رئيس جمهور ضمن تشكر از رئيس‌جمهور لبنان مشيل سليمان ، رئيس مجلس نبيه بری و نخست وزير لبنان یسعد حريری و نيز سيد‌حسن نصرالله دبيركل حزب‌الله لبنان، از همه مردم، گروه‌ها، طوايف، بزرگان و علمای لبنان نيز تقدير و تشكر ‌كرد و افزود: با افتخار اعلام می‌كنم كه ملت ايران تا آخر در كنار شما خواهد ايستاد...
 
 
 رئیس جمهور گفت: ‌از ابعاد اقدامات اشغاگران در افغانستان و عراق و اخیراً در پاكستان به خوبی معلوم است كه هدف آنان شناسایی عوامل احتمالی حادثه 11 سپتامبر نبوده بلكه این حادثه صرفاً بهانه‌ای برای حضور در منطقه و پیگیری اهداف استعماری آنها بوده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور كشورمان ‌طی سخنانی در اجتماع صدها هزار نفری مردم لبنان در ورزشگاه "الرایه " در ضاحیه بیروت، لبنان را مهد خداپرستان و آزادگان، مدرسه مقاومت و ایثارگری در برابر زورگویان جهان و نماد حماسه و جهاد دانست و گفت: ‌لبنان ‌پرچم برافراشته عزت و استقلال و نگین درخشان منطقه است و زیبایی اندیشه، بلندی روح و پاكی قلب مردم در كنار زیبایی این دیار، یك مجموعه كم‌نظیر و یك هدیه بزرگ خداوندی است.

وی ‌سفر به "لبنان سرافراز " و دیدار با مسئولان و مردم آن را برای خود به‌مانند یك رویای‌ شیرین توصیف كرد و افزود: ‌من از سرزمین امام خمینی (ره) آمده‌ام تا بهترین سلام‌ها و ارادت قلبی ملت ایران و رهبری گرانقدر را به شما ابلاغ كنم؛ سلام و درود خدا بر مردم لبنان و همه بزرگان و اقوام و طایف آن و سلام و درود خدا بر علما، فرهیختگان، هنرمندان و به‌ویژه جوانان لبنانی كه مدافع عزت و استقلال لبنان هستند.

رئیس جمهور ‌جهان را در آستانه تحول بزرگی ‌كه از منطقه خاورمیان آغاز شده دانست و ادامه داد: ‌زور‌گویان با تكیه بر قدرت مادی، تزویر و سلاح، به دنبال نفوذ و سیطره خود بر منطقه ما هستند، چراكه تسلط بر آن را به عنوان كلید سلطه بر جهان یافته‌اند. ‌آنان به هیچ حد و مرزی جز تسلط بر منطقه و جهان قائل نیستند؛ ‌آنها همیشه دیگران را مسئول و بدهكار و خودشان را طلبكار دانسته‌اند و جان، مال، سرزمین، حیثیت و فرهنگ ملت‌ها به ویژه ملت‌های ما نزد آنها حرمتی نداشته است؛ ‌برای آنان، مسلمان، مسیحی و كلیمی و هر یگانه‌پرست عدالت‌‌خواه‌ یكسان است و دشمن محسوب می‌شود و ‌ذات اندیشه‌های مادی آنان در تضاد با فطرت الهی و حق پرستی انسان است، همچنان كه جهل و تاریكی در مقابل نور قرار دارد.

احمدی‌نژاد اضافه كرد: حقیقت این است كه برده‌داران و استعمارگران سابق پس از شكست در مقابل ملت‌ها و با تغییر چهر‌ه خود و باشعارهای جدید همان اهداف گذشته را دنبال كردند و از آنجا كه عدالت، عشق، آزادی و رعایت حقوق دیگران نزد همه ملت‌ها محبوب است، آنان اندیشه و رفتار ضد‌بشری خود را در پوششی از شعارهای انسانی ارائه كردند.

وی همچنین به چند نمونه در این زمینه اشاره كرد و یادآور شد: آنها با طراحی قبلی و با استفاده از غفلت ملت‌های منطقه و به بهانه جبران خسارت از ناشی از جنگ جهانی، فلسطین را با زور و كشتار هزاران انسان و آواره كردن میلیون‌ها نفر اشغال كرده و رژیم نامشروع و بیگانه‌ای را در آن مستقر كردند و یك تهدید دائمی برای همه ملت‌ها و دولت‌های جهان به وجود آوردند؛ ‌آنها هرجا خواستند زورگویی كنند، قدرت افسار گسیخته و بی‌منطق این رژیم را به رخ كشیدند و دست آنها را برای هر جنایتی در سراسر جهان باز گذاشتند.

رئیس جمهور كشورمان با بیان اینكه در سابقه صهیونیست‌ها چیزی جز جنایت دیده نمی‌شود، گفت: كشتن مردان و زنان و كودكان بی‌دفاع فلسطینی و به كار‌بردن سلاح‌های ممنوعه، انهدام خانه‌ها و مزارع، بستن آب و غذا و دارو بر مردم غزه، ترورها و حمله به كاروان‌ها در آبهای آزاد، تهدید دولت‌ها و ملت‌های منطقه برای آنان به امری عادی مبدل شده و ‌صهیونیست‌ها اجازه یافتند حتی تمام آنچه سلطه‌گران به عنوان حقوق اساسی انسان‌ها از دیگران مطالبه می‌كنند را نقض كنند.

احمدی‌نژاد رژیم صهیونیستی را سند گویای نظام سرمایه‌داری و اندیشه مادی و تجسم ذات آن توصیف و تأكید كرد: آنچه دولت‌های سلطه‌جو بر آن اتفاق نظر دارند، حمایت از این رژیم تحمیلی است؛ ‌آنان این رژیم را عامل اتحاد و ابزار تسلط خود در جهان می‌دانند و او را به سلاح هسته‌ای مجهز كرده‌اند، ‌البته حساب ملت‌ها جدا است و مردم غرب از اندیشه و تفكر صهیونیست‌ها بیزارند و اگر فشار و اختلاف نباشد، نظر خود را با صدای بلند در رسانه‌ها و خیابان‌ها اعلام خواهند كرد؛ چه‌آنكه ‌به لطف خدا و مقاومت ملت‌های منطقه، امروز چهره تزویر فرو ریخته و یك موج انسانی جهانی علیه این رژیم شكل گرفته و به راستی كه خدا‌پرستان حول ایمان به خدا و خودپرستان حول محور شیطان متحد می‌شوند.

وی در ادامه سخنان خود ‌به ایجاد فتنه، اختلاف و درگیری‌ در منطقه توسط استعمارگران اشاره كرد و گفت: آنها در لبنان یك دوست و یك شخصیت وطن‌دوست را ناجوانمرانه ترور می‌كنند و با جعل خبر و با سوء‌استفاده از نظام سازمان ملل و با فتنه‌گری و اختلاف‌افكنی، دوستان دیگر‌ را متهم می‌كنند.

رئیس جمهور افزود: آنها می‌خواهند در بین ملت‌هایی كه در آن‌ها مذاهب و اقوام گوناگون صدها سال در صلح و دوستی با هم زندگی كرده‌اند، اختلاف و درگیری ایجاد كرده و تلاش دارند تا روابط دو كشور سوریه و لبنان را مخدوش كنند.

احمدی‌نژاد ادامه داد: دشمنان هر كشوری را اشغال كردند و یا هدف قرار دادند، سعی كردند تا بین مردم آن به بهانه مذهب، نژاد و زبان ایجاد اختلاف كنند، چه‌آنكه در عراق شیعه و سنی، كرد و تركمن و مسیحی یگانه‌پرست هستند و تا قبل از اشغال‌ همیشه با برادری زندگی و حتی با هم ازدواج می‌كردند، ولی اشغالگران، سرمایه‌گذاری سنگینی برای ایجاد اختلاف و درگیری در آن انجام داده و می‌دهند.

وی ‌‌اختلاف‌افكنی را یك روش شناخته شده ‌كه به طرق گوناگون توسط نظام سلطه مورد استفاده قرار گرفته دانست و اظهار داشت: دشمان هرگز نمی‌خواهند هیچ یك از دولت‌های منطقه قدرتمند، متحد، مستقل و پیشرفته باشند اما به لطف هوشمندی ملت‌ها، امروز فتنه‌گری دشمنان برملا شده است و ملت‌های منطقه رمز عزت را كه وحدت است و نیز ماهیت تفرقه‌افكن آنها را به خوبی شناخته‌اند و آرزوی بهره‌برداری از اختلاف ساختگی را بر دل دشمنان خواهند گذاشت.

رئیس جمهور همچنین ‌حادثه 11 سپتامبر را مورد اشاره قرار داد و گفت: آنها به بهانه این حادثه در نیویورك، به افغانستان و سپس به بهانه دیگری به عراق حمله كردند و صدها هزار نفر را كشته و آواره و همه زیر‌ساخت‌ها را ویران كردند، درحالیكه ‌از ابعاد اقدامات اشغاگران در افغانستان و عراق و اخیراً در پاكستان به خوبی معلوم است كه هدف آنان شناسایی عوامل احتمالی حادثه 11 سپتامبر نبوده بلكه این حادثه صرفاً بهانه‌ای برای حضور در منطقه و پیگیری اهداف استعماری آنها بوده است.

احمدی‌نژاد ‌شناسایی حقیقت 11 سپتامبر و بازگشایی جعبه سیاه آن را حلال بسیاری از مشكلات خواند و خاطر‌نشان كرد: تشكیل گروه حقیقت‌یاب مستقل و بی‌طرف برای ریشه‌یابی ماهیت و عوامل حادثه تاسف‌بار 11 سپتامبر خواست همه ملت‌های منطقه و جهان است و دولتمردان آمریكایی و متحدان آنان توجه كنند كه تن دادن به این كار یك فرصت برون رفت آبرومندانه برای آنان نیز خواهد بود، اما ‌هر نوع مقاومت در برابر این خواست قانونی و انسانی به منزله آن است كه حادثه 11 سپتامبر با برنامه‌ریزی قبلی و برای اهداف اشغالگری و مقابله با ملت‌ها بوده است.

وی در نصیحتی به دولتمردان آمریكایی، ‌بهترین حالت برای اشغالگران افغانستان و عراق را ترك منطقه، عذرخواهی از مردم و جبران خسارت دانست و تأكید كرد: اگر به این نصحیت مشفقانه توجه نكنند، دست قدرت‌ ملت‌های منطقه كه تجلی قدرت خدا است، آنها را با ذلت از منطقه بیرون خواهد كرد و جنایتكاران را به دادگاه عدالت خواهد سپرد.

رئیس جمهور تصریح كرد: اشغالگران هزاران انسان آزاد را از فلسطین و دیگر جاها ربودند و در سیاه چال‌ها‌ زندانی كردند، اما از هیچ كدام از مدعیان حقوق بشر صدایی شنیده نشد.

احمدی‌نژاد با اشاره به حضور "یك بانوی مومن و یك جوان شجاع " در هیئت ایرانی ‌كه "عوامل صهیونیست‌ها در دوران اشغال لبنان در 28 سال قبل‌ همسر این بانو و پدر این جوان یعنی آقای سید محسن موسوی‌ كاردار جمهوری اسلامی ایران را ربودند "، یادآور شد: ‌4 دیپلمات ایرانی، سید‌محسن موسوی، احمدمتوسلیان، تقی رستگار‌مقدم و كاظم اخوان، افرادی دانشمند و عاشق انسان‌ها و طرفدار واقعی صلح و برادری‌اند و با روادید قانونی در لبنان بودند‌ كه ربوده شدند و ‌بنا بر اسناد و اطلاعات موثق، این 4 نفر زنده‌اند و هم‌اكنون به طور غیرقانونی در زندان‌های رژیم صهیونیستی اسیر هستند.

وی رژیم صهیونیستی را مسئول سلامت و جان آنان دانست و گفت: ‌رژیم صهیونیستی باید هرچه زودتر اجازه دهد كه نمایندگان صلیب سرخ با آنان ملاقات و ترتیبات آزادی آنان و همه زندانیان دربند را فراهم آورد.

رئیس جمهور با اشاره به عملكرد كشورهای استعمارگر در ایجاد بحران اقتصادی، آلودگی آب و هوا كه بسیاری از ملت‌های را با مشكلاتی مانند فقر و عقب‌ماندگی روبرو كرده است، این موضوع را نیز حاصل سیاست‌های یك‌جانبه سلطه‌گران و اندیشه سرمایه‌داری دانست كه بدون توجه به ارزش‌‌های اخلاقی، چیزی جز سود حداكثری خود را دنبال نمی‌كنند.

احمدی‌نژاد ‌بیان فهرستی از اقدامات مخرب نظام و اندیشه سرمایه‌داری را نیازمند ‌ساعت‌ها وقت ذكر كرد و با بیان اینكه ‌امروز واقعیت‌ها در برابر چشمان جهانیان قرار گرفته و مستكبران نزد مردم رسوا شده‌اند، افزود: ‌رژیمی كه در سال 1982 حتی بخشی از بیروت را اشغال كرده بود، در 3 مقطع و به ویژه در جنگ 33 روزه با همت و مقاومت ملت لبنان و اخیراً نیز با مقاومت مقتدرانه ارتش از مرزها رانده شده است.

وی ‌حماسه مقاومت 22 روزه مردم غزه را نیز نشان‌دهنده و آشكارتر‌كننده ضعف و سستی ‌رژیم صهیونیستی خواند و اضافه كرد: صهیونیست‌های بی‌فرهنگ خود را در بن‌بست می‌بییند و ممكن است برای ایجاد فرصتی برای نجات خود دست به شرارت‌های جدید بزنند، اما ‌اعلام می‌كنم كه هر شرارت جدید، صرفاً عمر ننگین این رژیم جعلی را كوتاهتر خواهد كرد.

رئیس جمهور تأكید كرد: آنها وعده بازگردان بخش كوچكی از سرزمین فلسطین تحت بدترین شرایط تحمیلی بدون بازگشت آواردگان و بدون پذیرفتن حق حاكمیت ملت فلسطین را صلح نام نهادند، در حالی‌كه هنوز به تجاوز و اشغال ادامه می‌دهند و به هیچ یك از مقررات بین‌المللی و حتی وعده‌های خود نیز پایبند نیستند.

احمدی‌نژاد ‌حضور رژیم صهیونیستی به هر ترتیب‌ و حتی در یك وجب از سرزمین فلسطین را به معنای فرصت دادن به اشغالگری و جنایت عنوان و تأكید كرد: ‌‌دولت یهودی به معنی یك رژیم نژادپرست است كه نتیجه آن آوارگی بیش از یك و نیم نفر دیگر از ساكنان بومی سرزمین‌های اشغالی است.

وی تنها راه حل موضوع فلسطین را برپایی صلح پایدار در منطقه و شناسایی حق حاكمیت مردم فلسطین و بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین خودشان و بازگشت اشغالگران به خانه‌های خود دانست و گفت: به نفع سردمداران رژیم صهیونیستی است كه به خانه‌های خود بازگردند و فلسطین را به صاحبانش تحویل دهند، والا در طوفان خشم مردم فلسطین و امت‌های آزاده، مضمحل خواهند شد.

رئیس جمهور ‌از برخی ‌دولت‌های منطقه خواست ‌در ضمن همكاری و همبستگی با ملت‌ها اجازه دهند مردم آزادانه نظر خود را درباره جنایات رژیم صهیونیستی ابراز كرده و ‌بتوانند كمك‌ها و یاری خود را به مردم مظلوم فلسطین تقدیم كنند.

احمدی‌نژاد خاطر‌نشان كرد: بی‌تردید هر دولت، فرد و گروهی به هر نحوی كه به دنبال شناسایی رژیم اشغالگر صهیونیستی و اعطای فرصت تجدید قوا به او باشد، از نگاه دولت‌ها و ملت‌های منطقه محكوم است.

وی گفت: حامیان رژیم صهیونیستی بدانند كه بهترین و تنها راه در مقابل ‌آنان برای احیای دوستی و همكاری با مردم منطقه، پایان دادن به سیطره صهیونیست‌هاست و آنان باید همانطور كه این رژیم را آورده و بر مردم تحمیل كرده‌اند، خودشان آن را ببرند و از ملت‌های منطقه عذرخواهی و خسارات را جبران كنند.

رئیس جمهور با بیان اینكه آنان اگر به صهیونیست‌ها احساس بدهكاری می‌كنند، آن بدهكاری را از جیب خودشان بپردازند، افزود: بدون تردید ملت فلسطین خود قادر است حاكمیت ملی خود را اعمال كند.

احمدی‌نژاد "به اركان رهبری سازمان ملل " نیز تأكید كرد كه كوتاهی بس است و آنان باید اجازه دهند كه سازمان ملل حقیقتاً سازمان ملل و نه سازمان چند دولت سلطه‌گر باشد و به جای به رسمیت شناختن اشغالگری، حق حاكمیت ملت فلسطین را به رسمیت بشناسند و صهیونیست‌ها را وادار به تسلیم در برابر حق و قانون كنند، چراكه این خواست ملت‌های منطقه است و مقاومت در برابر آن جز شكست حاصلی نخواهد داشت.

وی ‌با "صدای بلند " اعلام كرد كه رژیمی كه مأموریت داشت از نیل تا فرات را به نفع نظام سرمایه‌دار اشغال كند، امروز در پشت دیوارهای خودساخته محبوس شده است، در حالی‌كه جبهه مقاومت ملت‌ها در فلسطین، لبنان، سوریه، تركیه، عراق، ایران و همه منطقه شكل گرفته ‌و ‌رژیم صهیونیستی در سراشیبی سقوط است و هیچ قدرتی قادر به نجات او نیست.

رئیس جمهور در بخش پایانی سخنان خود لبنان را سرزمین موحدان و پاكان توصیف كرد و گفت: شیاطین، وحدت و انسجام را كه منشإ اقتدار ملت‌هاست، نمی‌پسندند و تلاش می‌كنند آن‌را مخدوش كنند اما با افتخار اعلام می‌كنم شما رمز عزت و پیروزی، یعنی كلمه توحید و نتیجه آن توحید كلمه را تجربه و شیطان را مأیوس كرده‌اید.

احمدی‌نژاد خطاب به ملت لبنان تأ‌‌كید كرد: ‌آرمان‌های ملت ایران و شما یكی است و ما در جبهه واحدی قرار داریم و عزت و پیشرفت لبنان را سربلندی و پیشرفت خود دانسته و در غم‌ها و شادی‌ها در كنار شما هستیم.

وی با اشاره به ‌ملاقات‌ها‌ و توافقات خود با مسئولان ‌لبنانی و "پایه‌های مستحكمی كه برای گسترش روز‌افزون روابط برادرانه در این ملاقات‌ها بنا نهاده شد "، خاطرنشان كرد: قرار شد در زمینه انرژی، علم و فناوری، بهداشت و درمان، كشاورزی، صنعت، فرهنگ و گردشگری تلاش‌ها را گسترش دهیم كه با تحقق آنها هر دو ملت و همه منطقه سود خواهند برد.

رئیس جمهور ضمن تشكر از رئیس‌جمهور لبنان "مشیل سلیمان "، رئیس مجلس "نبیه بری " و نخست وزیر لبنان "سعد حریری " و نیز "سید‌حسن نصرالله " دبیركل حزب‌الله لبنان، از همه مردم، گروه‌ها، طوایف، بزرگان و علمای لبنان نیز تقدیر و تشكر ‌كرد و افزود: با افتخار اعلام می‌كنم كه ملت ایران تا آخر در كنار شما خواهد ایستاد.


احمدی‌نژاد با بیان اینكه نظام آینده جهانی باید فراگیر، انسانی و عادلانه باشد تا در آن، صلح و امنیت پایدار بر اساس عدالت و عشق در سرتاسر زمین برقرار شود، اظهار داشت: همه دولت‌ها و ملت‌ها باید بتوانند در یك فضای امن در مدیریت جهانی مشاركت كنند تا كرامت‌ انسان‌ها در سایه عدالت احیای حقیقت انسانی شكوفا شود و این وعده خداست و وعده خدا محقق خواهد شد.

وی در ادامه گفت: اراده الهی بر آن است كه فرزندی از فرزندان پیامبر خاتم حضرت محمد مصطفی (ص) به همراهی حضرت عیسی مسیح(ع) و دیگر صالحان خواهد آمد و ملت‌ها را در تحقق آن دنیای زیبا و دوست‌داشتنی هدایت و یاری خواهد كرد.

رئیس جمهور در پایان تأكید كرد: آینده از آن ماست و در این آینده‌ دشمنان جایی نخواهند داشت.

 
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:tabnak.ir