روزنامه تهران امروز در سرمقاله خود تحت عنوان «راز استقبال چیست؟» نوشت:
 
بسیار طبیعی است وقتی لبنانی‌ها با الگوگیری از انقلاب اسلامی ایران به همراه کمک‌های معنوی و اقتصادی که از ایران دریافت کرده اند، توانسته‌اند نخستین کشور عربی - اسلامی باشند که اسرائیلی های متجاوز را نه تنها از بخشی از سرزمین اشغالی مسلمین بیرون برانند.
روزنامه تهران امروز در سرمقاله خود تحت عنوان «راز استقبال چیست؟» نوشت: سفر دومین مقام رسمی نظام جمهوری اسلامی ایران و استقبال کم نظیر لبنانی‌ها از رئیس‌جمهور ایران اگر چه در نگاه اول غیر‌منتظره و خیره‌کننده به چشم می‌آید ، اما با کنکاشی در چند و چون روابط استراتژیک 30 ساله ایران با کشورهایی چون لبنان و سوریه، حقیقتی دیگر را هویدا می‌کند.

از نخستین روزهایی که انقلاب اسلامی در ایران به پیروزی رسید، اهمیت استراتژیک مسئله فلسطین و همسایگان آن چون لبنان و سوریه كه خاک یكی از آنها کلا از سوی اسرائیلی ها غصب شده است و بخشی از خاک دو کشوردیگر هم در اشغال صهیونیست‌ها قرار داشت ، برای نظام تازه تاسیس جمهوری اسلامی ایران بر کسی پوشیده نبود .

ایران از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی اگر‌چه سیاست اصلی خود را بر حمایت معنوی و اقتصادی از لبنان قرار داده است اما باز هم بر کسی پوشیده نیست که تاثیر انقلاب اسلامی ایران بر لبنان به خصوص شیعیان این کشور بسیار عمیق بوده است و همین تاثیرات هم منجر به شکل‌گیری مقاومت لبنان و حزب الله شد و بسیاری از کارشناسان هم به درستی جنبش‌هایی چون حزب الله لبنان را فرزند معنوی انقلاب ایران می‌دانند که با الگوگیری از نظام اسلامی ایران موفق شد اولین کشور عربی باشد که بدون دادن امتیازی، اسرائیلی‌های متجاوز را از جنوب لبنان اخراج کند و در جنگ 33 روزه هم نخستین پیروزی مسلمانان را مقابل نیروهای مجهز اسرائیلی رقم بزند.

بنابراین بسیار طبیعی است وقتی لبنانی‌ها با الگوگیری از انقلاب اسلامی ایران به همراه کمک‌های معنوی و اقتصادی که از ایران دریافت کرده اند، توانسته‌اند نخستین کشور عربی - اسلامی باشند که اسرائیلی های متجاوز را نه تنها از بخشی از سرزمین اشغالی مسلمین بیرون برانند ، بلکه طی جنگی 33 روزه تحقیر را هم بر اردوگاه صهیونیست‌ها ، حاکم کنند به روابط خود با ایران با دیده استراتژیک نگاه کنند و البته متقابلا ایران هم که یکی از اهداف انقلاب اسلامی آن مبارزه بی امان با رژیم صهیونیستی اعلام شده است ، اهمیت زیادی برای رابطه با لبنان به عنوان خط مقدم نبرد با صهیونیست‌ها قائل باشد و از بذل هر گونه کمک مادی و معنوی که از دستش برآید ، کوتاهی نکند .

ضمن اینکه ملت ایران هم برای مبارزه پیروزمندانه لبنانی ها به خصوص حزب الله با صهیونیست‌ها احترام ویژه ای قائل هستند .

در واقع راز استقبال گرم لبنانی ها از دومین مقام رسمی ایران را باید در همین نکات جست ضمن اینکه استقبال لبنان از رئیس جمهور ایران معنایی فراتر از استقبال‌های رسمی و دیپلماتیک دارد و نشانه استقبال از نظام جمهوری اسلامی ایران و ملت ایران است. البته از نظر استراتژیک هم ایران و لبنان دلایل کافی را برای برقرای عمیق ترین مناسبات دوستانه و استراتژیک دارند . هر دو در کنار سایر کشورهای اسلامی دشمن مشترکی به نام اسرائیل دارند که لازم است پیام‌های سیاسی مناسب برای سران این رژیم ارسال شود تا هوس ماجراجویی را در سرزمین های اسلامی از سر به در کنند و بدانند که وجب به وجب خاک کشورهای اسلامی میدان عمل همه مسلمانان است و خاک کشورهای اسلامی در واقع منطقه مورد حفاظت همه کشورهای اسلامی به شمار می‌آید.

کما اینکه حضور رئیس جمهور ایران در چند متری سرزمین‌های اشغالی فلسطین خود به اندازه کافی گویای حضور استراتژیک ایران است و همین یک نکته کافی است تا اسرائیل بداند در مواجهه با ایران در چه شرایطی قرار دارد .

دقیقا به همین دلیل است که سفر رئیس جمهور ایران به لبنان از عرف دیپلماتیک سفر رسمی رئیس جمهور یک کشور بیگانه به کشور دیگری خارج است و به گزاف نیست اگر بگوییم این سفر به عنوان سفر داخلی رئیس‌جمهور یک کشور مسلمان به کشور مسلمان دیگری به حساب می‌آید . راز نگرانی و التهاب فکری اسرائیلی ها و برخی کشورهای غربی نظیر آمریکا از سفر رئیس جمهور ایران به لبنان هم به همین موضوع بر می گردد و آنان به چشم خود می بینند که نفوذ معنوی ایران تا کرانه های دریای مدیترانه و چند متری فلسطین اشغالی گسترده شده است.
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:asriran.com