دادستان تهران با بيان اينكه نمی‌توانم اسمی را در اين خصوص بياورم، گفت كه بطور خلاصه به پنج پرونده در اين خصوص اشاره می‌كنم كه همه آنها به زودی به دادگاه ارسال خواهد شد....
 
 
 دادستان تهران از تلاش دشمنان برای نفوذ در اركان اجرایی و بهره‌برداری از افراد برای خروج اطلاعات از كشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، دكتر عباس جعفری دولت‌آبادی در مراسم تودیع و معارفه سرپرست دادسرای ناحیه 25 (سرپرستی) در ارتباط با این خبر اظهار كرد: اگر اسم آن را جاسوسی بگذاریم یا هر مورد دیگری، امروز آمریكایی‌ها تلاش زیادی را در این خصوص شروع كرده‌اند و باید به مسوولان كشور هشدار دهیم كه مراقب افرادی باشید كه ممكن است امانت را رعایت نكنند.

دادستان تهران با بیان اینكه نمی‌توانم اسمی را در این خصوص بیاورم، گفت كه بطور خلاصه به پنج پرونده در این خصوص اشاره می‌كنم كه همه آنها به زودی به دادگاه ارسال خواهد شد.

جعفری دولت‌آبادی با بیان اینكه مسوولان بدانند دشمنان ما آرام و بیكار ننشسته‌اند، اظهار كرد: در یك پرونده فردی متولد 1361 كه سابقه همكاری در حوزه‌های هوایی – فضایی دارد اطلاعاتی را تهیه و جمع‌آوری كرده و در اختیار دولت‌های خارجی قرار داده است. در پرونده دیگری فرد فوق لیسانسی كه بر روی مسائل تهران كار كرده اطلاعات ریزی را جمع‌آوری كرده و در اختیار دشمنان ما قرار داده است.

وی افزود: در یك پرونده دیگر فردی متولد 1356 و دارای مدرك فوق لیسانس است كه در دستگاه اجرایی بوده و با سرویس‌های خارجی ارتباط برقرار كرده و چندین بار ملاقات داشته و وجوه بسیاری را از آنها دریافت كرده و سعی كرده اطلاعات مهمی را از قوه قضاییه و مسائل رایانه‌ای را در اختیار دیگران قرار دهد.

دادستان تهران ادامه داد: در پرونده دیگری فرد متولد 1347، اطلاعات بسیار زیادی را به دشمن داده است. همچنین در پرونده دیگری فردی كه در یكی از موسسات مالی فعالیت می‌كرده اطلاعات ریزی را در زمینه دفاعی در اختیار دشمنان قرار داده است.

جعفری دولت‌آبادی با تاكید بر اینكه نمی‌توانم اسم و مشخصاتی از این موارد را اعلام نمایم، تاكید كرد: امروز دشمنان فقط در حوزه‌های نظامی و قضایی به دنبال جاسوسی نیستند بلكه به دنبال مسائل بسیار ریزی از كشور هستند. بنابراین نظارت ما باید بر روی افراد زیاد باشد. ما مكلف هستیم كه وقتی فردی را بر سر كاری می‌گماریم بر او نظارت داشته باشیم.
 
 
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:isna.ir