هفته‌نامه "امریکن‌فری‌پرس " در مقاله‌ای می‌نویسد: دادگاه‌های نظامی آمریکا با هدف جلوگیری از زیر سوال رفتن مشروعیت رئیس‌جمهور ایالات متحده،‌ مانع بررسی سوابق و مشروعیت باراک اوباما از سوی نظامیان این کشور می‌شوند....
 
 
 
 به گزارش فارس،سرهنگ دوم "ترنس لیکین " بلندمرتبه‌ترین عضو نیروهای مسلح ایالات متحده است که از اجرای دستورات مستقیم اعزام به جنگ خودداری کرده و همچنان نیز در نیروهای مسلح حضور دارد. وی که پزشک نیز هست، اعتقاد دارد که رئیس‌جمهور "باراک اوباما " نتوانسته است ثابت کند که یک شهروند آمریکایی بوده و در این کشور به دنیا آمده است. بنابراین و بر اساس قانون اساسی آمریکا هر دستوری که از سوی فرمانده کل قوای فعلی این کشور صادر می‌شود، غیرقانونی است.

بر اساس این گزارش، سوم سپتامبر سال جاری میلادی، سرهنگ "دنیز لایند " قاضی دادگاه محاکمه کننده لیکین، حکم داد که "ارتش در موقعیتی نیست که بتواند صلاحیت ریاست‌جمهوری باراک اوباما را مورد ارزیابی قرار دهد. "
وی طی سخنان خود با بیان این جمله که "نمی‌خواهد رئیس‌جمهور را آشفته کند "، تاکید کرد که نباید اجازه دسترسی به هیچ یک از سوابق باراک اوباما به لیکین داده شود و حتی افرادی که به این سوابق دسترسی دارند هم نمی‌توانند در دادگاه ماه اکتبر شهادت دهند.
در همین حال، تمامی قضات فدرال نیز بدون استثناء طی دو سال گذشته هرگونه درخواست دسترسی به اسنادی که مرتبط به شایستگی ریاست‌جمهوری بودند را رد کرده‌اند.

سرهنگ لایند همچنین افزود: طرح چنین ادعاهایی به ارتش مرتبط نیست و قوانینی که از سوی لیکین نقض شده‌اند، مشروع بوده‌اند و همین که زنجیره صدور این قوانین به پنتاگون می‌رسد باید برای لیکین کافی باشد.
در همین حال، "پاول واللی " ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا که به تازگی "اتحادیه وطن‌پرستان ایالت متحده " را نیز بنیان نهاده است در گفت‌وگو با امریکن‌فری‌پرس با رد اظهارات لایند گفت: فشار اصلی و بیشتر تلاش‌ها باید بر اساس شواهدی به غیر از گواهی تولد انجام شود. زیرا زنجیره فرمان‌ها از کاخ سفید به پنتاگون دچار فساد و مشکل است.
واللی معتقد است که تنها دو نتیجه برای دادگاه نظامی لیکین متصور است و هر دوی این نتایج نیز چالش‌های خاصی را موجب می‌شوند. بنابراین اولویت اتحادیه وطن‌پرستان ایالات متحده باید متحد شدن دفاع از لیکین و تلاش برای رسیدن به بهترین نتیجه برای لیکین و ملت باشد.
بنیانگذار اتحادیه وطن‌پرستان ایالات متحده در تشریح نتایج محتمل دادگاه لیکین می‌گوید: اگر لیکین گناهکار شناخته شود و گفته شود که او به اشتباه از فرامین تبعیت نکرده است، آنگاه پیامدهای چنین حکمی عبارت خواهد بود از:

1- هر کسی بدون داشتن گواهی تولد، می‌توان ریاست‌جمهوری ایالات متحده آمریکا و فرماندهی کل قوای این کشور را به عهده بگیرد.
2- همه سربازان باید چشم‌بسته و بدون توجه به قانونی بودن یا نبودن فرامین از آن‌ها تبعیت کنند.
3- حتی افسران رده بالا و ارشد هم حق به چالش کشیدن دستورات غیرقانونی را ندارند.

از سوی دیگر اگر لیکین گناهکار شناخته نشود، و عدم مشروعیت رئیس‌جمهور تائید گردد، آن‌گاه چنین نتایجی متصور خواهد بود:

1- همه سربازان باید در پیروی یا عدم پیروی از دستورات غیرقانونی، تصمیمی مشابه با لیکین بگیرند.
2- زنجیره فرامین ارتش، از صدر آن شکسته می‌شود.
3- اوباما باید از کار برکنار شود و هیچ جایگزینی مناسبی نیز برای او وجود ندارد.
بر اساس این گزارش، اتحادیه وطن‌پرستان ایالات متحده تاکید می‌کند که لیکین مجبور نیست تا اظهارات خود را ثابت کند بلکه این فرمانده کل قوا است که باید ثابت کند اظهارات لیکین اشتباه است و در حقیقت بار اثبات بی‌گناهی بر گردن کاخ سفید است.
این گزارش حاکیست، بسیاری از نظامیان آمریکایی از جمله "توماس مک‌اینر " سرهنگ دوم بازنشسته نیروی هوایی ایالات متحده با حمایت از لیکین خواستار اجازه دسترسی وی به سوابق باراک اوباما شدند.
 
 
 
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:farsnews.com