دادستان تهران از بازداشت فرزند اولين دادستان انقلاب به دلايل امنيتی خبر داد و گفت:....
 
 
 
 به گزارش خبرنگار ایلنا، عباس جعفری‌دولت‌آبادی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه سرپرست دادسرای ناحیه 18 در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینكه در میان افكار عمومی چنین تعبیر می‌شود كه اتباع خارجی زمانی كه در كشور مرتكب جرمی می‌شوند با پرداخت مبلغی اندك می‌توانند از كشور خارج شوند و دیگر برای محاكمه به كشور بازنگردند، از جمله ركسانا صابری، 8 ملوان انگلیسی و خانم سارا شورد،گفت: 8 ملوان انگلیسی و خانم صابری در دوران بنده نبودند، اما سارا شورد طبق مقررات و با وثیقه آزاد شد و زمانی كه این شخص به دادگاه احضار اما حضور پیدا نكند، میزان وثیقه وی ضبط خواهد شد.

دادستان تهران با بیان اینكه اگر متهمی در دادگاه حاضر نشود، حكم غیابی صادر و وجه‌الضمان ضبط خواهد شد، ادامه داد: در مطبوعات خوانده‌ام كه سارا شورد اعلام كرده كه به ایران باز خواهد گشت و ما نیز طبق مقررات می‌توانیم وی را دعوت كرده تا در دادگاه حضور یابد و وی نیز می‌تواند از خود دفاع كند.

وی به خروج برخی از متهمان حوادث سال گذشته از كشور اشاره كرد و گفت: برخی از این متهمان كه پس از دستگیری با وثیقه از زندان آزاد شده‌اند از كشور خارج شده‌اند كه در صورت اینكه به كشور بازنگردند وثیقه آنها ضبط می‌شود و در خصوص این مبحث این تفاوتی میان اتباع داخلی و خارجی وجود ندارد.

جعفری‌دولت‌آبادی به پرونده جاسوسانی كه 2 هفته پیش از آن خبر داده بود، اشاره كرد و گفت: 5 پرونده به دادگاه رفته و روز گذشته نیز 2 پرونده دیگر برای ارسال به دادگاه آماده شده است كه متهمان این دو پرونده برای سرویس‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی كار می‌كردند.

دادستان تهران ادامه داد: این متهمان وجوهی را اخذ كرده بودند تا اطلاعاتی را برای سرویس اطلاعاتی دشمنان برسانند.

وی گفت: یكی از این متهمان با احزاب ضدانقلاب كار كرده و متهم دیگر نیز در رابطه با مسائل داخلی كه درست نیست آنها را بازگو كنم، برای سرویس‌های اطلاعاتی دشمنان فعالیت می‌كرده است.

دادستان تهران با بیان اینكه در حال حاضر حدود 15 نفر در حال سپری كردن محكومیت به دلیل جاسوسی هستند، ادامه داد: اگر مصالح كشور ایجاب كند، اسامی آنها را خواهم گفت، اما به دلیل اینكه ممكن است با نام بردن آن اسامی، خانواده‌های آنها آزرده شوند، از این كار خودداری می‌كنم.

وی در پاسخ به این پرسش كه آیا فعالیت دو حزب مشاركت و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در حال حاضر قانونی است، اظهار داشت: فعالیت احزاب بعد از انحلال اعم از صدور بیانیه، برگزاری جلسه و یا دعوت كردن سایرین غیرقانونی است.

جعفری در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینكه شنیده شده موسوی و كروبی قصد سفر به كشور عربستان برای حج تمتع را دارند آیا این افراد ممنوع‌الخروج هستند،گفت: در این رابطه چیزی نشنیده‌ام.

وی در پاسخ به این پرسش كه آیا خبر دستگیری پسر اولین دادستان انقلاب صحت دارد،گفت: بله فرزند آقای هادوی به خاطر مسائل امنیتی بازداشت شده است.
 
 
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:ilna.ir