یکی از سخنگویان «كاترين اشتون» پنجشنبه به خبرنگاران گفت كه «کاترین اشتون» از دیبر شورای عالی امنیت ملی و رئیس هیات مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران دعوت کرده است اواسط ماه نوامبر به مدت سه روز در شهر وین با او مذاكره كند...
 
 
 
 مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و نماینده گروه 1+5 به ایران پیشنهاد داده که در ماه نوامبر به مدت سه روز وارد مذاکرات هسته‌ای شود.
به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، یکی از سخنگویان «كاترین اشتون» پنجشنبه به خبرنگاران گفت كه «کاترین اشتون» از «سعید جلیلی»، دیبر شورای عالی امنیت ملی و رئیس هیات مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران دعوت کرده است اواسط ماه نوامبر به مدت سه روز در شهر وین با او مذاکره کند.
این سخنگوی اشتون گفت كه این پیشنهاد در پی نشانه‌های مثبت اخیر از سوی ایران و ابراز تمایل این کشور به این که مذاکره‌کننده هسته‌ایش به نمایندگی از گروه 1+5 (پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد ‌ـ‌آمریکا، روسیه، چین، فرانسه، بریتانیاـ و آلمان) با کاترین اشتون دیدار کند، مطرح شده است.
به گفته این سخنگو، اشتون امیدوار است جلیلی پاسخ مثبتی به این پیشنهاد بدهد.
«منوچهر متکی»، وزیرخارجه ایران هم شنبه، اواخر اکتبر و اوایل نوامبر را زمان مناسبی برای گفت‌وگوهای اتمی با نمایندگان گروه1+5 دانسته و اعلام کرده بود طرفین در حال رایزنی برای تعیین تاریخ دقیق، سطح و محل این گفت‌وگوها هستند.
همان زمان «پی جی کراولی»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، گفته بود: «اگر ایران آماده مذاکرات است، تنها کاری که باید بکند این است که تلفن را بردارد و تاریخی را تعیین کند.»
رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز سه‌شنبه این هفته درباره موضع ایران نسبت به دستور جلسه مذاکرات احتمالی گفته بود: «موضوع بحث با گروه 1+5، بسته پیشنهادی جمهوری اسلامی خواهد بود.»
به گفته مهمانپرست، در نشست‌های ژنو دو بسته یکی از طرف مقابل و یک بسته نیز از سوی جمهوری اسلامی پیشنهاد شد که فکر می‌کنیم بسته پیشنهادی جمهوری اسلامی می‌تواند محور مذاکرات قرار گیرد یا حداقل با مشترکات دو بسته پیشنهادی می‌توان مذاکرات را آغاز کرد.
 
 
 
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:ilna.ir