آنها در سخنانی گزاف مدعی شدند که ایران در نظر دارد اول عراق سپس بلاد شام و پس از آن خلیج فارس را تحت سیطره خود قرار دهد و این تلاش‌ها برای تصرف بلاد حرمین یعنی عربستان سعودی است....
 
 
 
 گروهی که خود را گردان‌های عبدالله عزام وابسته به القاعده معرفی کرده، با انتشار اطلاعیه‌ای، سفر رئیس جمهوری ایران به لبنان را تجاوز آشکار به مسلمانان اهل سنت و اقدامی خطرناک توصیف کرده است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از « CNN عربی»، در این اطلاعیه با طرح موضوعاتی تفرقه افکنانه ابراز عقیده شده است: جریانی مثلثی متشکل از ایران فارسی، سوریه علوی و حزب الله شیعی در منطقه به راه افتاده است و همگی تلاش در راستای تحقیر و از بین‌بردن اهل سنت دارند.

آنها در سخنانی گزاف مدعی شدند که ایران در نظر دارد اول عراق سپس بلاد شام و پس از آن خلیج فارس را تحت سیطره خود قرار دهد و این تلاش‌ها برای تصرف بلاد حرمین یعنی عربستان سعودی است.

این گروه که انفجار در نفتکش ژاپنی در تنگه هرمز را به خود نسبت داده بود، پیش‌ از سفر احمدی‌نژاد به لبنان تهدید کرده بود که اگر محمود احمدی نژاد پا به خاک لبنان بگذارد، این کشور را به لرزه درخواهد آورد و دست به اقداماتی خارج از حد تصور خواهد زد.

این گروه به عنوان شاخه ای از شبکه القاعده شناخته می شود، اما نام عبدالله عزام، روحانی فلسطینی را بر خود گذاشته که با سران القاعده اختلاف داشت و حتی ایمن ظواهری، مقام شماره دو القاعده او را متهم به همکاری با سازمان اطلاعاتی آمریکا کرده بود.

عبدالله عزام از جمله نیروهای اسلامگرای خارجی بود که در افغانستان با ارتش شوروی می جنگیدند.
 
 
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:khabaronline.ir