رييس‌جمهور خطاب به مردم، گفت: اگر ديديد هر فرد و گروهی تلاش می‌كند كه در بازار اخلال ايجاد كند، به ستادهايی كه در تمام استان‌ها هستند، اطلاع بدهيد و...


 
 
 
 رییس‌جمهور كشورمان صبح امروز در جمع مردم گلستان، با اشاره به اجرای قانون هدفمند كردن یارانه‌ها از مردم خواست هوشیار باشند و تاكید كرد كه مردم از بابت اجرای این قانون هیچ نگرانی نداشته باشند.

به گزارش ایسنا، محمود احمدی نژاد با بیان این‌كه یكی از مهمترین ماموریت‌های دولت اجرای عدالت و حاكم كردن عدالت است، افزود: طرح‌های گوناگونی در جهت تحقق این موضوع در دست اجراست كه یكی از مهمترین طرح‌ها و برنامه‌ها اجرای قانون هدفمند كردن یارانه‌هاست.

رییس‌جمهور گفت: اجرای این قانون در راستای ایجاد عدالت و احیای اقتصاد ایران است.

وی با بیان این‌كه مقدمات اجرای قانون هدفمند كردن یارانه‌ها فراهم شده است و در مورد بخش‌هایی كه باید مورد حمایت قرار بگیرند، شناسایی و برنامه‌ریزی شده است، گفت: جوانب كار در حال بررسی است و برنامه‌ریزی مختلفی در این راستا انجام شده است و باید در جهت اجرای این قانون مراقبت‌های لازم را انجام دهیم. این قانون باید با مشاركت و همراهی آحاد مردم اجرا شود و همانطور كه گفتم برنامه‌ریزی بسیار دقیق و عالمانه‌ای در این راستا در دست تهیه است.

رییس‌جمهور گفت: بدانید كه هدف دولت این است كه در راستای اجرای این قانون نه تنها كوچك‌ترین مشكلی در زندگی عمومی مردم به وجود نیاید، بلكه از همان روز اول اجرای این قانون به لطف خداوند بهبود وضعیت در زندگی آحاد مردم آغاز شود و وضعیت مردم بهبود پیدا كند.

احمدی‌نژاد همچنین گفت: دیده‌ام كه اخیرا برخی با اطلاعات و پیش‌فرض‌های غلط و برخی نیز با اندیشه‌های غلط حرف‌هایی را می‌زنند كه مردم را نگران كنند و موضوعاتی را به هم پیوند می‌دهند كه به هم ربط ندارد.

وی ادامه داد:با تبلیغات سعی كردند در بازار ارز اخلالاتی ایجاد كنند و مسئله‌ی بازار ارز 100 تومان گران‌تر شود و به بهانه‌ی آن بازار صادرات و واردات دچار مشكل شود. من از همین جا به مردم عزیز ایران می‌گویم كه ذخایر ارزی و پولی امروز ایران در طول تاریخ كشور بی‌نظیر بوده و این را خطاب به كسانی نیز می‌گویم كه سعی می‌كنند از آب گل‌آلود ماهی بگیرند و یا آب را گل‌آلود كنند كه ماهی بگیرند.

وی با بیان این‌كه دولت بر اوضاع مسلط است، گفت: اگر تقاضای ارز در بازار 50 برابر امروز هم شود، الحمدالله آنقدر ذخیره وجود دارد كه سال‌ها كشور به خوبی اداره خواهد شد.

احمدی‌نژاد همچنین با بیان این‌كه در یك برنامه‌ی تلویزیونی جزییات اجرای قانون هدفمند كردن یارانه‌ها را به مردم توضیح خواهد داد، گفت: به مردم می‌گویم هوشیار باشید. هیچ شرایط غیرعادی در كشور ما نیست و اگر كسانی فكر می‌كنند با پنهان كردن اجناس می‌توانند در بازار خللی ایجاد كنند بدانند كه اشتباه می‌كنند و این كار به ضرر آنها خواهد بود.

رییس‌جمهور خطاب به مردم، گفت: اگر دیدید هر فرد و گروهی تلاش می‌كند كه در بازار اخلال ایجاد كند، به ستادهایی كه در تمام استان‌ها هستند، اطلاع بدهید و آنها با كسانی كه به بهانه‌های واهی می‌خواهند حقوق ملت را تضییع كنند، برخورد خواهند كرد و در برابر چشم ملت دست آنها را از منافع ملت كوتاه خواهند كرد.

وی همچنین در مورد تغییرات قیمت‌ها نیز، گفت: در مورد تغییرات قیمت‌ها نیز برای گروه‌های مختلف مردم به صورت دقیق محاسبه كرده‌ایم و اگر فرض كنید كه بنزین 20 تومان قیمت آن تغییر كند ،حساب كرده‌ایم كه این 20 تومان در زندگی مردم در گروه‌های مختلف چقدر اثر می‌گذارد و هزینه اضافه می‌كند و در گام اول بیش از آن مقدار در حساب‌های مردم قرار خواهیم داد.

رییس‌جمهور گفت: هیچ نگرانی از جهت این‌كه مشكلی در زندگی مردم در تامین كالاهای مورد نظر مردم ایجاد شود وجود ندارد. ملت نیز هوشیار باشند و آن چند نفری كه به قول خودشان طراحی كرده‌اند و به تصور خام خودشان در زمان اجرای كامل قانون هدفمند كردن یارانه‌ها به ملت لطمه بزنند ان‌شاءالله مایوس خواهند شد و دست‌شان از سر ملت ایران برای همیشه كوتاه می‌شود.

رییس‌جمهور در ادامه‌ی سخنان خود در جمع مردم استان گلستان با اشاره به خصوصیات و ویژگی‌های مردم استان گلستان گفت: گلستان سرزمین پاكی‌ها، دلاوری‌ها و ایستادگی‌هاست، گلستان سرزمین توحید، یگانه‌پرستی و عشق و محبت است.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به زندگی پیامبر گرامی اسلام و درس‌هایی كه باید از مكتب پیامبر گرامی اسلام گرفت، گفت: خداوند متعال پیامبر عزیز ما را اسوه و الگو برای تمام بشریت قرار داده است. پیامبر فشارهای زیادی را برای نجات بشریت از جهل و گمراهی تحمل كرد و در حكومت پیامبر اسلام، عدالت، محبت، علم و دانش، پیشرفت و تعالی موج می‌زند.

وی با بیان این‌كه رمز موفقیت و ماندگاری پیامبر عزیز اسلام همه و همه در یك كلمه خلاصه می‌شود و آن رحمت و محبت ایشان است، گفت: پیامبر عزیز ما تجسم و عینیت رحمت و لطف الهی نسبت به مردم و جامعه‌ی بشری بود. وجود پیامبر(ص) سرشار از مهر و مهربانی بود.

رییس‌جمهور ادامه داد: اگر زمامداران، حاكمان و مسوولان بخواهند در مسیر اجرای عدالت در مسیر پیشرفت جامعه و برپایی ارزش‌های الهی قدم‌های موثری بردارند و بخواهند در اداره و پیشرفت جامعه موفق باشند، باید دل و اندیشه‌ی آنها سرشار از عشق به مردم و محبت به تك تك انسان‌ها باشد. عشق به مردم، تجلی عشق به خداوند است و كسی نمی‌تواند بگوید من عاشق خدا و ارزش‌های الهی هستم، اما در دلش عشق و محبت به مردم و تواضع در برابر مردم وجود نداشته باشد.

احمدی‌نژاد افزود: اساس انقلاب اسلامی و حكومت اسلامی محبت است. دولت اسلامی باید نسیم رحمت، محبت و مهربانی برای آحاد مردم باشد. یك مسوول باید از اعماق جان و دل خود عاشق مردم باشد، با شادی مردم شاد باشد و از غصه و غم مردم اندوهگین باشد. از مشكلات مردم احساس رنج كند و در پیروزی و شادی مردم احساس شادی كند.

وی افزود: حلقه‌ی اتصال بین حاكمان و مردم، محبت است و محبت است و محبت است. اشكال اصلی و ریشه‌ی همه‌ی مشكلات در جامعه‌ی بشری عبارت از آن است كه افرادی در دنیا حاكم شده‌اند كه دلشان از عشق به مردم و محبت به مردم خالی است و برای انسان‌ها ارزشی قائل نیستند.

رییس‌جمهور ادامه داد: حاكمانی در دنیا پیدا شده‌اند كه نه تنها عشق به مردم را در دلشان ندارند و برای انسان‌ها احترام و كرامتی قائل نیستند، بلكه دل‌های آنها سرشار از خودخواهی و تكبر و نسبت به ملت‌هاست.

احمدی‌نژاد ادامه داد: صحنه‌ی جهان را نگاه كنید، یك آقایی مثل رییس‌جمهور سابق آمریكا پیدا می‌شود كه دچار مشكل شده است. از یك طرف دچار مشكل اقتصادی شدند و بحران اقتصادی و شكست‌های سنگین اقتصادی بر پیكره‌ی جامعه‌ی آمریكا نمایان می‌شود و طراحی و برنامه‌ریزی می‌كنند برای نجات اقتصاد آمریكا. از طرف دیگر می‌بینند كه حركت ملت ایران و انقلاب عظیم ملت ایران به مانند یك سیل عظیم فرهنگی نه تنها منطقه‌ی خاورمیانه و جنوب غربی آسیا بلكه تمام قاره‌های جهان را دارد، فتح می‌كند و ملت‌ها یكی پس از دیگری به كاروان عدالت‌خواهی می‌پیوندند. وی ادامه داد: بر این اساس می‌نشینند و طراحی می‌كنند كه چه كنند این موج عظیم انقلابی را در هم بشكنند. آنها به یك نتیجه رسیدند و آن این بود كه باید منطقه‌ی خاورمیانه و جنوب غربی آسیا را با قوای مسلح اشغال كنند. آنها قبل از آن با تحركات سیاسی، تبلیغات و توطئه‌های گوناگون تلاش كرده بودند كه از طریق رژیم صهیونیستی برنامه‌ی خود را جلو ببرند، ولی شكست خوردند و در آخر به این نتیجه رسیدند كه باید با چندصد هزار نفر نیروی نظامی منطقه‌ی ما را اشغال كنند كه هم بر اقتصاد و نفت منطقه مسلط شوند و به واسطه‌ی آن اقتصاد خود را نیز نجات دهند و در برابر امواج فرهنگی جمهوری اسلامی ایران نیز قرار بگیرند. در این راستا طراحی‌هایشان آغاز شد.

وی اضافه كرد: یك روزی تمام ملت‌ها وقتی كه رادیو تلویزیون‌شان را باز كردند ،دیدند و شنیدند كه به برج‌های دوقلو حمله شده و تبلیغات در این راستا شروع شد. تبلیغات آن‌قدر شدید بود كه كسی در مورد علت و اصل این حادثه سوال نكرد و تنها چیزی كه به دنیا منتقل می‌شد، اظهارنظرها و صحبت‌هایی بود كه مقامات آمریكایی در این ارتباط بیان می‌كردند و اطلاع می‌دادند.

احمدی نژاد با تاكیر بر این‌كه آمریكا و رسانه‌های آمریكایی در این ارتباط تبلیغات عظیمی را شروع كردند ،تصریح كرد:آنها با تبلیغاتشان این‌گونه القا كردند كه خطر عظیمی دنیا را تهدید می‌كند و جو وحشت را در دنیا حاكم كردند. سر و صدا زیاد شد و همه شروع به محكوم كردن این حادثه كردند. با كشته شدگان این حادثه ابراز همدردی شد و دولت آمریكا نیز با برنامه‌ریزی قبلی، انگشت اتهام را به سمت مسلمانان، ملت‌های اسلامی و مردم منطقه‌ی ما برد. آن‌چنان به لحاظ تبلیغاتی پیچیده و گسترده عمل كردند كه كسی جرأت نكرد بگوید و بپرسد چگونه از میان لایه‌های تودرتوی پیچیده‌ی امنیتی آمریكا، چند نفر از افغانستان توانسته‌اند، در این لایه نفوذ كنند و قادر شده‌اند در مركز اقتصادی آمریكا نفوذ كرده و برج‌های دوقلو را كه نماد نظام سرمایه‌داری است را مورد هجوم قرار دهند و اثری از خود نگذارند. گفتند كه هریك از این هواپیماها 70 الی 80 و حتی 100 تن سوخت همراه خود داشته است. شما می‌دانید یك هواپیما با این مقدار سوخت منفجر شود چه اتفاقی می‌افتد.

رییس‌جمهور ادامه داد: چند گذرنامه درآوردند و گفتند این گذرنامه‌ها متعلق به تروریست‌هایی است كه اهل افغانستان و كشورهای عربی بوده‌اند، ولی از جنازه‌های آنها خبری نبود. شدت انفجار آن‌قدر زیاد بود كه اثری از جنازه‌ها نماند، ولی چند كاغذ باقی ماند!

احمدی‌نژاد همچنین گفت: بعد از این حادثه آنها مارش نظامی زدند، عراق و افغانستان را اشغال كردند و رییس‌جمهور سابق آمریكا ایران را چندین بار تهدید كرد و اكنون نیز تهدید می‌كند. آنها اعلام كردند 3 هزار نفر در حادثه‌ی برج‌های دوقلو كشته شده‌اند. این اتفاقی كه انجام شد كار بدی بود و هركسی كه این كار را با هر نیتی كه انجام داده، كار بدی انجام داده است. گفتند 3 هزار نفر در این حادثه كشته شدند و ما اسناد فراوانی در اختیار داریم كه قبل از وقوع این حادثه به عده‌ای از كسانی كه در این برج‌ها مشغول به كار بودند، گفته بودند كه در فلان روز در محل كار خود حضور پیدا نكنند و كسانی كه در این برج‌ها كار می‌كردند، خیلی بیش از 3 هزار نفر بودند.

وی گفت: ما از وقوع این حادثه ناراحت شدیم، آن را محكوم كردیم، ولی آنها به بهانه‌ی كشته شدن این 3 هزار نفر به افغانستان و عراق حمله كردند. تا كنون بیش از 100 هزار نفر در افغانستان كشته شده‌اند. در عراق نیز بیش از 300 هزار نفر كشته شده‌اند. چرا از این‌كه هزاران هزار انسان در افغانستان و عراق كشته شده‌اند كك آنها نمی‌گزد؟ چرا از جنایت‌هایی كه در فلسطین انجام می‌شود ككشان نمی‌گزد؟ دیدیم كه در نقاط مختلف دنیا بر سر مردم چه آورده‌اند. چه جنایت‌هایی بر سر مردم در ویتنام و كره آوردند و امروز در عراق و افغانستان. چرا این‌گونه است؟

رییس جمهور كشورمان در ادامه تصریح كرد : به نظر من علت آن به نكته‌ای برمی‌گردد كه در اوایل سخنانم به آن اشاره كردم. امروز متاسفانه افرادی در دنیا حاكم هستند كه دل آنها خالی از عشق به مردم و محبت به مردم است. دل آنها سرشار از خودخواهی و كینه نسبت به انسان‌هاست.

رییس‌جمهور ادامه داد: در سفر اخیر دیدید كه چگونه آنها تمام ارزش‌های انسانی را بازیچه‌ی تسلط بر ملت‌ها قرار دادند. یك خانمی در گوشه‌ای از ایران اشتباهی كرده است و گذرش به دادگاه افتاده است و شما می‌بینید كه در دنیا چه تبلیغات و سر و صدایی در این ارتباط ایجاد كردند. در یكی از سایت‌های جست‌وجوگر وقتی كه در این مورد جست‌وجویی انجام دهید 4 میلیون صفحه به بهانه‌ی این موضوع علیه ایران درست كرده‌اند. پشت صحنه‌ی این اتفاقات چه كسانی هستند؟ همان كسانی هستند كه پشت صحنه‌ی آمریكا و اسراییل هستند. همان كسانی كه در عراق و افغانستان جنگ ایجاد كردند و ماجرای 11 سپتامبر را به بهانه‌ای برای كشتار ملت‌ها تبدیل كردند.

احمدی‌نژاد با اشاره به سفر اخیر خود به نیویورك و تبلیغات رسانه‌های غربی در ارتباط با پرونده‌ی سكینه محمدی آشتیانی ادامه داد: با فشار تبلیغاتی می‌خواستند ما را منفعل و وادار به عقب‌نشینی كنند و روحیه‌ی ملت ایران را بشكنند. آزادی، دموكراسی و حقوق بشر، همه را بازیچه‌ی تسلط بر جهان كرده‌اند، به خاطر این‌كه دل‌های آنها از عشق به مردم و محبت به انسان‌ها خالی است.

رییس‌جمهور در ادامه با اشاره به این‌كه غربی‌ها می‌گویند سالی 400 میلیون دلار خرج جنگ افغانستان و عراق می‌شود، گفت: اگر آنها خیلی دلشان می‌سوزد، به جای این‌كه این پول‌ها را خرج بمباران و موشك كنند، یك پنجم این رقم را خرج عمران و آبادانی در افغانستان كنند. اگر این كار را انجام می‌دادند، دیگر از جنگ خبری نبود.

احمدی‌نژاد ادامه داد: در پاكستان سیل آمده و مردم پاكستان هنوز نیازمند كمك هستند و دولت آمریكا می‌توانست به جای هزاران بمبی كه روی سر مردم افغانستان خالی می‌كند، هزار تن مواد غذایی به سیل‌زدگان پاكستان كمك كند، ولی علاقه‌مند به این كار نیست. علت آن چیست؟ علت این است كه اندیشه و دل و فرهنگ آنها در نقطه‌ی مقابل انسان‌ها و عشق به انسان‌ها قرار دارد.

وی با اشاره به پیشرفت‌های ملت ایران ادامه داد: امروز به روشنی قابل مشاهده است كه سردمداران استكبار، اعتماد به نفس و انسجام فكری خود را از دست داده‌اند. امروز نظام سلطه در انفعال كامل قرار دارد.

وی خاطرنشان كرد: در سفر اخیرمان دو سه تا سوال مطرح كردیم و از دبیركل سازمان ملل متحد خواستیم كه یك گروه حقیقت‌یاب تعیین شود كه در مورد 11 سپتامبر تحقیق كند و در واقع زوایای این حادثه، علت آن و عاملان اصلی آن مشخص شوند. برای شما روشن است كه ما چرا چنین درخواستی را مطرح كردیم. 60 سال قبل ماجرایی درست كردند، هیچ‌كس نمی‌داند عامل اصلی این اتفاق و ریشه‌ی این اتفاق چیست و آن حادثه را با تبلیغات به یك بت مقدس تبدیل كردند و به بهانه‌ی آن 60 سال است كه ملت فلسطین و منطقه را سركوب می‌كنند. رژیم صهیونیستی را ایجاد كردند، مردم را می‌كشند، آواره می‌كنند و خانه‌های آنها را خراب می‌كنند و وقتی می‌گوییم چرا این كار را انجام می‌دهید؟‌ می‌گویند آنها كسانی هستند كه 100 سال قبل بستگانشان در آن ماجرا بودند.

رییس‌جمهور در ادامه افزود: آنها به دنبال این هستند كه ماجرای 11 سپتامبر را به ماجرایی شبیه آن ماجرای 60 سال قبل تبدیل كنند و مثلا فردا چند تا تروریست به تركمنستان و تاجیكستان بروند و آن‌جا مأوی بگیرند و آنها نیز به بهانه‌ی این موضوع به تركمنستان و تاجیكستان حمله كنند و آن را اشغال كنند. اتفاقی كه امروز در پاكستان رخ داده است. به بهانه‌ی این‌كه چند تروریست در كوه‌های پاكستان مأوی گرفته‌اند، روستاهای پاكستان را به صورت كلی بمباران می‌كنند، مردم را می‌كشند و دولت پاكستان را تحت فشار قرار می‌دهند.

احمدی‌نژاد گفت: این حق، حقوقی هر دولتی است كه از دبیركل سازمان ملل بخواهد كه برای حوادث مهم یك گروه حقیقت‌یاب منصف و مستقل ایجاد شود تا ماجرا مشخص شود. اكنون به خاطر 11 سپتامبر سوالات بی‌پاسخی در برابر مسوولان آمریكایی است كه باید جواب دهند. تعجب می‌كنم كه چرا وقتی پیشنهاد می‌شود گروه حقیقت‌یاب ایجاد شود، عصبانی می‌شوند و واكنش نشان می‌دهند. اگر كاسه‌ای زیر نیم‌كاسه‌ی 11 سپتامبر نباشد، آنها باید اجازه دهند كه گروه‌های حقیقت‌یاب مستقل بیایند و این ماجرا را واكاوی كنند، عوامل اصلی این حادثه را به جامعه‌ی جهانی معرفی كنند. اگر مسوولان آمریكایی مقاومت كنند، از خود عصبانیت نشان دهند، معلوم است كه خبرهایی بوده است.

وی با اشاره به نظرسنجی‌هایی كه در آمریكا در ارتباط با 11 سپتامبر صورت گرفته گفت: اكثریت قاطع مردم آمریكا در این نظرسنجی‌ها گفته‌اند كه دولت آمریكا نقش اساسی در ماجرای 11 سپتامبر داشته است.

رییس‌جمهور همچنین با بیان این‌كه ما می‌گوییم كه با پیشنهادمان مبنی بر ایجاد گروه حقیقت‌یاب مستقل، راهی را برای شما باز كرده‌ایم، تصریح كرد: اتفاقا تشكیل گروه حقیقت‌یاب به نفع دولت آمریكاست. اگر آنها می‌گویند به دنبال تغییر و اصلاح هستند و می‌خواهند زشت‌كاری‌های گذشته را جبران كنند، این درخواست ما به نفع آنهاست. آنها باید اجازه دهند كه گروه حقیقت‌یاب عوامل اصلی این ماجرا را معرفی، شناسایی و به استناد گزارش گروه حقیقت‌یاب، نیروهای خود را از منطقه جمع و خارج كنند و اگر این نصیحت را بپذیرند این امر به نفع آنها و ملت‌های منطقه است.

احمدی‌نژاد گفت: از زبان شما مردم خطاب به آنها می‌گویم اگر شما این نصیحت‌ها را نشنوید و راه حل انسانی را نپذیرید ملت‌های منطقه یقه شما را خواهند گرفت و شما را از منطقه به بیرون پرتاب خواهند كرد.

وی افزود: یكی از بزرگ‌ترین و معتبرترین مراكز نظرسنجی آمریكا بعد از سفر اخیر ما به آمریكا نظرسنجی از مردم آمریكا انجام داده و بیش از 62 درصد مردم آمریكا گفته‌اند كه به حرف‌های مسوولان آمریكا در ارتباط با این حادثه اعتماد ندارند و در واقع خود مسوولان آمریكایی را در این حادثه مقصر می‌دانستند.

رییس‌جمهور گفت: اگر حرف ما را قبول ندارند، حرف مردم خودشان را گوش كنند و به جای این‌كه این میزان هزینه صرف جنگ كنند، صرف مردم خودشان كنند.

احمدی‌نژاد با بیان این‌كه ما به آنها نصیحت می‌ كنیم كه دست از جنایت بردارند، تصریح كرد: آنها آن‌قدر پررو هستند، با آن‌كه می‌دانند قادر نیستند، كوچك‌ترین آسیبی به ملت ایران بزنند، باز هم دائم تهدید می‌كنند و می‌گویند گزینه‌های متعدد روی میز است. از ملت‌ها خجالت نمی‌كشند؟ گفتند ایران را تحریم می‌كنیم. شما می‌دانید و خود آنها نیز می‌دانند كه تحریم و صحبت از تحریم در برابر یك ملت بزرگ و بااراده تاثیری ندارد و اثرگذار نخواهد بود. آنها می‌خواهند در این راستا با فشار روانی و تبلیغات در داخل كشور و مسوولان ما سستی ایجاد كنند. در سفر اخیرم در مصاحبه‌ها رسانه‌های آنها دائم می‌خواستند این‌گونه القا كنند كه تحریم‌ها اثر داشته است و ما نیز تاكید كردیم كه چنین چیزی رخ نداده و تحریم‌ها اثری نداشته است. وقتی می‌خواستند در مورد صحبت‌هایشان سندی ارایه دهند، برخی از صحبت‌های برخی از آدم‌های بی‌توجه در داخل كشور را به عنوان سند به ما ارایه می‌دادند.

وی گفت: آنها در واقع طراحی كردندو گفتند كه 5/1 الی 2 سال تحریم می‌كنیم و اگر اثر نكرد فشارهای بیشتری وارد می‌كنیم و در این سفر خبرنگاران آنها دائم اصرار داشتند كه بگویند تحریم‌ها اثر داشته است و من به نمایندگی از شما مردم عزیز تاكید كردم كه تحریم‌ها اثری نداشته است و هر غلطی كه دو سال دیگر می‌خواهید بكنید، اكنون انجام دهید تا ببینیم چند مرده حلاج هستید. چه كسی جرأت دارد علیه ملت ایران اقدامی انجام دهد و جسارتی صورت دهد؟ اینهایی كه در دنیا مدعی هستند كدامشان جرأت جسارت دارند كه علیه ملت ایران اقدامی انجام دهند؟ دستشان را بلند كنند تا ملت ایران از همین جا دستشان را قطع كند.

رییس‌جمهور ادامه داد: ما می‌خواهیم در جهان صلح و برادری و امنیت و محبت برقرار باشد. مشكلات جهان به صورت ریشه‌ای حل شود تا زمینه‌ای برای كینه‌ورزی ایجاد نشود. به همین خاطر می‌گوییم یك گروه حقیقت‌یاب ایجاد شود تا ریشه‌ی مشكلات را بررسی كند، ریشه‌ی مشكل فلسطین و مشكلات منطقه را بررسی كند و اگر به صورت ریشه‌ای مشكلات حل شود زمینه برای كینه‌ورزی باقی نمی‌ماند.

احمدی‌نژاد ادامه داد: اقدام یك حركت اساسی در جهت صلح و امنیت جهانی است و كسانی كه مخالف هستند همان كسانی هستند كه ریشه‌ی جنگ‌ها، ناامنی‌ها و دشمنی‌ها در جهان هستند.

وی ادامه داد: به فضل الهی دوران نفاق، فریبكاری، دروغگویی، كینه‌ورزی در لباس طرفداری از حقوق بشر و دلسوزی از انسان‌ها به پایان رسیده است. به فضل الهی جبهه‌ی استكبار، انسجام خود را از دست داده است و آنها برای نجات خودشان در تلاش هستند. هیبت و حیثیت نظام سلطه در هم شكسته است، ولی می‌بینیم كه در نقطه‌ی مقابل آن در ایران و در بین ملت‌ها چه خبر است. دنیا بداند امروز به فضل الهی ملت ایران بالاترین اعتماد به نفس ملی و خودباوری ملی را تجربه می‌كند. امروز ملت ایران از چنان احساس خودباوری و اقتداری برخوردار است كه برای هیچ‌یك از قدرت‌های مادی تره هم خورد نخواهد كرد.

رییس‌جمهور ادامه داد: ملت ایران در آستانه‌ی شكوفایی است. امروز ملت بزرگ، تاریخ‌ساز و تمدن‌آفرین ایران متحد و منسجم و امیدوار با روحیه‌ی بسیار بالا آماده‌ی فتح قله‌های بلند پیشرفت و عدالت است و استكبارگران در حال نزول و افول هستند. آنها روحیه و اعتماد به نفس خود را از دست داده‌اند و در حال عقب‌نشینی و اضمحلال هستند، ولی ملت ایران در حال پیشرفت و ترقی و فتح قله‌های بلند است و هر روزی كه می‌گذرد، فاصله‌ی ملت ما با آنها بیشتر می‌شود و یقین دارم كه آینده‌ی نزدیك و باشكوه متعلق به ملت ایران و جوانان ایران زمین است.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از صحبت‌های خود به اقدامات دولت در زمینه‌ی رشد و شكوفایی هرچه بیشتر استان گلستان اشاره كرد.
 
 
 
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:isna.ir