به گزارش ايسنا اوما اوباما خواهر ناتنی‌ باراك اوباما، رييس جمهور آمريكا كه در سال 1960 در كنيا به دنيا آمد و 16 سال در آلمان زندگی كرده است، در گفت‌وگو با پايگاه اينترنتی زوددويچه آلمان گفت:...
 
 
 
 
 اوما اوباما گفت: از آلمانی‌ها می‌خواهم كه در برابر خارجی‌هایی كه تازه به این كشور وارد شده‌اند، با روی باز برخورد كرده و شرایط نزدیكی و یكپارچگی آنها را با جامعه آلمان فراهم آورند.

به گزارش ایسنا اوما اوباما خواهر ناتنی‌ باراك اوباما، رییس جمهور آمریكا كه در سال 1960 در كنیا به دنیا آمد و 16 سال در آلمان زندگی كرده است، در گفت‌وگو با پایگاه اینترنتی زوددویچه آلمان گفت: توپ در زمین آلمانی‌هاست و آنها باید به عنوان میزبانان خیل عظیمی از خارجیان موضعی را اتخاذ كنند كه برای بسیاری از تازه‌واردان، شرایط نزدیكی با جامعه و فرهنگ آلمان فراهم شود، چرا كه نزدیكی خارجیان با جامعه آلمان باید همچون آمریكا فراهم شود.
 
 
 

وی گفت: ما باید شاهد تحقق چنین مساله‌ای همچون فروپاشی دیوار برلین باشیم.

اوما اوباما همچنین با توجه به این مساله كه باراك اوباما برادر جوانتر وی تقریبا از دو سال پیش رییس جمهور آمریكا بوده است و درباره منتفع شدن وی از چنین مساله‌ای گفت: كار من در محله‌های فقیرنشین نایروبی و دیگر كشورهای درحال توسعه متمركز است. من برای مردم از كارم می‌گویم.

وی افزود: كار من حتی بعد از اتمام دوره ریاست جمهوری برادرم نیز ادامه خواهد یافت. مساله مهم این است كه مردم به كار من علاقمندی نشان دهند و مساله مهم این نیست كه من خواهر یك سیاستمدار هستم.

خواهر ناتنی اوباما همچنین با اشاره به اینكه بسیار دیر با باراك اوباما آشنا شد، گفت: من قبل از این دیدار بسیار ترس داشتم و برای خود این سوال را مطرح می‌كردم كه اگر ما اختلافات بسیاری داشته باشیم، چه اتفاقی خواهد افتاد. اما اكنون به شما می‌گویم كه مساله ساده‌تر از آن بود كه فكر آن را می‌كردم، چرا كه ما دارای اشتراك‌نظرهای فراوان بودیم و هر دو معتقد به تغییرات اجتماعی.

خواهر ناتنی اوباما همچنین با اشاره به اظهارات گذشته آنگلا مركل، صدراعظم آلمان در خصوص شكست سیاست چند فرهنگی آلمان گفت: حضور خارجیان بسیاری كه به زبان و فرهنگ این كشور مسلط هستند این مساله را رد می‌كند.
 
 
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:isna.ir