عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به بی‌اعتبار بودن مدرك دانشگاه‌های برخی كشورهای حوزه دريای خزر گفت:...
 
 
 
 عضو كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به بی‌اعتبار بودن مدرك دانشگاه‌های برخی كشورهای حوزه دریای خزر گفت: «برخی نمایندگان، برخی دولتی ‌ها و برخی از فرزندان مسئولان كشور از این دانشگاه‌ها مدرك گرفته‌اند.»

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینكه بسیاری از افراد در كشور حضور دارند كه دانشجوی دكترای دانشگاه‌های ارمنستان،‌ تاجیكستان، ‌آذربایجان، اوكراین و غیره هستند كه متاسفانه مدارك این دانشگاه‌ها از نظر علمی بسیار ضعیف‌اند،‌ اظهار داشت، برخی از این دانشگاه‌ها در آغاز ترم از دانشجویان پول می‌گیرند و دانشجویان دیگر سر كلاس نمی‌روند و حتی پایان نامه خود را با پول برایشان می‌نویسند.

وی با بیان اینكه مدارك این دانشگاه‌ها از نظر علمی اعتبار ندارند، گفت،‌ كمیسیون آموزش و وزارت علوم قرار است در این زمینه ورود پیدا كرده و مدارك این دانشگاه‌ها را مجددا مورد ارزیابی قرار دهند.

عضو كمیسیون آموزش مجلس ادامه داد: «متاسفانه بعضی از افراد مسائل علمی را دستاویزی برای رسیدن به برخی مطامع شخصی خود قرار می‌دهند كه برخی از آنها در مجلس، برخی در دولت و برخی از آنها نیز فرزندان مسئولان كشور هستند.»

سلیمی اضافه كرد، عمده این افراد آقازاده‌ هستند و بنده خودم به صورت مصداقی برخی از مسئولان استانی را سراغ دارم كه در این دانشگاه‌ها مشغول به تحصیل هستند و از موقعیت خودشان در این زمینه سوءاستفاده می‌كنند.

وی در پایان تاكید كرد: «وزارت علوم و كمیسیون آموزش اعلام آمادگی كردند كه مدارك برخی از این دانشگاه‌ها را مجددا مورد ارزشیابی قرار دهند.»
 
 
 
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:fararu.com