وزير كشور در واكنش به اقدام ناشيانه آمريكا در تحريم 8 مقام ايرانی گفت:...
 
 
 
 وزیر كشور در واكنش به اقدام ناشیانه آمریكا در تحریم 8 مقام ایرانی گفت: دولت آمریكا در تناقض خیلی شدیدی گیر افتاده است و این اقدامات ناشیانه نشان از عدم تعادل در سیاست خارجی آمریكا و دخالت در امور داخلی دیگر كشورهاست.

محمد نجار در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در خصوص انتشار لیست 8 نفره از سوی آمریكا افزود: در حالی كه آمریكائیها خود را منادی حقوق بشر و دموكراسی و آزادی معرفی می كنند، عملكرد آنها برخلاف تمامی موازین و اصول بین المللی است.

وی در ادامه خاطرنشان كرد: از طرفی می بینیم كه آنها با كاروان آزادی مقابله می كنند و بر كشتار مردم فلسطین صحه می گذارند و در عراق و افغانستان جنایات دست جمعی را رقم می زنند و از طرف دیگر در امور داخلی كشورها دخالت می كنند كه چنین اقداماتی تنها نشان دهده استیصال و سر در گمی آنهاست.

وزیر كشور در بخش دیگر از گفتگوی خود علت اصلی عصبانیت آمریكا را در ایستادگی ملت بزرگ ایران در تمامی صحنه ها دانست و تأكید كرد: پیشرفت انقلاب اسلامی ایران در تمامی سطوح و بالاخص سخنرانی اخیر رئیس جمهور در نیویورك خشم آمریكایی ها را برافروخته است.

وی خاطرنشان كرد: پرسش سه سوال اساسی رئیس جمهور در سفر اخیر از قبیل بحث كمیته حقیقتیاب براییازده سپتامبر، بحث تجدید نظر در حق وتو سازمان ملل و موضوع فلسطین و بحث خلع سلاح هسته ای و انرژی پاك برای همه، دولت اوباما را دچار پریشان گویی كرده است، سوالاتی كه با منطق و استدلال، بی منطق بودن آمریكایی ها را به دنیا اثبات می كند.

وزیر كشور در پاسخ به سوالی مبنی بر این آیا این تحریم ها اساساً ضربه ای به دارایی های شما می زندیا نه گفت: دارایی های نداشته من برای آنها و هرچه دارم نیز برای آنها باشد در حقیقت هرچقدر كه آنها بیشتر فشار می آورند برای ما مفید است.

وی تصریح كرد: بسیار خوب است در زمینه های دیگر ما را تحریم كنند تا ملت ایران در تمامی ابعاد خودكفایی خود را به دنیا اثبات كنند.

وی در پایان در واكنش به ممنوع الورود شدن خود به خاك آمریكا گفت: ما هیچگاه قصد سفر به خاك آمریكا را نداشته و نداریم.
 
 
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:fararu.com