مردم شهر سنی نشین صیدا در جنوب لبنان نیز از ' محمود احمدی نژاد ' رییس جمهوری اسلامی ایران استقبال گسترده ای به عمل آوردند. دراین میان شور و اشتیاق زنان و جوانان وصف ناپذیر بود....
 
 
 
 رییس جمهوری اسلامی ایران پس از پایان سفر دو روزه خود به لبنان بامداد جمعه به تهران بازگشت و در فرودگاه مهرآباد مورد استقبال معاون اول رییس جمهوری و برخی اعضای دولت قرارگرفت. 
  
 
به گزارش ایرنا دكتر محمود احمدی نژاد كه بنا به دعوت 'میشل سلیمان'، همتای لبنانی خود به این كشور رفت با استقبال گسترده مردم و مسوولان این كشور روبرو شد.

وی پس از دیداربا مقامات سیاسی لبنان، ‌در دومین روز از سفر خود به جنوب این كشوررفت و در جمع پر شورده ها هزار نفر از مردم 'بنت جبیل' و' قانا ' سخنرانی كرد.

رییس جمهوری و هیات همراه پس از خروج از شهر بیروت به سوی جنوب لبنان،‌ با مردم شهرهای بین راه كه با گل و شیرینی به استقبال آنان آمده بودند مواجه شدند.

مردم شهر سنی نشین صیدا در جنوب لبنان نیز از ' محمود احمدی نژاد ' رییس جمهوری اسلامی ایران استقبال گسترده ای به عمل آوردند. دراین میان شور و اشتیاق زنان و جوانان وصف ناپذیر بود.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز در دومین روزاز سفر هیات ایرانی در مرزهای فلسطین اشغالی به حالت آماده باش در آمده بود.

دیدار با رییس جمهور، نخست وزیر، رییس مجلس، سران گروه های سیاسی، علما و سخنرانی در جمع روسای 18 دانشگاه لبنان بخشی از برنامه های سفر وی بود و در همین مراسم وزیر علوم لبنان دكترای افتخاری علوم سیاسی به آقای احمدی نژاد اعطا كرد.

حضور نمایندگان 'میشل سلیمان' رییس جمهور و 'سعد حریری' نخست وزیر و نبیه بری رییس مجلس، مسؤولان حزب الله و جنبش امل و جمعی از وزرای دولت و مسؤولان جنوب و علمای اهل سنت در این مراسم چشمگیر بود.

سفر رییس جمهوری اسلامی ایران به لبنان و استقبال كم نظیرمردم و مسئولان این كشور از وی كه خشم آمریكا و اسرائیلی ها را برانگیخت در صدر اخبار رسانه های جهان قرارگرفت و بار دیگر محبوبیت انقلاب اسلامی ایران را در دل مسلمانان و آزادیخواهان نشان داد.

رییس جمهوری اسلامی ایران در آخرین مرحله از سفر خود به دیدار میشل سلیمان همتای لبنانی خود رفت و در كاخ بعبدا یك بار دیگر بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای كمك به لبنان در تمامی زمینه ها تاكید كرد.

رییس جمهوری همچنین از سلیمان برای سفر دوباره به تهران دعوت به عمل آورد و از استقبال گرم دولت و مردم لبنان از وی و هیات همراه قدردانی نمود.

در این دیدار همچنین دو طرف با مثبت ارزیابی كردن سفر تاریخی آقای احمدی نژاد بر لزوم پیگیری توافق نامه های امضا شده تاكید كردند.
 
 
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:irna.ir