مدیرعامل خبرگزاری ایرنا تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران مایل است که سفر به لبنان در فضایی بسیار آرام انجام شود و حاشیه‌های سفر،....
 
 
 
 مدیرعامل خبرگزاری ایرنا تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران مایل است که سفر به لبنان در فضایی بسیار آرام انجام شود و حاشیه‌های سفر، جایگزین متن آن که از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است نشود.

علی اکبر جوانفکر که روز چهارشنبه محمود احمدی نژاد را در سفر به لبنان همراهی خواهد کرد در گفت و گو با خبرآنلاین در خصوص سفررییس جمهوری به لبنان گفت: این سفر در معادلات منطقه ای و بین المللی تاثیرات مهمی برجای خواهد گذاشت و چشم اندازی جدیدی را در منطقه خاورمیانه بوجود می آورد.

وی تاکید کرد که آقای احمدی نژاد به دعوت رسمی میشل سلیمان رئیس جمهور لبنان از این کشور دیدن می کند و ضمن حضور در مناطق جنوبی، با شیعیان که بخشی از واقعیت های لبنان هستند نیز دیدار خواهد کرد.

مشاور مطبوعاتی رییس جمهوری افزود: بیگانگان نباید در مسائل منطقه دخالت کنند و حل این مسائل باید به خود کشورهای منطقه سپرده شود.

وی تصریح کرد: ملتها خواستار افزایش همکاری، دوستی، نیک خواهی و فاصله گرفتن از تنش و اختلاف و تفرقه میان خود هستند اما وقتی بدخواهان و زیاده طلبان ، از بیرون منطقه ، به دخالت در مسائل ملتها مبادرت می ورزند، ذهنیت های ناصواب و سوء ظن ها ، مجال بروز پیدا می کنند.

جوانفکر با اشاره به حضور هیات ایرانی در جنوب لبنان گفت: تبعات سیاسی و انسانی ناشی از سفر رئیس جمهور احمدی نژاد به لبنان ، قطعا به تضعیف رژیم اشغالگر قدس منجر خواهد شد.

وی در پاسخ به این سووال که در تمامی سفرهای دکتراحمدی نژاد حاشیه های سفر بسیار زیاد است و آیا پیش بینی چنین حاشیه هایی برای این سفر نیز شده است یا خیر گفت: بدیهی است دشمن اقدام به طراحی های تبلیغاتی و خبری خواهد کرد و کاملا طبیعی به نظر می رسد که مسوولان ذیربط در این زمینه، مراقبت های لازم را به عمل آورند.

جوانفکر درخصوص ارزیابی خود از سفر رییس جمهور به لبنان و این که گزارشهای کارشناسی در خصوص این سفر را دریافت کرده اند یا خیر گفت: از سفر به لبنان به صورت کاملی ارزیابی های کارشناسی داریم که البته این مساله یک امر معمول است .

مدیر عامل خبرگزاری ایرنا در خصوص پیش بینی اش ازمیزان موفقیت آمیزبودن و مورد توجه قرار گرفتن سفردکتر احمدی نژاد به لبنان گفت: اقای احمدی نژاد به هر نقطه از دنیا که سفر کند مورد توجه قرار می گیرد و سفر به لبنان که با حساسیت های خاصی نیز همراه است، قطعا موفقیت آمیز خواهد بود.

وی افزود: یکی از حساسیت ها، معطوف به ملاقات دو شخصیت مهم ومحبوب جهان اسلام یعنی سید حسن نصرالله و اقای احمدی نژاد است که در لبنان، در کنار هم قرار می گیرند یعنی واقعا می توان گفت که همه نگاه ها در جهان اسلام به این نقطه معطوف می شود زیرا این امر فی نفسه، یک رویداد مهم جهانی تلقی می شود.

مشاور مطبوعاتی رییس جمهوری تاکید کرد: قطعا چهره مقاومت درداخل لبنان تقویت شده و شیعیان نیز از لحاظ روحی و معنوی در شرایط بهتری قرار می گیرند و تقویت می شوند اما این امر به معنای ایجاد گروه بندی نیست و مدیریت مدبرانه و هوشمندانه سید حسن نصرالله در داخل لبنان، همچنان ادامه پیدا می کند و این امر در سفر رئیس جمهور ایران بیشتر نشآن داده خواهد شد.

وی در پاسخ به این که این سفر بیشتر به نفع جریان مقاومت است یا لبنان گفت: جریان مقاومت بخشی از واقعیت لبنان است که البته آنهم تقویت می شود بنابراین این سفر هم به نفع لبنان است وهم به نفع ایران و هر دو کشورو کل منطقه از آن بهره مند می شوند و بیشترین ضرر و آسیب به لحاظ سیاسی ، قطعا متوجه رژیم صهیونیستی خواهد بود.

جوانفکر در خصوص این که ایا این سفرصرفا نقطه عطف است یا بمب خبری نیز گفت: قبل از اینکه سفر انجام شود، بمب خبری منفجرشده و وقتی به این سفر برویم تبعات آن ادامه پیدا می کند .آقای احمدی نژاد به هرنقطه ای که مسافرت می کند به خودی خود یک انفجار خبری ایجاد می شود و نگاه ها به سمت ایشان معطوف می شود.

وی افزود: یکی از مهمترین خصوصیات ذاتی رئیس جمهوری اسلامی ایران، غیر قابل پیش بینی بودن ایشان است و لازم است که این گونه باشد زیرا یک رئیس جمهور موفق، فردی است که دشمن نتواند از قبل دست او را بخواند و حدس بزند که او چه خواهد گفت و چه موضع یا رفتاری را در پیش خواهد گرفت.

جوانفکر گفت: با برخورداری از این ویژگی مهم است که می توان منافع ملت را تامین و از آن حراست کرد ولی کسی که قابل پیش بینی باشد و دشمن بتواند از قبل دست او را بخواند ، قطعا قادر به دفاع از منافع ملی نخواهد بود و از قبل بازنده است و ناگزیر از بازگشت با دستان خالی است.

وی در مورد این که آیا این سفر مشکلی را برای ایران ایجاد خواهد کرد گفت: با تدبیر، هوشمندی و اعمال مدیریت صحیح، هیچ مشکلی ایجاد نخواهد شد و من فکر می کنم جز دستاورد خوب برای کشور واین ملت چیز دیگری نداشته باشد که این مسئله در سفر نیویورک هم کاملا قابل مشاهده بود که چقدر موفق صورت گرفت و این هم به خاطر همان مدیریتی بود که اعمال شد.

جوانفکر ادامه داد: این مدیریت در سفر به لبنان هم اعمال می شود و باید توجه داشته باشید که عنایت و لطف خداوند متعال ضامن این موفقیت هاست و برای تضمین آن نیز لازم است خودمان را در مسیر اراده الهی قرار دهیم.
 
 
 
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:irna.ir