مدير كل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مطبوعاتی كه در جريان حوادث پس از انتخابات حتی.....
 
 
 
 مدیر كل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مطبوعاتی كه در جریان حوادث پس از انتخابات حتی به یک خط در مورد وقایع 9 دی‌ماه، روز قدس و سایر اصول نظام نپرداختند، انتظار حمایت و یا دریافت یارانه مطبوعات را نداشته باشند.

سید احسان قاضی‌زاده عصر شنبه در نشستی با مدیر مسئولان نشریات و مدیران خبرگزاری‌های استان كرمان افزود: نشریاتی كه هنوز پس از جریان فتنه به انتشار بیانیه و عكس سران فتنه می‌پردازند، بر اساس قانون مطبوعات پس از تذكر و در صورت تداوم توقیف و لغو امتیاز نیز خواهند شد. 

وی تاكید كرد: بعضی‌ها به‌جای اینكه در فضای باز كار كنند، تنها به یک موضوع ویژه می‌پردازند. 

قاضی‌زاده گفت‌: در همین راستا نشریاتی در برخی استان‌های كشور در جریانات یک‌سال گذشته به دلیل توهین به اصول نظام و اهانت‌ها به جایگاه مراجع و ولایت‌فقیه لغو مجوز شدند. 

مدیر كل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح كرد: از طرفی ما حمایت از مطبوعات را به صورت عام در نظر داریم و همه نشریات با طیف‌های سیاسی مختلف یارانه مطبوعات دریافت می‌كنند. 

وی افزود: معیار برای ما رسالت مطبوعاتی است، اما نشریات باید بدانند كه حمایت و نظارت ما در مطبوعات لازم و ملزوم یكدیگرند. 

قاضی‌زاده اظهار داشت: مطبوعات باید با درک حرف‌های مردم، مطالب مورد نظر آنها را بنویسند تا ضریب نفوذ مطبوعات در خانواده‌ها افزایش یابد. 

وی افزود : بالا بردن كیفیت مطالب نشریات و توزیع مناسب و قوی آنها در تمامی شهرستان‌های یک استان به توسعه نشریات محلی كمک خواهد كرد. 

قاضی‌زاده گفت‌: در ابتدای دولت نهم تنها حدود 5 استان نشریه محلی داشتند، اما در حال حاضر 24 استان از فعالیت نشریات محلی برخوردارند. 

وی خواستار راه‌اندازی خانه مطبوعات كرمان ظرف 3 ماه آینده و همچنین بررسی لازم برای كسب مجوز راه‌اندازی دانشكده خبر مطابق با شرایط موجود مطبوعات استان از سوی مدیر‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان شد. 

قاضی‌زاده در ادامه به مباحث طرح شده درباره نحوه پرداخت یارانه مطبوعات گفت: یارانه مطبوعات نوعی كمک به مطبوعات است و قرار نیست برای همیشه ثبات و بقا داشته باشد. 

مدیر كل مطبوعات داخلی وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: اعطای وام، سهام عدالت، كارت خبرنگاری و هدیه رییس‌جمهوری تنها به خبرنگاران با داشتن سابقه و دانش خبرنگاری صورت خواهد گرفت.
 
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:irna.ir