بنا به اعلام کاخ سفید ، دست یابی به توافق جدیدی درباره برنامه هسته ای ایران بیش از گذشته مهم شده است زیرا...

 

 

یک مقام مسؤول آمریکایی گفت می توان پیشنهاد قبلی درباره مبادله سوخت هسته ای قبلی را در چارچوب مذاکرات پیش رو با گروه 5+1، احیاء کرد.

به گزارش عصر ایران، آسوشیتدپرس به نقل از یک مقام مسؤول آمریکایی که خواست نامش اعلام نشود نوشت: محتوای پیشنهاد جدید آمریکا و اتحادیه اروپا با افزایش سطح غنی سازی ایران به  20 درصد مرتبط شده است.

روزنامه نیویورک تایمز نیز پیش از این به نقل از یک مقام مسول آمریکایی نوشته بود: دولت آمریکا و شرکای اروپایی آن به توافقی بر سر پیشنهاد جدید مبادله سوخت هسته ای به ایران، بسیار نزدیک شده اند.

براساس این پیشنهاد جدید، ایران می بایست بیش از دو هزار کیلوگرم از اورانیوم کم غنی شده را به خارج  بفرستد؛ این مقدار در پیشنهاد قبلی 1200 کیلوگرم بود که البته پس از بیانیه تهران برای انتقال این حجم از اورانیم به ترکیه ، آمریکایی ها ، از پذیرش آن سرباز زدند.

آمریکا و اروپا البته در مقابل از ایران می خواهند تا با توقف کامل سوخت هسته ای غنی سازی تا 20 درصد موافقت کند. ایران در قالب پیشنهاد جدید همچنین می بایست با مذاکرات درباره آینده برنامه هسته ای خود موافقت کند.

از سوی دیگر کاخ سفید پیش از این اعلام کرده بود  دست یابی به توافق جدیدی درباره برنامه هسته ای ایران بیش از گذشته مهم شده است زیرا باید به پیشرفتی که ایرانی ها در این مدت در زمینه هسته ای به آن رسیده اند توجه کرد.
 
اتحادیه اروپا نیز پیش از این از آغاز مجدد مذاکرات هسته ای میان گروه 5+1 (چین، روسیه، آمریکا، انگلیس و فرانسه به علاوه آلمان) و ایران در تاریخی پس از 10 نوامبر 2010 استقبال کرده بود








گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:asriran.com