریها همچنان وجود دارد.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان كردند: هیچ دو كشوری در منطقه وجود ندارند كه دارای چنین روابط دو طرفه مستحكم و عالی سی ساله باشند، بنابراین باید از این تجربه نهایت استفاده را كرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین آمریكا را مخالف اصلی محور مقاومت در منطقه دانستند و با اشاره به تلاشهای مقامات آمریكایی برای از بین بردن این محور مقاومت تصریح كردند: این تلاشها، مانند گذشته به نتیجه ای نخواهد رسید.

رهبر انقلاب اسلامی با تاكید بر همكاریهای منطقه ای میان كشورهای دوست، اظهار امیدواری كردند همه گروههای عراقی همچون گذشته با اتكا به ارای آحاد مردم عراق، با همكاری و یكدلی، در جهت آبادانی عراق، حل مشكلات مردم این كشور و خروج اشغالگران گام بردارند.

در این دیدار كه آقای احمدی نژاد رئیس جمهور نیز حضور داشت، آقای بشار اسد رئیس جمهور سوریه نیز روابط دو كشور را نمونه و الگو خواند و تأكید كرد: جمهوری اسلامی ایران و سوریه در یك سنگر قرار دارند و دارای اهداف مشترك هستند.

آقای بشار اسد افزود: همكاریهای ایران و سوریه در همه ابعاد ادامه خواهد یافت و هر روز شاهد موفقیتهای بیشتری در منطقه خواهیم بود.
 
 
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:tabnak.ir